ما باید مهلت تشکیل دولت را تمدید کنیم


ساعت: 14:46
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۱۸
کد خبر: 1916702

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در نامه ای به اسحاق هرتزوگ گفت: هنوز درباره انتصاب وزرای کابینه سوالاتی وجود دارد. ما در حال مذاکره و پیشرفت هستیم، اما نیاز به تمدید مهلت تشکیل دولت وجود دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش پایگاه اینترنتی روزنامه العربی الجدید، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر کنونی رژیم صهیونیستی در نامه ای به اسحاق هرتزوگ، رئیس این رژیم گفت که همچنان مشکلاتی در خصوص تعیین وزرای کابینه وجود دارد. ما در حال مذاکره و پیشرفت هستیم، اما نیاز به تمدید مهلت تشکیل دولت وجود دارد.

نتانیاهو روز پنجشنبه با حزب رادیکال شاس توافقنامه امضا کرد. این گام مهمی در جهت تشکیل دولت صهیونیستی است. بر اساس این قرارداد، حزب شاس در دولت آینده پنج پست وزارتی خواهد داشت.

حزب لیکود همچنین قبلا با حزب صهیونیسم مذهبی به رهبری بتسلیل اسموتریچ و قدرت یهودی به رهبری ایتامار بن گوور و حزب نائوم که هر سه حزب حاشیه هستند، قراردادهای ائتلافی امضا کرده بود.

بر اساس توافق حزب لیکود و شاس، آریه دره ای رهبر این حزب تندرو در دولت آینده وزارت کشور و بهداشت را برعهده خواهد گرفت. او باید معاون نخست وزیر هم باشد، اما یکی از موانع حضور او در دولت محکومیت دری به تخلفات مالیاتی است.

مذاکرات برای تشکیل دولت نتانیاهو پیچیده به نظر می رسد زیرا او باید پست های حساسی را به شخصیت های جنجالی مانند بن گوئر و اسموتریچ که مواضع نژادپرستانه علیه فلسطینی ها دارند بدهد و مقامات بین المللی نسبت به مشارکت این دو نفر در دولت نتانیاهو هشدار داده اند. فرض بر این است که بن گر پست وزارت امنیت “ملی” را بر عهده خواهد گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید