ما دیگر برای پیوستن به ناتو تلاش نمی کنیم

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ ایهور ژوکوا، معاون رئیس جمهور اوکراین گفت: «کیف هیچ گام دیگری برای پیوستن به سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) بر نمی دارد.

ژوکوا در مصاحبه با فایننشال تایمز اذعان کرد که اعضای ناتو خواسته های اوکراین را رد کرده اند و اذعان کرد که کیف نمی تواند در کوتاه مدت به این ائتلاف بپیوندد، اما ابراز امیدواری کرد که ناتو این مشارکت را تایید کند.

به گزارش ریانووستی، او همچنین از اتحادیه خواست تا در نشست آتی کشورهای عضو در مادرید، نقش مرکزی اوکراین در امنیت اروپا را به رسمیت بشناسد.

وی گفت: «خجالت نکشید، این درخواست من از اعضای ناتو در تهیه پیش‌نویس مقررات برای روسیه است.

به گزارش ریانووستی، پارلمان اوکراین در دسامبر 2014 دو قانون را اصلاح کرد و این کشور را بی طرف کرد. در فوریه 2019، پارلمان اوکراین اصلاحیه قانون اساسی را تصویب کرد که راه را برای پیوستن این کشور به اتحادیه اروپا و ناتو هموار کرد.

اوکراین ششمین کشوری است که وضعیت “شریک برای فرصت های پیشرفته” ناتو را دریافت می کند. در عین حال، ایالات متحده اعلام کرد که امکان پیوستن اوکراین به ناتو هنوز بررسی نشده است.

نیکلای پاتروشف، دبیر شورای امنیت ملی روسیه، با بیان اینکه اوکراین مملو از تسلیحات ناتو است، افزود که تمرینات منظم ناتو قبل از عملیات نظامی روسیه در این کشور برگزار شده و مواضع نیروهای نئونازی به شدت تقویت شده است. هم احساسات ناسیونالیستی و هم احساسات ضد روسی در حال گسترش است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید