ما خواسته های کشاورزان را بررسی و حمایت می کنیم


ساعت: 17:43
تاریخ انتشار: 1401/09/14
کد خبر: 1915908

مدیر جهاد کشاورزی منطقه دانا به مشکلات توده های کشاورزی و همچنین کم آبی روستای بادنگان عالیه پرداخت و گفت: از تغییر الگوی کشت در حوزه کشاورزی حمایت می کنیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از صبح زاگرس ; با توسعه کشاورزی بخش قابل توجهی از دغدغه‌های جامعه در مورد امنیت غذایی و استقلال از بین می‌رود و کشوری که به این جایگاه دست می‌یابد با دو بال در مسیر پیشرفت و شکوفایی خود در عرصه‌های مختلف حرکت می‌کند.

از این رو توسعه کشاورزی و بازاریابی محصولات غذایی پرمصرف یکی از مهم ترین اهداف و سیاست هایی است که باید در دستور کار دولت ها برای خودکفایی و توجه به بازار مصرف این محصولات در استان و استان کهگیلویه قرار گیرد. و بویراحمد.

از سوی دیگر شناسایی مشکلات کشاورزان، تغییر الگوی کشت در شرایط کم‌آبی، کمک به کشاورزان آسیب‌دیده از طریق بیمه و در نهایت تامین محصولات کشاورزی از دیگر موارد مهمی است که باید در دستور کار مسئولان ذی‌ربط قرار گیرد.

64c388d3 eaac 4ae3 853c 29dd755281e5 خبر خاکستری

یکی از اهالی روستای بادنگان علیا در این خصوص به مشکلات موجود در حوزه کشاورزی محل سکونت خود اشاره کرد و گفت: آب کشاورزی این روستا باید بررسی و مشکلات آنها برطرف شود.

وی در ادامه اذعان داشت: کمبود آب کشاورزی از دیگر مشکلاتی است که کشاورزان را به دردسر می اندازد و مسئولان مربوطه باید برای رفع آن تلاش کنند.

72132103 1b22 4af3 9d64 fae19946b386 خبر خاکستری

در همین رابطه مدیر جهاد کشاورزی منطقه دانا در گفت و گو با صبح زاگرس در خصوص این مشکلات گفت: در شرایط فعلی مشکلات آب زیرزمینی بادنگان علیا از طریق پیمانکار توسعه و حل می شود.

وی با بیان اینکه برای رفع مشکلات آب زیرزمینی بادنگان تلاش می کنم، گفت: آب در حال هدایت به زمین های کشاورزی این روستا است.

b5d884cb 1138 42fd 9df7 3059c90f75c8 خبر خاکستری

وی در ادامه به بحث آب و خشکسالی های اخیر پرداخت و افزود: در سال های اخیر الگوی کشت در حوزه کشاورزی تغییر کرده است تا از کاشت محصولاتی که نیاز به آب زیاد دارند خودداری کنیم و به سمت کاشت با آب کم برویم. تغییر الگوی کشت دو برابر شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دانا ادامه داد: با تغییر الگوی کشت می توان به سمت کاشت محصولاتی رفت که عملکرد بالاتری دارند و به آب کمتری نیاز دارند.

وی از آمادگی جهاد کشاورزی برای کاشت گیاهان دارویی یاد کرد و تاکید کرد: آمادگی داریم از طریق تسهیلات از متقاضیان کاشت گیاهان دارویی حمایت کنیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید