ما متعهد به اتخاذ تصمیمات سیاسی در مورد مسائل منطقه هستیم

ساعت: 19:19
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۰۴
کد خبر: 1794941

امیر عبداللهیان در دیدار معاون وزیر امور خارجه عمان:

وزیر امور خارجه در دیدار با معاون وزیر امور خارجه عمان گفت: جمهوری اسلامی ایران متعهد به گفت‌وگو و تصمیم‌گیری سیاسی درباره مسائل دوجانبه و منطقه‌ای است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ شیخ خلیفه الحاریتی معاون وزیر امور خارجه عمان که برای شرکت در نشست کمیته مشترک مشورتی راهبردی به تهران سفر کرده است، امروز با حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و گفت‌وگو کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار ضمن تاکید بر جایگاه ویژه عمان در بین همسایگان، بهبود و گسترش روابط با همسایگان را از اولویت های سیاست خارجی دولت سیزدهم دانست.

امیر عبداللهیان در این دیدار بر لزوم تلاش دو کشور برای افزایش حجم روابط تجاری دو کشور در سطح روابط دوستانه بین دو کشور تاکید کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان را در حال گفت‌وگو و اتخاذ تصمیمات سیاسی برای حل مشکلات دوجانبه و منطقه‌ای دانست و آمادگی کشورمان برای مذاکره با کشورهای منطقه برای بهبود روابط دوجانبه را اعلام کرد.

امیر عبداللهیان ابراز امیدواری کرد با تلاش همه کشورهای منطقه به ویژه ایران و عمان، زمینه لازم برای پایان دادن به بحران یمن فراهم شود.

معاون وزیر امور خارجه عمان همچنین ابراز امیدواری کرد که بحران یمن هر چه زودتر پایان یابد و کشورش از راه های مسالمت آمیز و توافق شده برای کاهش مشکلات منطقه استقبال و حمایت می کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید