ما باید یک وزارت فواید عامه ایجاد کنیم

ما باید یک وزارت فواید عامه ایجاد کنیم

حسینعلی حاجی دلیگانی، نماینده مجلس درباره زمزمه هایی که درباره موضوع گشت ارشاد شنیده می شود، گفت: از اول انقلاب باید وزارتخانه امر به معروف و نهی از منکر ایجاد می کردیم. امروز این مورد نیاز است. من معتقدم که اصل هشتم قانون اساسی یعنی امر به معروف و نهی از منکر را باید در قالب یک تشکیلات کاملا مستقل و ابرقدرت آغاز کنیم.

حسینعلی حاجی دلیقانی نماینده مردم شاهین شهر در مجلس یازدهم در گفت و گوی انتخاباتی در خصوص جایگزینی قوانین جدید و طرح های امر به معروف و نهی از منکر در مجلس اظهار داشت: حجاب یک امر الهی است. وظیفه و الف این یک تکلیف شرعی و یک ضرورت شرعی است. از طرفی امر به معروف و نهی از منکر هم دستور دین است، اما باید در شرایط و چارچوب خودش انجام شود.

وی افزود: شرایط امروز به گونه ای است که اکثریت افراد جامعه مومن و مسلمان هستند و جامعه و دین ما امروز این نوع حجاب را نمی پذیرد.این سوال را بیشتر افرادی از ما پرسیدند که از این وضعیت ناراحت و ناراضی هستند. کشف حجاب

این نماینده مجلس یازدهم ادامه داد: امروز برای ایجاد دوقطبی در جامعه نیست، نگاه ما همان است که مقام معظم رهبری در جمع بانوان بیان کردند. برای اینکه تصمیم درستی در مورد حجاب بگیریم به حدود سی سازمان که کارهای فرهنگی، اجتماعی و آموزشی را بر عهده دارند مراجعه کردیم اما این کار را نکردند. گزارش وی تهیه شده و به زودی در کمیسیون فرهنگی مجلس ارائه می شود. دستگاه های مسئول باید اقدام کنند و شاید 5 درصد بخشی از نیروی انتظامی نباشند.

حاجی دلیگانی با تاکید بر اینکه نیاز امروز ایجاد وزارت امر به معروف و نهی از منکر است، گفت: از اول انقلاب باید وزارت امر به معروف و نهی از منکر را ایجاد می کردیم؛ در این راستا، وزارت امور خارجه را تشکیل می داد. این امروز مورد نیاز است. من معتقدم که اصل هشتم قانون اساسی یعنی امر به معروف و نهی از منکر را باید در قالب یک تشکیلات کاملا مستقل و ابرقدرت آغاز کنیم.

وی تاکید کرد: بهترین راه حل در حال حاضر وزارت کشور است. اصل هشتم قانون اساسی امر به معروف و نهی از منکر را مطرح کرد و من معتقدم برای این اصل باید تشکیلات فراملی ایجاد کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید