ما غرور و اعتبارمان را پس گرفتیم/ از این به بعد مزخرفات و کار اضافی را کنار می گذاریم!


ساعت: 16:48
تاریخ انتشار: 09/04/1401
کد خبر: 1913564

امروز احساس کردم در یک استادیوم فوتبال واقعی هستم.

سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان گفت: از امروز کارمان را مقابل آمریکا شروع می کنیم و مزخرفات و اضافه کاری ها را کنار می گذاریم.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانا؛ کارلوس کی روش سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان در نشست خبری پس از پیروزی دو بر صفر مقابل تیم ملی ولز گفت: امروز بازی بسیار خوبی داشتیم. همه آنها نشان دادند که شخصیت بالایی دارند و این ویژگی تیم ماست. حس همبستگی و اتحاد در تیم ما نمایان بود و عملکرد خوبی داشتیم. ما به ریشه های خود برگشتیم. بعد از بازی اول باید به ریشه های خود برمی گشتیم.

وی ادامه داد: باید تمام آن روز را از ذهنمان دور می کردیم و روی فوتبال تمرکز می کردیم. نکته دیگر این است که باید بر حس بد بازی قبل غلبه می کردیم. به بازیکنانم گفتم فوتبال لحظات متفاوتی دارد نه برد و باخت. گاهی ممکن است ببازی و حیثیتت زیر سوال برود اما طبیعتاً در بازی اول غرور ما جریحه دار شد و حالا فرصتی بود که غرورمان را پس بگیریم و آبرویمان را به دست آوریم و بتوانیم نتیجه خوبی بگیریم و مرهمی بر زخم هایمان بگذاریم و اعتبار ما برای بازگشت و نشان دادن فوتبالی است که در روح و ذهن ماست.

وی ادامه داد: کار آسانی نبود. فکر می کنم خوب بازی کردیم و مستحق این برد بودیم. اگرچه ولز تیمی سختگیر بود و مستقیم بازی می کرد. بازیکنان سریع بودند و به تمرکز زیادی نیاز داشتند. سعی کردیم بازی را کنترل کنیم و موقعیت‌هایی خلق کردیم. باید گل های زیادی می زدیم. زودتر نتوانستیم گل بزنیم. مهم این بود که توانستیم راه درست را ادامه دهیم. طبیعتاً این یک برد است و ما سه امتیاز را گرفته ایم و این به معنای تمام شدن کار نیست. همه هنوز شانس صعود در دیدار نهایی را دارند. باید منتظر ماند و دید در نهایت چه اتفاقی می افتد. ما همیشه به یاد این گل ها هستیم.

کی روش در پاسخ به این سوال که بعد از بازی انگلیس دوران مربیگری کی روش به پایان رسیده است یا خیر؟ اما تیمش امروز پیروز شد و دو گل به ثمر رساند.وی گفت: گاهی اوقات نتایج خیلی خوبی در پایان فوتبال به دست می آید. فکر می کنم نتیجه خوبی گرفتیم و با شایستگی پیروز شدیم. تفاوت دو تیم و اینکه بهتر از حریف بازی کردیم ما را به این نتیجه رساند. اگر گل های بیشتری می زدیم بازتاب اختلاف دو تیم بود. باید بگویم که ولز تیم خوبی بود و مربی و بازیکنان خوبی داشت و مطمئنم امروز روز ما بود و شاید فردا روز ولز باشد. مهم این است که ما در مورد بازیکنان صحبت می کنیم. حرفی برای تبریک به بازیکنانم ندارم. امروز می خواهم به بازیکنان ولز ادای احترام کنم.

وی افزود: باید از هواداران ولز و ایران تشکر کنیم زیرا به فوتبال احترام گذاشتند. این فوتبال فضای شادی بود و خوشحالم که مسابقه با حضور تماشاگران و هواداران به این شکل پیش رفت.

سرمربی تیم ملی ایران چه حسی نسبت به این دیدار دارد؟ وی گفت: اولین چیزی که به بازیکنانم گفتم این بود که از زمین خارج شده بودیم چون از بیرون فشار زیادی وجود داشت و به گل نزدیک بودیم. جشن ما کند شد و احساساتی شد. به خصوص که توانستیم از شرایط سخت برگردیم و هیچکس دوست ندارد ببازد. با توجه به اینکه بعد از باخت سنگین مقابل انگلیس در شرایط سختی قرار داشتیم، اما خوبیش این بود که هنوز فرصت داشتیم. گفتیم بعد از بازی با انگلیس همه چیز تمام شد و بازی صفر بر صفر شد. بازی اول را باختیم اما باید از فرصت های این بازی و بازی بعدی استفاده می کردیم. مهم این بود که امیدوار باشیم و از بازی های دیگرمان قبل از جام جهانی درس بگیریم. امروز اما موفق شدیم گل بزنیم و دو امتیاز بگیریم. ما باید مطمئن شویم که به اندازه کافی خوب هستیم تا به مرحله بعد برویم.

کی روش گفت: از امروز کار خود را برای بازی مقابل آمریکا آغاز می کنیم. آماده سازی ما با ذهن تازه و استراحت خوب شروع می شود. مزخرفات و کارهای اضافی را کنار می گذاریم و روی هدفمان تمرکز می کنیم. این هدیه را به هواداران ایرانی تقدیم می کنیم. این پیروزی هدیه ای برای فوتبالدوستان در ایران بود. هدیه ای به مردم ایران بود.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران درباره حضور هواداران ایرانی در ورزشگاه و اتحاد و همدلی آنها برای تشویق ملی پوشان به نمایندگی از مردم ایران گفت: خیلی مهم بود. با توجه به سال ها حضورم در فوتبال ایران، امروز احساس می کنم در یک استادیوم واقعی فوتبال هستم. تیم ولز دیوار قرمز نام دارد و ما باید هواداران خود را ببینیم. من باید تبریک بگویم. ما شاهد نود دقیقه لذت بودیم. شادی و غرور را برای هر دو تیم دیدیم. ما به عنوان ایران خوشحالیم. فکر می کنم هواداران ولز نیز به تیم خود افتخار می کنند زیرا آنها سعی کردند فوتبال را ببرند.


ادامه مطلب؛

دیدگاهتان را بنویسید