ما تا زمانی که لازم باشد به حمایت از اوکراین ادامه خواهیم داد

سخنگوی کاخ سفید ادامه داد، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد که از آنجایی که پوتین هیچ نشانه ای از تمایل برای پایان دادن به جنگ وحشیانه علیه مردم اوکراین از خود نشان نداده است، قصد ندارد با او صحبت کند.

این مقام آمریکایی افزود: روسیه تلاش کرده است زیرساخت های اوکراین را از بین ببرد و مردم آن کشور را از گرما و برق محروم کند.

سخنگوی کاخ سفید تاکید کرد که بایدن به صراحت گفته است که آمریکا تا زمانی که لازم باشد به حمایت از اوکراین ادامه خواهد داد.

پیشتر جان کربی، هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید گفته بود که ایالات متحده هیچ نشانه ای از تمایل ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه برای پایان دادن به جنگ در اوکراین نمی بیند.

هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید روز جمعه به وقت محلی به خبرنگاران گفت: جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در اظهارات دیروز خود به این واقعیت اشاره نکرد که اکنون زمان گفتگو است.

این مقام کاخ سفید از خبر توافق اتحادیه اروپا برای تعیین سقف قیمت 60 دلاری نفت روسیه استقبال کرد و گفت: این توافق سود پوتین را در بازار نفت و عرضه ماشین جنگی او که همچنان به کشتار اوکراینی های بی گناه ادامه می دهد، محدود می کند.

کربی با بیان اینکه معتقدیم سقف قیمت 60 دلار برای هر بشکه نفت روسیه مناسب است، تصریح کرد: ما هرگز در مورد کمبود نفت روسیه در بازار صحبت نکرده ایم، بلکه هدف ما ایجاد تعادل بین عرضه و تقاضا است و نیاز به محدود کردن این بود. دستاورد پوتین

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد که هیچ برنامه فوری برای دیدار با ولادیمیر پوتین ندارد، اما در صورتی که رئیس جمهور روسیه بخواهد به جنگ اوکراین پایان دهد و تنها پس از مشورت با متحدان ناتو، آماده گفتگو با پوتین است.

روز پنجشنبه به وقت محلی، پس از دیدار با امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه در کاخ سفید، بایدن در یک کنفرانس خبری گفت: “من هیچ برنامه فوری برای تماس با پوتین ندارم.” اما اگر پوتین علاقه مند به تصمیم گیری برای پایان دادن به جنگ در اوکراین است، من آماده گفتگو با او هستم.

رئیس جمهور آمریکا در عین حال مدعی است: پوتین هنوز چنین علاقه ای نشان نداده است.

بایدن معتقد است که مسئولیت پایان دادن به جنگ در اوکراین که از فوریه آغاز شد، تنها بر عهده پوتین است و گفت: تنها یک راه برای پایان دادن به این جنگ وجود دارد، راه منطقی خروج پوتین از اوکراین است. به نظر می رسد که او (پوتین) این کار را نخواهد کرد. او برای این جنگ هزینه زیادی می پردازد.

جو بایدن و امانوئل ماکرون، روسای جمهور ایالات متحده و فرانسه اعلام کردند که می خواهند روسیه را به خاطر “جنایات جنگی” در اوکراین مسئول بدانند.

دیدگاهتان را بنویسید