ما منتظر سرمایه گذاری خارجی ها در زیرساخت های اساسی نبودیم


ساعت: 20:17
تاریخ ارسال: 1401/04/14
کد خبر: 1881228

رئیس جمهور گفت: در سال های اخیر سرمایه گذاری ها در زیرساخت های اساسی کشور به درستی انجام نشده است اما در دولت مردمی منتظر بیگانگان نبودیم و مردم به زودی شاهد نتایج امیدوارکننده و غرورآفرین این سرمایه گذاری ها خواهند بود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور بعدازظهر امروز سه شنبه در مراسم امضای « تفاهم نامه توسعه یکپارچه میدان مشترک نفتی آزادگان » بین شرکت ملی نفت ایران، بانک ها و شرکت های اکتشاف و تولید. ، جذب سرمایه و سرمایه گذاری در حوزه رونق تولید و ایجاد اشتغال را یکی از مهم ترین نیازهای امروز کشور دانست و گفت: یکی از اهداف و دلایل اجرای اصلاحات اقتصادی، فراهم آوردن زمینه برای جذب سرمایه است. در زمینه تولید.

رئیس جمهور تحقق هدف رشد اقتصادی 8 درصدی را منوط به افزایش سرمایه گذاری دانست و افزود: کاری که امروز در نتیجه هم افزایی و اتحاد شرکت های بزرگ اقتصادی به عنوان موتورهای اقتصاد برای تحقق توسعه یکپارچه انجام شده است. زیرا میدان مشترک نفتی آزادگان اولین گام در ایجاد میدان های جذب سرمایه در مسیر تولید و رشد اقتصادی است.

رائیزی ظهور بانک ها را گام دوم در این حرکت می داند و تصریح می کند: کارشناسان اقتصادی معتقدند که ایجاد نقدینگی زمانی جای نگرانی دارد که هدف آن تولید نباشد، اما اگر از افزایش نقدینگی برای تشویق و تقویت اقتصاد استفاده شود. پایه های تولید، نگرانی ایجاد نخواهد کرد..

رئیس جمهور با ارائه و تشریح با بیان اینکه یکی از مهم ترین بخش ها برای جذب سرمایه گذاری و تحریک تولید، حوزه نفت و پتروشیمی است، تصریح کرد: آنچه امروز اتفاق افتاد امضای تفاهم نامه بین بانک ها و شرکت های بزرگ اقتصادی و فنی برای اجرای پروژه بزرگ نفتی بود. علاوه بر تامین منابع برای اجرای پروژه. بوغور نمونه ای از بسیج قدرت داخلی است و زمینه را برای بهبود اعتماد سرمایه گذاران بخش خصوصی و مردم برای مشارکت در چنین پروژه های بزرگی فراهم می کند.

رئیسی با تاکید بر اینکه ارتقای بهره وری باید در کنار جذب سرمایه مورد توجه قرار گیرد، خاطرنشان کرد: افزایش سرمایه گذاری و ارتقای بهره وری موجب رشد اقتصادی می شود.

رئیس جمهور با بیان اینکه انعقاد این تفاهم نامه باید برای هم افزایی منابع و توان داخلی به فال نیک گرفته شود، گفت: زمانی که بانک های بزرگ مورد اعتماد مردم برای اجرای چنین طرح هایی دست به کار شوند، اعتماد مردم و بخش خصوصی نیز جلب خواهد شد. در این گونه طرح ها پیروز شد و سرمایه های خرد و کلان رومینگ در جامعه نیز توسط این پروژه ها در مسیر توسعه پایدار کشور جذب می شود.

رئیسی اجرای این گونه طرح ها را مصداق تلاش برای تحقق شعار سال «تولید، اشتغال، دانش بنیان» می داند و می افزاید: جذب سرمایه ها و منابع کلان بانک ها و شرکت های بزرگ اقتصادی برای توسعه و پیشرفت کشور است. برای انسان ها منبع اطمینان و برای دشمنان مایوس کننده است.

رئیس جمهور تصریح کرد: در سال های اخیر سرمایه گذاری در زیرساخت های اساسی کشور اعم از راه آهن و برق و امثال آن به ویژه نفت و انرژی آنطور که باید انجام نمی شد اما در دولت مردم منتظر بیگانگان و آن نبودیم. به همین دلیل مردم نتایج امیدوارکننده و غرورآفرین این سرمایه گذاری ها را دیدند. به زودی خواهند دید.

جواد اوجی وزیر نفت نیز در این مراسم بر اهمیت سرمایه گذاری در صنعت نفت تاکید کرد و گفت: یکی از اولین اقدامات وزارت نفت دولت مردمی تدوین برنامه سرمایه گذاری بود که بر اساس آن تصمیم گرفته شد. حداقل 160 میلیارد دلار سرمایه گذاری در 8 سال ما صنعت نفت داریم.

وزیر نفت همچنین به برگزاری جلسات متعدد برای تعیین اولویت های سرمایه گذاری در صنعت نفت اشاره کرد و از مدیریت معاون اول رئیس جمهور در این حوزه قدردانی کرد و افزود: تامین سرمایه گلوگاه توسعه صنعت نفت بود و با دستور رئیس جمهور و تلاش های مخبر توانستیم هلدینگ ها را تقویت کنیم. و شرکت های بزرگ اقتصادی را در کنار بانک ها به میدان بیاوریم تا با اتکا به اتکای آنها، بستر جذب سرمایه از مردم و بخش خصوصی در این ها و پروژه ها فراهم شود.

اوجی تصریح کرد: در گام اول اجرای 5 پروژه بزرگ پیش بینی شده است که هر هفته یکی از آنها اجرا می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید