ما نیازهای ارزی مردم را از طریق بازار ارز به صورت رسمی تامین می کنیم

ساعت: 20:00
تاریخ ارسال: 11/01/1401
کد خبر: 1923544

رئیس کل بانک مرکزی با بیان اینکه این نهاد به دنبال تامین نیازهای ارزی مردم است، گفت: بنابراین بانک مرکزی در نیمه اول بهمن ماه بازار ارز و طلا را افتتاح می کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمدرضا فرزین به راهکارهایی برای آرامش بازار ارز اشاره کرد و تاکید کرد: در حال حاضر به صورت رسمی نیاز ارزی را در بازار کالا تامین می کنیم اما نیازهای خدماتی ارزی را تامین نمی کنیم.

رئیس کل بانک مرکزی ادامه داد: به عنوان مثال فرزند یک فرد در خارج از کشور زندگی می کند و نیاز به ارز دارد یا بیماری در خارج از کشور ارز می خواهد یا فدراسیونی برای رفع نیاز خود نیاز به ارز دارد. بنابراین ده ها نیاز به ارز از این طریق وجود دارد و ما هیچ کدام از این اقلام را به صورت رسمی ارائه نمی کنیم و این نیازها به بازار آزاد سوق داده می شود.

فرزین تصریح کرد: از این رو در تلاش هستیم تا بازار مبادلات ارزی را ایجاد کنیم که تمامی نیازهای ارزی را تامین کند و کمتر نیازی به بازار آزاد وجود داشته باشد.

وی بیان کرد: در صورت کاهش نیاز به ارز در بازار آزاد، بازار ارز مبنای نرخ ارز قرار می گیرد و به ثبات بازار ارز کمک می کند.

رئیس کل بانک مرکزی تاکید کرد: برای این منظور در نیمه اول بهمن ماه بازار ارز و طلا را در کشور برای تامین نیاز ارزی باز می کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید