ما می خواهیم همکاری با پکن را در قالب طرح کمربند و جاده تقویت کنیم.


ساعت: 13:30
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۱۸
کد خبر: 1916689

نخست وزیر عراق در دیدار با رئیس جمهور چین بر تمایل عراق برای بهره مندی از تجربیات چین در بسیاری از زمینه ها تاکید کرد و از تلاش بغداد برای تقویت همکاری با پکن تحت طرح کمربند و جاده و توسعه زیرساخت ها خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از الفرات ، دو طرف روابط دوجانبه و راه های تقویت و ارتقای آنها را تا سطح عمیق تری از همکاری های راهبردی و مشارکت پایدار در زمینه های مختلف مورد بحث و بررسی قرار دادند.

السودانی با تاکید بر تمایل عراق برای بهره مندی از تجربه چین در بسیاری از زمینه ها، از تلاش های بغداد برای تقویت همکاری با پکن در طرح کمربند و جاده و توسعه زیرساخت ها خبر داد.

وی افزود: عراق زیربنای ثبات منطقه تلقی می شود و توسعه پایدار و شکوفایی اقتصاد منطقه و جهان همواره از نقش سازنده عراق در منطقه و جهان می گذرد.

رئیس جمهور چین از سوی دیگر به موقعیت جغرافیایی و تمدنی عراق اشاره کرد که می تواند نقش مهمی در پروژه های توسعه پایدار داشته باشد و کشورهای منطقه و جهان را به عنوان پل ارتباطی به یکدیگر متصل کند.

وی در پایان ضمن اعلام حمایت از امنیت، ثبات و حاکمیت عراق، ابراز امیدواری کرد که همکاری‌های دو کشور در زمینه‌های مختلف بیش از پیش توسعه یابد.

دیدگاهتان را بنویسید