ما بسیاری از جاسوسان رژیم صهیونیستی را دستگیر کردیم/ ما منعکس کننده تغییرات جغرافیایی منطقه نیستیم


ساعت: 11:06
تاریخ انتشار: 1301/09/17
کد خبر: 1916545

جانشین فرمانده کل سپاه گفت: با توجه به نخبگانی که داریم تعداد زیادی از جاسوسان رژیم صهیونیستی را اسیر کرده و خواهیم کرد و به سزای اعمالشان خواهند رسید.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سردار علی فدوی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در گفت‌وگوی تلفنی به طرح برخی موضوعات پرداخت.


متن این گفتگو به شرح زیر است:



* مخاطبان ما شما را با «داستان دستگیری تیراندازان آمریکایی» بیشتر می شناسند، آمریکا یکی از دشمنان اصلی ایران است، اما امروز در منطقه، ایران و محور مقاومت در مقابل آمریکا ایستاده اند، چگونه شما این تقابل را ارزیابی می کنید؟!

نبرد حق و باطل از زمان پیروزی انقلاب اسلامی وجود داشته است و حتی قبل از آن، از ابتدای نهضت در سال 1340، آمریکا سعی در حفظ حکومت شاه داشت، اما ناکام ماند.

آمریکا سرچشمه حوادثی است که از ابتدای انقلاب علیه ایران رخ داده است، ماجرای دستگیری تفنگداران آمریکایی در جزیره فارس اولین رویارویی ایران و آمریکا نیست، آب‌های خلیج فارس در نزدیکی مرزهای عربستان انجام شد.

این رویارویی مدت ها طول می کشد، 2 بار برای آمریکایی ها و 2 بار برای انگلیسی ها بعد از اشغال ناعادلانه عراق، رسانه ای شد، روزی که آمریکایی ها در جزیره فارس اسیر شدند، روز بسیار خاصی بود، چند ساعت قبل از آن. باراک اوباما، رئیس جمهور وقت آمریکا در کنگره آن کشور درباره توانایی ارتش آمریکا سخنرانی کرده بود، فردای آن روز که آمریکایی ها به دام افتادند، قرار بود برجام اعلام شود و آمریکایی ها آماده نشده بودند. عملیات روانی مفصل علیه انقلاب اسلامی که شکست خورد.

امام خامنه ای در خصوص این حادثه بهترین تعبیر را داشتند که فرمودند: این واقعه را باید کار خدا دانست که آمریکایی ها را وارد آب ما کرد تا با اقدام به موقع شما با دستانی که گذاشته بودند دستگیر شوند. روی سرشان.»

ورود آمریکایی ها به جزیره فارس تصادفی نیست، سیستم ناوبری آنها خراب نشده است، آنها سال هاست در کویت، بحرین و منطقه خلیج فارس مستقر هستند، چرا این دو کشتی به جای کشتی به جزیره ایرانی آمدند. جزیره عربی؟! این کار خداست. اگر تمام تکالیف خود را درست انجام دهید، خداوند بهترین را برای شما انجام خواهد داد.

چهره واقعی آمریکایی ها همان تصویری است که از بازداشت تیراندازان آنها در جزیره فارس منتشر شد، آنها در جبهه باطل هستند.

فقط یکی از ناوهای ما در منطقه این عملیات حضور داشت، سلاح گشتی های ما کلاشینکف بود، اما دو ناو آمریکایی با انواع سلاح و تفنگ 20 میلی متری بودند، چطور با یک پاترول همگی تسلیم شدند؟! پاسخ صحیح این داستان را می توانید در احکام قرآن بیابید; تصویر آنها در این عملیات هرگز فراموش نخواهد شد.

* امروز را چگونه ارزیابی می کنید؟!

توانایی های ما از زمان دستگیری آمریکایی ها قابل مقایسه نیست، نسبت به آن سال ها خیلی پیشرفت کرده ایم و هیچ فرصتی را برای پیشرفت از دست نداده ایم. این آیه از قرآن بر سینه نگهبان نوشته شده است: «وَ لَعَمْ أَحْدُونَ لَمْ یَسْتَعُونَ». یعنی توانایی شما باید هر روز نسبت به روز قبل افزایش یابد.

طبیعتاً ما نمی‌توانیم همه ظرفیت‌هایمان را اعلام کنیم، آمریکایی‌ها وقتی اشتباه محاسباتی کنند متوجه این توانایی‌ها می‌شوند و بعد ما علیه آنها اقدام می‌کنیم.

* معرفی موشک مافوق صوت چه زمانی خواهد بود و هدف از ساخت آن چیست؟

توضیحات اولیه ایشان ارائه شده و در زمان مناسب توضیحات تکمیلی تکمیلی ارائه خواهد شد.

* هنوز زمان تعیین نشده است؟

این فناوری زمانی آشکار خواهد شد که بیشترین تأثیر را داشته باشد.

* رژیم صهیونیستی از سه محور سوریه، لبنان و فلسطین در محاصره موشک های نقطه زن مقاومت قرار گرفته است. شرایط این رژیم را چگونه ارزیابی می کنید؟!

ناظران تاریخ یهود به عمر کوتاه این رژیم اعتقاد داشتند و امروز این موضوع در بین سیاستمداران این رژیم گسترش یافته است و معتقدند رژیم صهیونیستی تا 80 سال دیگر دیده نمی شود، یعنی کمتر از این مدت دیده نمی شود. 6 سال وزیر سابق -رئیس جمهور این رژیم خیلی آشکارا به امکانات جبهه مقاومت اعتراف کرد.

امام جبهه انقلاب اسلامی و مقاومت فرمودند در کرانه باختری مانند غزه باید سلاح استفاده شود و صهیونیست ها تحت فشار قرار گیرند. در حال حاضر روزانه اخبار جدیدی از کرانه باختری منتشر می شود. نسل امروز فلسطینی ها منشأ مقاومت، پایان رژیم غاصب هستند و به شکست شرم آور آنها ختم خواهد شد.

* با در نظر گرفتن موضوع کردستان، تجزیه طلبان، تروریست ها و سفر محمد شیعه السودانی نخست وزیر عراق به تهران و سفر ژنرال قاآنی به عراق، آیا تهدید این گروه ها پایان یافته است؟

منشأ این موضوع در داخل عراق است، ما عراق را دولت دیگری نمی دانیم و این دولت مرکزی است، در جلساتی که در بغداد با حضور مقامات این کشور و منطقه برگزار شد، اذعان داشتند که این مسائل نباید مطرح شود. انجام شده.

کسانی که با ایران و انقلاب اسلامی دشمنی می کنند نباید آنجا لانه داشته باشند و باید بروند و ما سال هاست که می گوییم خودتان این کار را بکنید. اگر این گروه های انقلابی ضدایرانی به حرف شما گوش ندهند ما هم صبر و تحمل داریم بعد مستقیم وارد عمل می شویم چندین بار محتاطانه عمل کرده ایم تا نه تنها مردم بلکه خود خانواده های ضد انقلاب نیز به خطر نیفتند. .

* رزمایش های متعددی در مرز جمهوری آذربایجان انجام شد که پس از آن شاهد آرامش در مذاکرات قبلی مقامات جمهوری آذربایجان بودیم. آیا آنها پیام این تمرینات را دریافت کردند؟

البته تغییر جغرافیایی او در حال حاضر و با این شرایط برای ما قابل قبول نیست. این تمرینات طبق روال معمول در سراسر جهان انجام شد. همچنین مکان های مختلفی را برای تدریس انتخاب کردیم که یکی از آنها مرزهای شمالی بود و در منطقه جمهوری آذربایجان را کشوری شیعه می دانیم و بعد از ایران کشور شیعه در دنیا آذربایجان است که بیشتر مردم این کشور هستند. دوازده شیعه

تمام قفقاز اینگونه بود این منطقه بین آذربایجان ایران و آذربایجان قرار دارد که ما به آن آذربایجان شوروی میگفتیم به دلیل بی کفایتی شاهان قاجار این منطقه از ایران جدا شد مردم شیعه که تحت فشار هفتاد سال کمونیسم اعتقادات اصیل شیعی خود را از دست دادند. طبیعتا ما نه تنها با مردم آذربایجان مشکلی نداریم، بلکه نقاط مشترک منحصر به فردی در آن وجود دارد. قاعدتاً باید دولتی باشد که به این اکثریت شیعه در آذربایجان توجه ویژه ای داشته باشد.

اختلاف مرزی بین دولت ها نباید به تغییر جغرافیایی منطقه ای منجر شود. این موضوع مهمی است و ما بر آن تاکید می کنیم.

* نقش کشورهای خارجی را در ناآرامی‌های چند ماه اخیر دیده‌ایم، از جمله نقش بسیار بد عربستان سعودی. اکنون که این ناآرامی ها فروکش کرده است جمهوری اسلامی چگونه با این کشورها تعامل خواهد کرد؟

اگر به اندازه سر سوزن هوش و ذکاوت دارند باید بفهمند که شیطان بزرگ (آمریکا) 44 سال تمام اقدامات خود را علیه انقلاب اسلامی انجام داد، اما یک پیروزی به دست نیاورد زیرا توانایی آن را نداشت. همه چيز؛ وقتی آمریکایی ها که مدعی ابرقدرت بودن در جهان هستند در مقابل انقلاب اسلامی موفق نشدند، دلیل بر این است که دیگران نیز هرگز موفق نخواهند شد.

در جنگ 8 ساله نه تنها رژیم بعث عراق، هشتاد و هفت کشور با ما جنگیدند. آمریکا، اتحاد جماهیر شوروی و همه اروپایی ها و همه کشورهای جنوب خلیج فارس با ما در حال جنگ بودند و فقط یک کشور صدام را همراهی نکرد که آن هم «سوریه» بود، هرچند حزب بعث در آن زمان بر سوریه حکومت می کرد. زمان. (کسانی که خانواده اسد را می شناسند می گویند مادر حافظ اسد یک زن مذهبی بود و حمایت سوریه از ایران را به او نسبت می دهند.)

بقیه کشورها متحد و با این جبهه دروغین به رهبری آمریکایی ها، هشت سال دوام آورد و سرانجام شکست خورد.

اما ما در نتیجه جنگ توانایی های زیادی به دست آوردیم و بیش از سی سال از آن زمان (جنگ) می گذرد و روند افزایش توانایی های ما حتی 24 ساعت هم متوقف نشده است. چون وجوبی مثل نماز است، یعنی ادای وجوب تعطیل نیست. ظرفیت سازی متوقف نمی شود و روند رشد ادامه دارد.

وقتی این روند وجود دارد، شرورها باید اشتباه خود را صد بار تکرار کنند؟ آیا به دلیل داشتن فضای مجازی و رسانه می توانند هر کاری می خواهند بکنند و با هم تناقض داشته باشند؟ قطعا نمی توانند.

* اکنون چه اقداماتی باید علیه عربستان انجام شود؟

همه مسلمانان مانند یک خانواده هستند، ما همیشه گفته ایم که دعوا در داخل خانواده اتفاق می افتد، اما بین دعوا در خانواده و بیرون خانواده تفاوت زیادی وجود دارد. آمریکا و صهیونیست ها و یاران خبیث آنها خارج از جهان اسلام هستند و طبیعتاً برخورد ما اینطور نخواهد بود.

ما بین مردم کشورهای اسلامی و مستکبران فرق می گذاریم. مانند ام الکرای انقلاب اسلامی، نوع نگاه ما به مردم کشورهای اسلامی و عشق ما به آنها بسیار متفاوت است و این جریان یک جریان مفصل و برجسته در انقلاب اسلامی است.

*آیا از موضوع رژیم اسرائیل و خبر دستگیری جاسوسان موساد در ایران که بازتاب گسترده ای در دنیا داشت، دارید؟

صهيونيست ها قبل از پيروزي انقلاب اسلامي روابط بسيار خوبي با دولت ايران داشتند و به دستور آمريكا در ايران ريشه زدند و بعد از آن تلاش هاي زيادي شد كه از اين طرف و آقايان ما در ايران جاسوسي داشته باشند. هر روز به شرارت های صهیونیست ها و آمریکایی ها آگاه تر می شوند، این روند ثابت است، با توجه به بزرگوارانی که داریم، تعداد زیادی از جاسوسان رژیم صهیونیستی را اسیر کرده و خواهیم گرفت و طبق تدابیری که در نظر گرفته شده مجازات خواهند شد. .

* چند وقت پیش اعلام کردید که ایران فناوری هایی دارد که هیچکس از آنها خبر ندارد، این فناوری ها در چه زمینه ای هستند؟

ما در افزایش توانمندی های مختلف دریا، هوا، فضا و زمین توقفی نداریم و همه در دنیا پذیرفته اند که هوش ایرانیان، مسلمانان و یمنی ها بسیار بالاست و این روند ادامه دارد و طبیعی است که ما اعلام نکنیم. دستاوردها آنها در مقطعی به این دستاوردها پی خواهند برد و یک قضاوت نادرست دیگر انجام خواهند داد و ما در آن مرحله علیه آنها اقدام خواهیم کرد که برای آنها بسیار مضر است. توانمندی‌ها بسیار پایین است و بعد از اقدامات ما علیه آنها دیگر برای آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها دیر شده است که توانایی‌های جبهه حق انقلاب اسلامی را نخواهند دید.

دیدگاهتان را بنویسید