ما سینمای بی حجاب نداریم/ هرکس نظام را قبول نداشته باشد طبیعتا سینمای جمهوری اسلامی را قبول ندارد/کسی نباید از این سینما امرار معاش کند اما در مسائل سیاسی اهل جای دیگری است.

ما سینمای بی حجاب نداریم/ هرکس نظام را قبول نداشته باشد طبیعتا سینمای جمهوری اسلامی را قبول ندارد/کسی نباید از این سینما امرار معاش کند اما در مسائل سیاسی اهل جای دیگری است.

رئیس سازمان سینمایی گفت: اگر فردی کشف حجاب کرده اما باز هم بخواهد با حجاب در فیلمی ظاهر شود، قطعا جلوی او را نمی گیریم. هرکسی که احساس می کند اشتباه کرده است و می خواهد به عقب برگردد، قطعا راهی برای او وجود دارد.

محمد خزایی رئیس سازمان سینمایی گفت: حتی کسانی که در اتفاقات اخیر موضع گیری کرده اند نیز در همین وضعیت قرار دارند. برخی از من می پرسند تکلیف کسانی که در این حوادث کشف حجاب کردند چه می شود؟ من می گویم اگر کسی در نظام جمهوری اسلامی ایران کشف حجاب کرد، نباید در فیلم های بی حجاب ظاهر شود.

وی در گفتگو با ایرنا، خبرگزاری رسمی دولت، افزود: سینمای بدون حجاب نداریم. سینمای ما چارچوب و تعریف خودش را دارد. سینمای ما به دهه 40 و 50 برنمی گردد. حالا اگر خانمی کشف حجاب کند ولی باز هم بخواهد با حجاب در فیلم ظاهر شود یعنی در واقع بگوید اشتباه کردم و می خواهم به عرصه فعالیت برگردم قطعا جلوی او را نمی گیرم. . هرکسی که احساس می کند اشتباه کرده است و می خواهد به عقب برگردد، قطعا راهی برای او وجود دارد.

وی افزود: قوانین جمهوری اسلامی ایران روشن و شناخته شده است. ما نمی توانیم قانون جدیدی وضع کنیم. ما نیز بر اساس قوانین موجود به تعهدات خود عمل می کنیم. شاید یکی بگوید من دیگر نمی خواهم با این سینما کار کنم، این یک تصمیم شخصی است. شخصی می گوید که امسال من قادر به کار نبودم و از تروریسم رسانه ای موجود می ترسیدم. اکثر بازیگران ما الان در همین شرایط هستند و وقتی با آنها صحبت می کنم می گویند در آن موقعیت می ترسند و من هم با آنها موافقم. این فضا قطعا یک فضای ساختگی است و حتما باید شکسته شود.

خزاعی تاکید کرد: ما می گوییم اگر فردی تصمیم گرفته در این شرایط کار کند در خدمت او هستیم اما کسانی که تصمیم نهایی خود را گرفته اند که در این سینما نباشند و دیگر فیلم نسازند یا بخواهند مهاجرت کنند این هستند. مطابق سلیقه خود وصل می شوند و اینها تصمیمات فردی آنهاست و به مدیریت فرهنگی برنمی گردد. تاکید می کنم هرکسی که علاقه مند به کار بر اساس قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد مشکلی در فعالیت خود نخواهد داشت.

وی افزود: به محض اینکه کسی بگوید اشتباه کردم و در مقطعی تحت تاثیر فضای رسانه ای تصمیم یا موضع خاصی گرفتم و اکنون می خواهم به عرصه فعالیت برگردم و می خواهم به کارم ادامه دهم. با حجاب که قبوله تا حد امکان از همه دوستان استقبال می کنیم و دوستان موافقت می کنند که طبق قوانین کار کنند. هرکسی که بخواهد خارج از ضوابط کار کند و بگوید من نظام جمهوری اسلامی ایران را قبول ندارم، طبیعتا نمی تواند سینمای جمهوری اسلامی ایران را قبول کند. هیچکس نباید با این سینما زندگی کند، اما او در مسائل سیاسی اهل جای دیگری است.

دیدگاهتان را بنویسید