ما به سرمایه گذاری و تمرکز بیشتر در جنگ رسانه ای نیاز داریم


ساعت: 16:31
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۱۶
کد خبر: 1916439

سخنگوی دولت گفت: ما برای جنگ نظامی ضوابط و قوانینی داریم اما در جنگ رسانه ای غربی ها اصول و قاعده انسانی را رعایت نمی کنند. طبیعتاً در این جنگ تمام عیار که دشمنان علیه جمهوری اسلامی به راه انداخته اند، نیاز به سرمایه گذاری و تمرکز بیشتری داریم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مراسم تکریم و معارفه روسای سابق و جدید شورای اطلاع رسانی دولت ظهر امروز چهارشنبه (25 آذرماه) با حضور علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت و دبیر شورای دولت و رئیس سابق سازمان اطلاع رسانی دولت شورا، سپهر خلجی، رئیس جدید شورای اطلاع رسانی دولت، غلامحسین اسماعیلی، رئیس دفتر رئیس جمهور و مهدی عرفاتی، دبیر شورای اطلاع رسانی دولت در ساختمان کوثر نهاد ریاست جمهوری برگزار شد.

بهادری جهرمی در این جلسه با اشاره به فعالیت یک ساله خود به عنوان رئیس شورای اطلاع رسانی دولت گفت: با توجه به اهمیتی که امروزه عرصه رسانه در سراسر دنیا از جمله کشور ما پیدا کرده است، ساختارهایی که 20 سال طراحی شده است. پیش آنچنان نیستند که بتوانند شرایط امروز و در این جنگ ناعادلانه آنطور که باید و شاید نقش آفرینی کنند.

وی افزود: ما برای جنگ نظامی قوانین و قوانینی داریم اما در جنگ رسانه ای غربی ها به هیچ اصل و قاعده انسانی احترام نمی گذارند. طبیعتاً در این جنگ تمام عیار که دشمنان علیه جمهوری اسلامی به راه انداخته اند، نیاز به سرمایه گذاری و تمرکز بیشتری داریم.

سخنگوی دولت افزود: برای صنایع گسترده و متنوع نیازمند سرمایه گذاری در ساختار و مکان، نیروی انسانی و منابع مالی هستیم.

دبیر هیأت دولت خاطرنشان کرد: به نظر می رسد در یک سال اخیر حرکت تحولی تدریجی در حوزه اطلاع رسانی صورت گرفته است، هرچند باید به مراتب انقلابی تری انجام شود. در این راستا هیات وزیران با اصلاح آیین نامه شورای اطلاع رسانی تغییرات خوبی در این زمینه ایجاد کرد.

بهادری جهرمی با اشاره به تغییرات ایجاد شده در مفاد شورای اطلاع رسانی دولت تصریح کرد: با این اصلاحات از این پس دیگر شورای اطلاع رسانی در دولت نداریم و هر نهادی باید نهادی مشابه در سطح داخلی تحت عنوان داشته باشد. کارگروه اطلاع رسانی موسسه رئیس واحد و با همکاری کلیه بخشهای مرتبط نسبت به فعال سازی آن اقدام نمود.

وی ادامه داد: شورای اطلاع رسانی استان پیش از این به ریاست معاونت سیاسی استانداری تشکیل و با این اصلاحیه به استانداری واگذار شد تا در بالاترین سطح فعالیت کند. در سطح ملی نیز اصلاحات متعددی انجام شد، از جمله اینکه ترکیب شورای اطلاع رسانی دولت با حضور دبیر شورای عالی فضای مجازی و قائم مقام دبیر شورای عالی امنیت ملی چند دستگاهی شد.

سخنگوی دولت با بیان اینکه وضعیت شورای اطلاع رسانی دولت نیز ارتقا یافته است، خاطرنشان کرد: از جمله تغییرات خوب در آیین نامه شورای اطلاع رسانی که باید تکمیل و اجرایی شود، تفکیک وظایف رئیس مجلس و رئیس سازمان اطلاع رسانی دولت است. شورا. حجم فعالیت هر یک از این کارها بسیار زیاد است و زمان و انرژی زیادی می طلبد.

بهادری جهرمی افزود: آقای رئیس جمهور تاکید، تمرکز و توجه زیادی به حوزه رسانه و اطلاع رسانی دارند و امیدواریم با این نگاه رئیس جمهور و اصلاحات انجام شده، شورای اطلاع رسانی بتواند در آینده جایگاه موثرتری داشته باشد. با کمک برادرمان آقای خلجی.

سخنگوی دولت در پایان خاطرنشان کرد: پس از این اصلاحات توانستیم در خدمت آقای خلجی باشیم و از این پس به عنوان عضوی از هیئت اطلاع رسانی دولت هر چه از دستم بر بیاید انجام خواهم داد.

سپهر خلجی رئیس جدید شورای اطلاع رسانی دولت نیز در این مراسم با بیان اینکه همه باید تلاش کنیم تصویری را که دشمن می گوید از بین ببریم، گفت: باید درست و به موقع بگوییم و در وزارتخانه ها و دستگاه ها اقدام شود. باید برای تولید محتوا و اینکه مجموعه ظرفیت اطلاع رسانی و روایت خوب را دارد.

خلجی: ما باید دقت و وسواس را در انتشار اخبار افزایش دهیم

وی با تاکید بر اینکه باید دقت و تمرکز را در خبررسانی افزایش دهیم، افزود: این شغل مانند یک گروه ارکستری است که برای اجرا نیاز به هماهنگی دارد.

رئیس شورای اطلاع رسانی دولت خاطرنشان کرد: باید روایت رسمی در موضوعات مختلف تدوین کنیم. مانند موارد اخیر و اظهارات وزارت کشور در خصوص حوادث و یا ارتباطات دستگاه های اطلاعاتی، باید به جعلی ها کمک کرد تا روایت رسمی وقایع و مشکلات را ارائه دهند.

خلجی تصریح کرد: نیاز به هماهنگی به این دلیل است که جبهه مقابل هماهنگ عمل می کند و همه ظرفیت خود را به صحنه آورده اند، هدف جمهوری اسلامی است.

همچنین غلامحسین اسماعیلی رئیس دفتر رئیس جمهور نیز با اشاره به حساسیت رئیس جمهور نسبت به موضوع اطلاع رسانی و رسانه اظهار داشت: علت حساسیت و تاکید رئیس جمهور بر حوزه اطلاع رسانی ضرورت اساسی آن و فعالیت ها و مخرب بودن آن است. اقدامات مخالفان و دشمنان

وی افزود: این وضعیت باعث شده که آقای رئیس جمهور در این حوزه نقش جدی داشته باشند و دغدغه و کنترل این حوزه را دارند و با این حساسیت از فعالان حوزه انتظار و انتظار دارند.

رئیس دفتر رئیس جمهور بی احتیاطی در اطلاع رسانی را باید جبران کرد و گفت: متأسفانه تا زمانی که حمله دشمن شروع نشود، می گوییم باید حملات دشمن را خنثی کنیم، اما اگر جبهه دشمن اینقدر گسترده، گسترده و فعال نباشد، ما می گوییم که باید حملات دشمن را خنثی کنیم. در این زمینه نیز باید فعال باشیم.» ما در مقابل حمله دشمن دو وظیفه داریم، باید اشتباهات را جبران کنیم و نسبت به آنچه در گذشته رخ داده است، انصاف کنیم و باید به حمله سنگین تبلیغاتی ارتش پاسخ دهیم. دشمن

اسماعیلی ادامه داد: خداوند متعال مأموریت اطلاع رسانی را ابتدا به خود، سپس به رسولش و سپس به ائمه اطهار (علیهم السلام) واگذار کرد و کتاب او را هستو بیان لناس نامید.

وی بیان کرد: از همان ابتدا در حوزه اطلاع رسانی از رسالت و مسئولیت خود و جایگاه این امر غافل شدیم و این حوزه را نشناختیم و درک درستی از این ماموریت حاصل نشد و شکایت از حوزه اطلاع رسانی موجه است.

دیدگاهتان را بنویسید