ما شاهد جهش در برنامه های آماده سازی تیم بوده ایم


ساعت: 21:46
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۶/۲۱
کد خبر: 1896980

اولین جلسه هیات رئیسه فدراسیون والیبال امروز برگزار شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش روابط عمومی فدراسیون والیبال، پس از عملکرد تیم های ملی والیبال ایران در سه رده سنی نونهالان، جوانان و بزرگسالان و در دو بخش آقایان و بانوان، جلسه هیات رئیسه فدراسیون والیبال تشکیل شد. از ساعت 18 امروز (دوشنبه 21 شهریور) به ریاست دکتر محمدرضا داورزنی رئیس فدراسیون بررسی عملکرد تیم های ملی کشورمان را آغاز کرد.

والیبال ایران امسال طولانی ترین بهار و تابستان خود را تجربه کرد و تیم های ملی مردان و زنان کشورمان در 16 مسابقه رسمی شرکت کردند و در مجموع در 121 مسابقه به میدان رفتند.

نمایندگان والیبال ایران از 7 فروردین ماه مسابقات خود را با جام کورناکیا آغاز کردند و تیم ملی ایران در آخرین دیدار برون مرزی مسابقات قهرمانی مردان جهان در تاریخ 25 شهریورماه به مصاف برزیل رفت تا تیم ملی کشورمان در مدت 144 روز 121 بازی انجام دهد. یعنی به طور متوسط ​​هر سه روز دو مسابقه.

در مجموع 16 رویدادی که نمایندگان ایران در آن شرکت کردند، 202 تیم از قاره های مختلف جهان حضور داشتند و تمامی ملی پوشان در رده های سنی مختلف تجربه رقابت با تیم های فرا قاره ای را در سال 1401 به دست آوردند.

9 مدال شامل سه طلا، چهار نقره و دو برنز و سه سهمیه مسابقات جهانی حاصل تلاش والیبال ایران در سال 1401 در مسابقات مختلف است.

تیم ملی والیبال مردان ایران در مجموع 13 بازی (12 بازی مقدماتی و یک بازی پلی آف) در لیگ ملت های 2022 انجام داد و با 16 تیم برتر جهان به مقام هفتم این رقابت ها دست یافت. این تیم در مسابقات قهرمانی مردان جهان با دو برد و دو شکست در دوره قبل مقام سیزدهم خود را تکرار کرد اما با نسلی جدید و ترکیبی کاملا ایرانی که یک دستاورد محسوب می شود.

شاگردان بهروز عطایی نیز در جام واگنر امسال برای اولین بار به سکو رسیدند و در سومین حضور خود به مدال برنز و مقام سوم این مسابقات دست یافتند.

بازی های همبستگی کشورهای اسلامی یکی دیگر از رویدادهای والیبال ایران در سال جاری بود که تیم ملی ب ایران به مقام قهرمانی و تیم ملی بانوان به مقام نایب قهرمانی دست یافتند. مدال نقره دختر دانش آموزی الساندرا کامدلی اولین مدال بین المللی والیبال بانوان ایران محسوب می شود.

تیم ملی والیبال بانوان نیز در جام کنفدراسیون های آسیا حضور یافت و در رده هفتم این قاره قرار گرفت.

تیم ملی والیبال جوانان ایران برای کسب تجربه به عنوان نماینده ایران در مسابقات جام ملت‌های آسیا در سال 1401 شرکت کرد و به مقام پنجمی رسید، اما تجربه حضور در این رقابت‌ها در بحرین برای شاگردان غلامرضا نیز فاش شد، مومنی مقدم قهرمان آسیا در بحرین شد و سهمیه آنها را کسب کرد. در مسابقات جهانی نیز قهرمان شد.

همچنین تیم ملی والیبال جوانان ایران که امسال نسل جدید والیبال ایران را معرفی کرد، در مسابقات قهرمانی زیر 18 سال آسیا که در تهران برگزار شد، به مقام نایب قهرمانی و مدال نقره دست یافت و سهمیه جام جهانی 2023 را به دست آورد.

تیم‌های ملی والیبال نوجوانان و دختران ایران در سال 2022 علاوه بر حضور در جام کورناکیا برای آماده‌سازی، در مسابقات قهرمانی آسیا نیز شرکت کردند که نوجوانان در جایگاه هفتم و دختران ششم شدند.

تیم های ملی والیبال ساحلی زیر 19 سال ایران اردیبهشت ماه در مسابقات قهرمانی آسیا شرکت کردند و تیم ایران الف (حبیب ناصری – مهدی علیزا) به مقام نایب قهرمانی دست یافت و سهمیه حضور در مسابقات جهانی را کسب کرد.

جمهوری اسلامی ایران در اردیبهشت ماه میزبان مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه های آسیا بود که تیم پیکان به مقام قهرمانی دست یافت و تیم شهداب یزد به مقام سوم دست یافت.

علی اصغر مونسان، محسن منصوری، طاهره طاهریان، وحید مرادی، فریبا محمدیان، میلاد تقی، بهروز عطایی، ناصر میرفه‌آرایی، هوشنگ عشایری، امیرحسین منگیری، حمید شرافت، محمود افشاردوست، مصطفی فتح‌آهن‌ها، محمد جواد، مهدی، محمد جواد. در این جلسه رشیدی و مهرداد هاشمی اعضای هیئت مدیره و مهمانان ویژه حضور داشتند.

داور: در هیچ سالی این همه رویداد و برنامه نداشتیم


محمدرضا داورزنی در ابتدای جلسه هیئت رئیسه فدراسیون والیبال ضمن خیرمقدم به حسین منصوری استاندار تهران به عنوان عضو جدید هیئت مدیره گفت: امیدوارم بتوانیم از اندیشه های ایشان در اعتلای والیبال در کشور بهره ببریم و راه رو به رشد والیبال را با جدیت دنبال کنیم. .

رئیس فدراسیون والیبال همچنین از حمایت سیدرضا صالحی امیری رئیس سابق کمیته ملی المپیک و طاهر طاهریان نایب رئیس سابق این کمیته که مهمانان ویژه جلسه هیئت رئیسه بودند قدردانی کرد و گفت: : جا دارد از زحمات دیرینه و خدمت خالصانه ایشان به ورزش کشور قدردانی کنیم.با تشکر. وظیفه ما بود که در اولین جلسه هیات مدیره از زحمات صالحی امیری و طاهریان قدردانی کنیم. آنها نوآوری ایجاد کردند که ورزش را در کشور بهبود بخشید و همیشه ماندگار بوده است. فدراسیون والیبال از زحمات این عزیزان قدردانی می کند. سرکار خانم طاهریان نقش بسزایی در پیشرفت ورزش بانوان کشور داشت و آقای صالحی امیری نیز با سیاست های صحیح این ورزش را در رشته والیبال کشور رونق بخشید.

وی در تشریح گزارش عملکرد تیم های ملی در 16 رویداد برگزار شده، تصریح کرد: فدراسیون والیبال دو فصل پرکار را پشت سر گذاشته است و در 6 ماه گذشته حتی یک روز تعطیلی نداشته ایم و اردوها و برنامه های زیادی برای تمامی سنین داشته ایم. گروه ها.

این داور تاکید کرد: والیبال ایران تا به حال چنین برنامه ای نداشته و در هیچ سالی تحت فشار نبوده است. میلیاردها سفر را ما کاملاً خودمان تأمین کردیم. فدراسیون والیبال روی توان مالی خود تاکید دارد اما وقتی اینطور است حق والیبال در کشور اجحاف می شود و بیش از 60 میلیون نفر مسابقات والیبال را تماشا می کنند. ما باید منابع مالی خود را افزایش دهیم تا بتوانیم بودجه بیشتری را برای اعتلای والیبال اختصاص دهیم.

رئیس فدراسیون والیبال با قدردانی از اعضای رسمی و افتخاری هیات رئیسه که در دو سال گذشته در کنار فدراسیون والیبال بوده اند، گفت: همه با والیبال همراه بودند تا مسیر سخت را طی کنیم.

داوری در خصوص عملکرد تیم های ملی بانوان افزود: خوشبختانه مسابقات با کیفیتی را انجام دادند. تیم ملی بانوان ایران و همچنین آقایان نیاز به جوان سازی دارند و امیدوارم برای بازی های آسیایی پیش رو آماده باشند.

وی با بیان اینکه نسل جدید والیبال ایران نیاز به پرورش دارد، گفت: راه برای آقایان مهیا شده است و تلاش می کنیم برای بانوان هم فراهم شود تا در نه چندان دور شاهد رشد والیبال بانوان ایران باشیم. آینده دور.

رئیس فدراسیون والیبال با یادآوری اینکه 95 درصد تیم های والیبال بانوان جهان کادر فنی مرد دارند، گفت: تیم ملی والیبال بانوان ایران تنها یک آنالیزور مرد داشت.

این داور همچنین گفت: دغدغه همه مردم برای کسب سهمیه المپیک است و در ابتدای مهرماه سال آینده مسابقات انتخابی المپیک با حضور 24 تیم در سه گروه برگزار می شود که تیم ها بر اساس رده بندی به مصاف یکدیگر می روند. در حال حاضر در رده دهم جهان هستیم، اما فاصله کمی با تیم های برتر داریم.

رئیس فدراسیون والیبال تصریح کرد: در آینده جلسات کارشناسی با حضور کارشناسان برتر والیبال ایران برگزار خواهیم کرد و قطعا به دنبال پیشنهادات هستیم. مردم عاشق والیبال هستند و فراز و نشیب های تیم روی مردم تاثیر می گذارد. ما باید نقطه ضعف را پیدا کنیم و آن را برطرف کنیم. ما باید نوسانات را منطقی تر حل کنیم.

دکتر داورزنی با اشاره به وضعیت امین اسماعیل نژاد بازیکن تیم ملی و موضوع سربازی آن بازیکن گفت: امین یکی از بهترین بازیکنان جهان است اما همیشه نگران خدمت سربازی خود است و فدراسیون باید شرایط را فراهم کند. مسیر رشد برای چنین بازیکنانی. این مشکلات باید حل شود تا بازیکنان جوان دغدغه حضور در تیم ملی را نداشته باشند.

وی با تاکید مجدد بر اینکه سالن های برگزاری لیگ های والیبال در کشور باید استاندارد باشد، گفت: چون بازیکنان زیادی با بازی در این سالن ها مصدوم می شوند. امسال به سازمان لیگ گفتیم که سالن ها استاندارد باشد. باشگاهی که 40 میلیارد خرج می کند نباید بازیکنانی در زمین نامناسب در سالن بازی کنند.

محمدیان: شاهد جهش در برنامه های آماده سازی تیم ها بوده ایم


نایب رئیس بانوان فدراسیون والیبال در این نشست گفت: از سال 66 تا 2022 حدود 30 دوره مسابقات برگزار شده که ژاپن 9 بار، چین 18 بار و تایلند سه بار قهرمان شده اند. عبور از این تیم ها شرایط خاصی را می طلبد.

فریبا محمدیان تصریح کرد: سیاستی که امسال فدراسیون در پیش گرفت جهشی در آمادگی تیم ملی بانوان و رده های سنی مختلف بود. تیم ملی بانوان برای اولین بار 8 بازی تدارکاتی برون مرزی انجام داد و 103 روز تمرین بدون وقفه بزرگسالان را ادامه داد. با تمرینات کادرفنی و ادامه شرایط می توانیم به هدف مورد نظر یعنی حضور در جمع چهار تیم برتر آسیا برسیم.

وی ادامه داد: برای دعوت از مربیان بزرگ خارجی باید از هیات مدیره کمک بگیریم. با آوردن مربی خارجی و همراه داشتن مربیان بومی تلاش می کنیم مربیانی از کشور تربیت کنیم.

نایب رئیس بانوان فدراسیون والیبال با قدردانی از زحمات طاهریان در ورزش ایران به ویژه بانوان گفت: اگر ورزش بانوان ایران در این برهه از زمان با پوششی اسلامی همچون نگینی گرانبها در عرصه بین المللی می درخشد به خاطر تلاش های خانم طاهریان است. و اقدامات بنیادی و رویایی عنوان مدیری توانمند در این زمینه است.

در ادامه این جلسه مربی تیم ملی والیبال بانوان گزارشی از عملکرد ملی پوشان ارائه کرد و گفت: تمرینات و اردوها از اسفند ماه آغاز شد اما از آنجایی که اردوی انتخابی داشتیم آمادگی جدی از اردیبهشت ماه آغاز شد. به دنبال دعوت از بازیکنان جوانتر بودیم، در بازی های کشورهای اسلامی انتظارات فدراسیون برآورده شد و مقام دوم را کسب کردیم، اما در جام کنفدراسیون های آسیا به مقام هفتم رسیدیم، شاید نتوانیم نتایج قبلی را تکرار کنیم. ، اما تیم های خوبی در این دوره حضور داشتند و برای اولین بار از ژاپن و چین ست گرفتیم که شاید در گذشته غیرممکن به نظر می رسید.

فاطمه رشیدی ادامه داد: فدراسیون با برنامه ریزی عالی اردوی برون مرزی و بازی های تدارکاتی در صربستان، بلغارستان و ترکیه را برای آماده سازی تیم ملی بانوان آماده کرد و همه اینها کیفیت بازی بازیکنان را تغییر داد. در تیم ملی بانوان 6 بازیکن زیر 22 سال داشتیم و در رده سنی نوجوانان فراز و نشیب بیشتر است، اما امسال برای اولین بار سه اردوی خارج از کشور انجام دادیم. اگر بتوانیم با پتانسیل موجود و داشتن مربیان درجه یک ادامه دهیم موفقیت های بیشتری در والیبال بانوان خواهیم داشت.

اولین جلسه هیات مدیره فدراسیون والیبال در سال 1401 با محوریت عملکرد تیم های ملی والیبال ایران در 16 رویداد برگزار شد.

دیدگاهتان را بنویسید