ما به پایان مذاکرات در وین بسیار نزدیک هستیم


ساعت: 01:57
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۲/۱۹
کد خبر: 1814417

نماینده روسیه در مذاکرات وین درباره لغو تحریم ها علیه ایران گفت که مذاکرات اجتناب ناپذیر است و می توان در چند روز آینده به توافق رسید.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ نماینده روسیه در مذاکرات وین گفت: ما در آستانه پایان مذاکرات و تدوین متن توافق هستیم و می توانیم در چند روز آینده به توافق برسیم، اما هنوز تعدادی از مسائل حل نشده باقی مانده است. . می گوید العالم.

میخائیل اولیانوف افزود: گمانه زنی هایی درباره موضع روسیه وجود دارد و برخی تلاش می کنند روسیه را به طولانی شدن مذاکرات متهم کنند.

وی گفت: هنوز مذاکرات نهایی نشده و حتی متن توافق هم هنوز نهایی نشده است. متن توافق ممکن است فردا نهایی شود. هیچ یک از طرف های مذاکره تاکنون بر سر متن توافق به توافق نرسیده اند.


تضمین تجارت مشروع یکی از اهداف توافق هسته ای است

اولیانوف گفت: یکی از اهداف توافق هسته ای تضمین تجارت مشروع ایران با جهان است و روسیه یکی از شرکای اصلی تجاری تهران است و ما می خواهیم این مبادلات را حفظ کنیم.

این دیپلمات روس ادامه داد: در جریان فشار حداکثری، هیچ یک از کشورهای اروپایی به تعهدات خود عمل نکردند، اما روسیه در سال گذشته نسبت به سال قبل 84 درصد روابط تجاری خود با ایران را افزایش داد. ما انتظار داریم اروپایی ها و آمریکایی ها در روابط ما با ایران دخالت نکنند.

اولیانوف گفت: ما از ایالات متحده و اروپا خواستیم که تحریم های آتی علیه پروژه های هسته ای روسیه در ایران در چارچوب یا خارج از توافق هسته ای اعمال نکنند، اما پاسخ طرف مقابل مثبت نبود.

نماینده روسیه در وین افزود: ما به پایان مذاکرات و تدوین متن توافق بسیار نزدیک هستیم و می توانیم در روزهای آینده به توافق برسیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید