ما درباره تعویق انتخابات کمیته ملی المپیک بحث نکردیم. جلسه فوق‌العاده خواهیم داشت/ باید بر اساس قانون اساسی آیین‌نامه جدیدی تهیه کنیم


ساعت: 13:52
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۰۵
کد خبر: 1803301

برخی می گویند هیچ تغییری در اساسنامه جدید وجود ندارد، اما عناصر کمیسیون تغییر کرده است.

دبیرکل و سخنگوی کمیته ملی المپیک گفت: در جلسه امروز بحث تعویق انتخابات مطرح نشد و قرار شد یکشنبه هفته آینده جلسه فوق العاده هیات اجرایی برای تکمیل مراحل تصویب دستورالعمل انتخابات برگزار شود. “

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ کیکاووس ساعدی دبیرکل کمیته ملی المپیک در جلسه امروز پس از جلسه امروز شورای اجرایی گفت: در جلسه امروز بحث تعویق انتخابات مطرح نشد. بحث های سازنده ای صورت گرفت و هر یک از اعضا در حضور کارشناسان نظر خود را بیان کردند. تبصره 2 ماده 6 اساسنامه ابهام داشت و مورد بحث قرار گرفت، اما این ایراد مطرح شد که چرا زودتر به این موضوع رسیدگی نکردیم. مراحل تصویب اساسنامه جدید از ابتدا تا انتها 2 تا 3 سال طول کشید و زمان کمی از دریافت آن در کابینه و فیزیک آن می گذرد. ما باید روند انتخابات را انجام می دادیم.

وی همچنین گفت: طبق اساسنامه جدید باید آیین نامه جدیدی مطابق اساسنامه تدوین کنیم. قانون اساسی در شکل و محتوا تغییراتی دارد، بنابراین در این زمینه باید آئین نامه جامعی وجود داشته باشد که همه نکات روند انتخابات را در برگیرد. ما تلاش می کنیم که انتخابات هر چه زودتر برگزار شود، اما هر تغییری که رخ دهد قطعاً افکار عمومی را آگاه می کند. هیئت اجرایی قرار بود یکشنبه هفته آینده برای بررسی دستورالعمل های انتخابات جلسه فوق العاده ای برگزار کند. سپس دستورالعمل انتخابات را به کمیته بین المللی المپیک می فرستیم و سپس به مجمع عمومی کمیسیون می دهیم تا پس از تایید، زمینه را برای انتخابات فراهم کند.

ساعدی در خصوص موضع رسمی کمیته ملی المپیک گفت: تلاش ما بر این است که هر چه زودتر انتخابات برگزار شود. تاریخ تغییر نکرده است و اکنون ما در حال شروع روند هستیم. ما متعهد به تضمین کل فرآیند انتخابات هستیم. ما در مسیر شفافیت و قانون حرکت می کنیم و طبق مقررات مسیر را طی می کنیم. امروز نظرات کارشناسان را شنیدیم و اعضای هیأت اجرایی به بیان نظرات خود پرداختند. اجماع بر این بود که باید شفاف عمل کنیم و محاکمه انجام شود تا شکی نباشد.

سخنگوی کمیته ملی المپیک در پایان خاطرنشان کرد: برخی معتقدند هیچ تغییری در اساسنامه جدید وجود ندارد اما ارکان کمیته کاملا تغییر کرده است. مرکز نظارت حذف شد و بازرس قانونی اضافه شد. در اساسنامه قبلی هیچ اختیاری برای رئیس جمهور وجود نداشت و تمامی امور اجرایی بر عهده دبیرکل بود، اما اکنون اختیارات رئیس جمهور مشخص و از دبیرکل تفکیک شده است. تغییرات دیگری نیز ایجاد شده است؛ از جمله تفکیک صندوقدار و حسابدار.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید