ما در حال شناسایی و رفع موانع بین ایران و غنا هستیم


ساعت: 14:27
تاریخ انتشار: 21.01.1401
کد خبر: 1820966

سفیر غنا با بیان اینکه روابط سیاسی دو کشور نشان دهنده بلوغ روابط ایران و غنا است، گفت: از سفرهای دیپلماتیک استان یزد به غنا استقبال می کنیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ اریک اوسواتنگ در سفر به استان با استاندار یزد دیدار و در خصوص مسائل دیپلماتیک گفتگو کرد.

وی با اشاره به اهمیت سابقه همکاری ایران با غنا از سال 1950 تاکنون، گفت: سطح بالای روابط سیاسی دو کشور نشان از بلوغ روابط ایران و غنا دارد که نیاز به تقویت بیشتر دارد.

سفیر غنا در ایران با بیان اینکه سطح بالای روابط ایران و غنا هنوز وارد عرصه اقتصادی نشده است، گفت: ما با دولت جدید ایران جلساتی داشتیم و با توجه به دولت فعلی ریاست جمهوری باید موانع موجود بین ایران و غنا شناسایی و رفع شود. دو کشور.”

اریک اسواتوانگ با بیان اینکه غنا دارای پتانسیل قابل توجهی است، گفت: ما انتظار داریم که بخش خصوصی حضور قوی داشته باشد و بتواند به صورت دوجانبه توسعه یابد.

وی از سفرهای دیپلماتیک استان یزد به غنا استقبال کرد و تصریح کرد: این موضوع در آینده تجارت موثر بوده و امنیت سرمایه گذاران را نیز افزایش می دهد.

اریک اوسواتنگ می‌گوید: «غنا پیش از سلطنت، سریع‌ترین رشد اقتصادی را در جهان دارد. ما دومین اقتصاد بزرگ را در غرب آفریقا داریم.

سفیر غنا با اشاره به اینکه رشد اقتصادی این کشور در زمان قبل از سلطنت به حدود 7 درصد رسیده است، گفت: غنا دسترسی خوبی به سایر کشورها دارد و در مرکز خط استوا و جهان قرار دارد.

اریک اوسواتانگ گفت: ما هشت ساله از کشورهای اروپایی هستیم و بنادر بسیار بزرگی داریم، بنابراین از بسیاری از کشورهای منطقه خود مانند مالی از طریق بنادر خود حمایت می کنیم.

وی با اشاره به شبکه مالی و بانکی خوب کشور گفت: نرخ رشد جمعیت 2 درصدی داریم و دولت غنا به دنبال مشوق هایی برای سرمایه گذاران خارجی و توسعه اقتصادی است.

سفیر غنا با اشاره به اینکه ما کارخانه ایجاد کرده ایم و صادرات به غنا را افزایش داده ایم، گفت: دولت ما معتقد است که آموزش مردم رکن اقتصاد و پیشرفت در این زمینه است.

وی گفت: تسهیل در حوزه آموزش نیز از جمله اقدامات انجام شده است. جمعیت جوان ما نسبت به گذشته تحصیل کرده تر می شوند.»

وی با اشاره به تاریخچه نفت و گاز ایران گفت: این صنعت در غنا نیز جدید است و تجربه ایران در این زمینه می تواند علاوه بر سایر حوزه ها مانند تولید، مسکن و املاک بسیار موثر باشد. “

سفیر غنا در پایان با بیان اینکه یزد خواهرخوانده یکی از شهرهای غنا است، افزود: در صورت تمایل می توانیم در این زمینه برنامه ریزی کنیم و در صورت تمایل می توانیم در آینده با جزئیات بیشتری درباره آن صحبت کنیم. “

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید