ما مناطق آزاد را یک فرصت برای نظام می بینیم نه تهدید


زمان: 5:50 بعد از ظهر
تاریخ انتشار: 1401/01/14
کد خبر: 1821869

رئیس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز در جریان امضای تفاهم نامه با دبیرخانه شورای عالی گفت:

با توجه به فرمان رهبر معظم انقلاب اسلامی و اجرای سیاست ابلاغی رئیس جمهور، ظهر امروز با حضور دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی و رئیس ستاد کل نیروهای مسلح برای مبارزه با قاچاق دو طرف توافقنامه جامعی برای جلوگیری از قاچاق کالا و ارز امضا کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش فرینا، سعید محمد مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی در مراسم امضای تفاهم نامه گفت: سرمایه گذاری در این مناطق نشان دهنده تمایل به تلاش برای بازگرداندن مناطق آزاد به مسیر اصلی است. قوانین مترقی
سعید محمد همچنین گفت: به شما اطمینان می دهم که دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و همه مناطق آن با رویکرد تخصصی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز همسو هستند.

رئیس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز همچنین خاطرنشان کرد: در مقطعی از گذشته شهرت خاصی برای مناطق آزاد ایجاد شد که بسترهای اصلی قاچاق در کشور هستند، اما هرکس اطلاعات دقیقی در اختیار داشت می داند که قاچاق از مناطق آزاد بسیار کم و جزئی است.
علی موعدی هرم آبادی ادامه داد: با بررسی های دقیقی که انجام داده ایم، به طور قطع می توانم بگویم که تردد در مناطق آزاد به هیچ وجه مشکل خاصی نیست و ما نه تنها مناطق آزاد را تهدید نمی بینیم، بلکه به عنوان یک فرصت برای سیستم.” ما انجام می دهیم.
موعدی هرم آبادی گفت: واقعیت این است که در بحث قاچاق، مناطق آزاد مشکلی ندارد و بحث قاچاق در مناطق آزاد یک نقص و سیاه نمایی است که باید برای رفع این نقیصه تلاش کنیم و معتقدیم که مناطق آزاد باید به خوبی انجام شود. برابر «بسیاری از کشورهای جهان نقش مثبت و مهمی در اقتصاد ما دارند.

باید بگویم؛ این تفاهم نامه با عنوان «برنامه جامع پیشگیری از قاچاق کالا و ارز از مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی در دولت سیزدهم» در قالب اسناد بالادستی و شامل راهبردها، اقدامات اساسی و برنامه های اجرایی از قبیل: تخلفات و قاچاق کالا و ارز، ارتقای زیرساخت‌های مدیریتی و قانونی برای جلوگیری از قاچاق کالا و ارز، شفاف‌سازی و بهبود فرآیندهای گمرکی و تجاری در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، نظارت و شفاف‌سازی تجارت در مناطق آزاد تجاری و صنعتی و… توسط طرفین همراه با مکانیسم نظارت و نظارت.

دیدگاهتان را بنویسید