ما بدون معلم کلاس نخواهیم داشت

معصومه نجفی پازاکی درباره تحصیل دانش آموزان مقطع ابتدایی در سال تحصیلی جدید گفت: اولین موضوعی که مورد توجه قرار می گیرد کیفیت آموزش در دوره ابتدایی است و نگاهی به برنامه تمرکز و صلاحیت عمومی دانش آموزان در این دوره داشتیم.

وی افزود: این برنامه شامل مهارت های ارتباطی از جمله مهارت های زبانی، فن آوری و مهارت های تفکر است، لذا در این راستا بسته آموزشی برای پایه اول ابتدایی در حال تهیه است.

معاون آموزشی وزارت آموزش و پرورش یکی از شاخص های مهم را عدم تکرار پایه در دوره اول ابتدایی عنوان کرد و خاطرنشان کرد: هر چه پایه و اساس آموزش در دوره اول ابتدایی بیشتر گذاشته شود می توان انتظار بیشتری داشت. در مدارس ابتدایی زیر تحقق یابد بهتر است اهداف داشته باشیم.

تجهیزات کتابخانه های کلاسی

نجفی پازاکی ادامه داد: هم اکنون تمرکز معاونت رئیس جمهور بر ارتقای کیفیت آموزشی دانش آموزان کلاس اولی و همچنین تجهیز کتابخانه های کلاسی است تا منبع کتابخانه کلاس درس در طراحی آموزشی معلم قرار گیرد.

وی افزود: اکنون ممکن است برخی کلاس ها دارای کتابخانه باشند اما دانش آموزان کمتر به استفاده از کتاب تمایل داشته باشند اما وقتی در طراحی آموزشی معلم قرار گیرد بی شک شاهد اتفاقات بهتری خواهیم بود.

ما بدون معلم کلاس نخواهیم داشت

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در خصوص تامین معلم برای کلاس های درس تصریح کرد: در فصل تابستان اقدامات لازم برای تامین معلمان انجام شد.

نجفی پازاکی ادامه داد: مشکل خاصی در خصوص کمبود معلم برای مقطع ابتدایی در ابتدای سال تحصیلی نداریم و بر همین اساس کلاس بدون معلم نخواهیم داشت.

برای شروع سال تحصیلی مشکل خاصی با کمبود معلم در دوره ابتدایی نداریم و بر همین اساس کلاس بدون معلم نخواهیم داشت.

ادامه طرح جبران و تثبیت شهریه در سال تحصیلی

وی همچنین درباره جبران افت تحصیلی دانش‌آموزان مقطع ابتدایی در دوران کرونا توضیح داد: طبیعی است که پس از دو سال غیبت از مدرسه، برخی از دانش‌آموزان از سطح علمی مناسبی نسبت به مقطع تحصیلی خود برخوردار نیستند.

معاون آموزشی وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه دانش آموزانی که نیاز به یادگیری بیشتری دارند باید شناسایی شوند، تصریح کرد: پس از شناسایی دانش آموزان، مرحله دوم طرح جبرانی و تثبیت یادگیری که در تابستان انجام شد، در طول سال تحصیلی هدفمندتر و برنامه ریزی می شود. ما کار درست را انجام می دهیم.

نجفی پازاکی خاطرنشان کرد: تعدادی از دانش آموزان در تابستان در طرح جبران و تجمیع شرکت کردند که باعث بهبود یادگیری شد و این برنامه در طول سال تحصیلی ادامه دارد.

وزارت آموزش و پرورش در راستای توسعه عدالت آموزشی و آموزشی و به منظور بهبود و تکمیل فرآیند آموزشی، جبران نارسایی‌های آموزشی و تعمیق یادگیری دانش‌آموزان، برنامه‌ریزی برای تعمیق و تثبیت یادگیری و جبران افت تحصیلی. دانش‌آموزان «در مقطع ابتدایی، متوسطه اول و در تابستان 1401 از دوره متوسطه دوم (نظری، فنی و حرفه‌ای و حرفه‌ای) فارغ‌التحصیل شدند.

وزیر آموزش و پرورش دوم شهریور نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: قطعا کلاس های دانش آموزان از مهرماه به صورت حضوری برگزار می شود.

یوسف نوری افزود: با توجه به اینکه امسال برای حدود 2 میلیون دانش آموز دوره تعمیق و تحکیم یادگیری در تابستان برگزار شد، بازگشایی مدارس از اول مهرماه است.

دیدگاهتان را بنویسید