ما به سرعت در حال مهار عوامل تورم هستیم


ساعت: 11:54
تاریخ انتشار: 07/08/1401
کد خبر: 1900191

وزیر اقتصاد گفت: همه محرک های تورم در ماه های اخیر به دلیل بی انضباطی بودجه، شبکه بانکی، خلق پول، نوسانات بی رویه نرخ ارز و … مهار شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ احسان خاندوزی وزیر اقتصاد با اشاره به اینکه موضوع تورم به صورت مستمر و هفتگی توسط بانک مرکزی رصد می شود، اظهار داشت: گزارشی از عوامل ایجاد بی انضباطی مالی و پولی در کشور و همچنین بی انضباطی منجر به تورم می شود. و به جامعه تحمیل می شود، در کنار مسائلی که منجر به کسری بودجه، بی انضباطی بانکی و… می شود، دائماً به ستاد اقتصادی دولت ارائه می شود.

وزیر اقتصاد با اشاره به برگزاری گردهمایی سراسری مدیران امور مالیاتی کشور در مشهد گفت: در این جلسه ضمن بررسی عملکرد یک ساله سازمان در امور مالیاتی استان های مختلف، نقاط ضعف و قوت در شرایط مالیات کشور در سال دوم حاکمیت مردم در نظر گرفته شد و تصمیمات مشترک اتخاذ شد.

وی افزود: با توجه به موضوع مهم اقتدار مردم که اعتماد به فعالان اقتصادی است، یکی از نکات مهم این جلسه این است که از حدود 4.5 میلیون اظهارنامه افراد در سال گذشته، حدود 3.5 میلیون اظهارنامه بدون بررسی ارائه شده است. و با اطمینان کامل از فعالان اقتصادی و کسبه پذیرفته می شود و حدود یک میلیون نفر از آنها از طریق موتورهای ریسکی که در سازمان امور مالیاتی هستند با تمرکز بر مودیان پرخطر و همچنین اعتماد به اکثریت در کار پیش می روند. فعالان اقتصادی

خاندوزی تصریح کرد: نکته دوم در خصوص دسترسی آسان فعالان اقتصادی به اظهارنامه ها و گواهی بدهی های غیر مالیاتی ماده 186 قانون مالیات های مستقیم است که مقرر شد تا پایان پاییز امسال به صورت اینترنتی و بدون مراجعه فیزیکی به مردم انجام شود. .

هندوزی در خصوص کاهش تورم در کشور گفت: تقریباً تمامی محرک های تورم اعم از بی انضباطی مالی، شبکه بانکی، خلق پول، نوسانات بی رویه نرخ ارز و… در ماه های اخیر کنترل شده و به سرعت در حال کنترل هستند. ما محرک تورم هستیم. البته دستیابی به آن زمان می برد.

وی افزود: در اولین گزارش کمیته نظارت بانک مرکزی که به ستاد اقتصادی دولت تقدیم می شود، گزارشی با اعداد و ارقام دقیق از کنترل بودجه و عوامل تورم و کنترل ارائه می شود. از پایه پولی در 6 ماهه اول سال جاری.

دیدگاهتان را بنویسید