ما هنوز چیزی در مورد لانژیا نمی دانیم، چرا مردم نگران هستند؟/ آیا انتقال انسان به انسان در LayV امکان پذیر است؟


ساعت: 09:56
تاریخ انتشار: 06/06/1401
کد خبر: 1892960

این فوق تخصص عفونی گفت: شیوع لانژیا مشکلی ندارد زیرا هنوز چیزی در مورد آن نمی دانیم. اما نکته نگران کننده این است که آیا ویروس لونگیا می تواند از یک فرد آلوده به فرد دیگر سرایت کند یا خیر؟ اگر پاسخ مثبت است، پس باید نگران باشید. اما شواهد نشان می دهد که این ویروس از حیوانات به انسان منتقل می شود.

به گزارش خبرنگار شبکه اجتماعی راه دانا؛ با تغییر رفتار ویروس کرونا و تغییر علائم بیماری که مهمترین آنها افت اکسیژن خون و تنگی نفس و سرفه منحصر به فرد است.با شیوع هر بیماری ویروسی که معمولاً در فصول سرد سال شیوع پیدا می کند. در سال، شهروندان نگران هستند که بیماری خود یا بستگان آنها واقعاً از یکی از انواع فرعی آنفولانزا رنج می برند. بارها متخصصان بیماری های عفونی و گرمسیری از شیوع بیماری هایی مانند آبله میمون و لونگیا هیچ ارتباطی با ویروس کووید-19 و بیماری کرونا با همه انواع این بیماری ندارد. اما هنوز هم گروهی از مردم با شک به این زنجیره نگاه می کنند.

یکی از مهم ترین ایده هایی که در روزهای اخیر با انتشار اخباری مبنی بر شیوع بیماری لانژیا در برخی از کشورها، گروهی از هموطنانمان را که همواره نسبت به بیماری ها واکنش نشان می دهند، نگران و مایوس کرده است، شیوع بیماری لانژیا در یکی از مناطق شرقی است. استان های چین این بیماری تعدادی از اهالی یکی از روستاهای این کشور را درگیر کرده است و مسئولان بهداشتی این کشور بنا به وظیفه خود به افرادی که ممکن است در مجاورت بیماران باشند، اطلاع رسانی و هشدار داده اند. در این استان از این رو در اعلام این خبر سعی کرده اند شیوع زنجیره بیماری را گسترش ندهند. بنابراین انتشار این خبر نباید باعث نگرانی عمومی شود. اما عجیب است که لنگیا و کلمات مرتبط با این بیماری به یکی از کلیدواژه های جستجو در اینترنت برای هموطنان تبدیل شده است!


b30b26c1 28ca 497c a401 ac947c01e52e خبر خاکستری

اما اگر این بیماری فراگیر شود، می تواند جامعه را در معرض خطراتی مانند کرونا قرار دهد. نگاهی به نتایج تحقیقات از زمان شناسایی ویروس در سال 2018 نشان می‌دهد که ویروس لانژیا زیرگروهی از ویروس‌های خانواده Nipah و Hendra است که ویروس‌های بسیار کشنده‌ای هستند که سازمان بهداشت جهانی به نوعی تایید کرده است.


مینو مارز فوق تخصص عفونی و گرمسیری در گفتگو با خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ وی در توضیح بیماری لانژیا گفت: هنوز چیزی از بیماری لانژیا مشخص نیست و طبق گزارش مقامات بهداشتی چین، این بیماری در چین کشف شده است. با این حال، مقامات چینی هنوز اطلاعات دقیقی را به جامعه بین المللی ارائه نکرده اند.

وی در ادامه افزود: اگرچه گزارشی مبنی بر بروز این بیماری در سایر نقاط جهان و سایر کشورها گزارش نشده است. اما مهمتر از همه این است که سازمان بهداشت جهانی در مورد لونگیا هیچ اظهار نظری نکرده است، در حالی که منبع اصلی و قابل اعتماد بیماری ها در جهان سازمان بهداشت جهانی است که اگر اپیدمی بیماری لونگیا در چین یا کشور دیگری اعلام شود. سایر کشورها باید اقدامات لازم را برای جلوگیری از ابتلای شهروندان خود به بیماری هایی که این سازمان اعلام می کند انجام دهند. این در حالی است که تمام آنچه در مورد این بیماری گفته شده قابل اعتماد نیست و تنها این اطلاعات در دست است که 35 شهروند چینی به لانگیا مبتلا شده اند.

یکی از اعضای کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا با تشریح اساس این ویروس گفت: به دلیل وجود این ویروس در پایه این ویروس، ویروس لانژیا (LayV) ویروسی است که توسط حیوانات منتقل می شود. اما محققان آسیایی نیز نگران این موضوع هستند. زیرا سابقه این بیماری از حیوان به انسان است، همانطور که کرونا بر اساس سابقه ای که در شناسنامه دارد از میوه خواران به انسان منتقل شده است.

مهریز همچنین خاطرنشان کرد: خوشبختانه فوتی در بین بیماران چینی گزارش نشده است و این می تواند نشانه خوبی باشد. همچنین میزان آلودگی از دوره گزارش که حدود یک ماه است افزایش نیافته است که جای امیدواری است اما آنچه باعث نگرانی می شود انتقال بیماری از حیوانات به انسان است چرا که در لانژیا این بیماری از موش به انسان منتقل شده است. مردم.


33a9cea4 651b 4c94 b93a 4aa5c3529bef خبر خاکستری


گونه ای از موش دماغ دراز که ناقل اصلی ویروس لانژیا به انسان است

وی با اشاره به اینکه تحقیقات دانشمندان آزمایشگاهی باید در نهایت به یک سوال مهم پاسخ دهد، گفت: سوالی که از زمان انتشار گزارش لانژیا در ذهن مردم بوده این است که آیا ویروس لانژیا که از حیوانات به انسان منتقل می شود، می تواند از آیا یک نفر شخص دیگری دارد یا خیر؟

محرز در پایان اظهارات خود خاطرنشان کرد: یکی از احتمالاتی که به ذهن می رسد این است که 35 بیمار چینی از طریق تماس شخصی با حیوانات ناقل آلوده شده اند. در واقع یکی از مهم ترین فرصت هایی که باعث رکود لانژیا شد و تعداد مبتلایان افزایش چشمگیری نداشت، دقیقا همین است. زیرا اگر این بیماری قابلیت سرایت از فردی به فرد دیگر را داشته باشد; این بدان معناست که فرد مبتلا به لانژیا می تواند افراد دیگر را نیز مبتلا کند.بی شک این بیماری در مدت زمان محدودی تعداد زیادی از هموطنان را مبتلا خواهد کرد.


2fabd5f4 8585 4937 a2ed 4583993ddeb4 خبر خاکستری

فوق تخصص بیماری های عفونی و گرمسیری گفت: با این حال باید بگوییم که این نگرانی در کشور ما اصلاً جاری نیست. زیرا بسیاری از بیماری ها با مراقبت از مرزها و ورود مسافران خارجی به فرودگاه ها و پایانه های مرزی پس از همه گیری کرونا قابل کنترل است.

محرز در پایان اظهارات خود تصریح کرد: از شواهد موجود به نظر می رسد که پاهای لانژیا به ایران نمی رسد. اما اگر مردم باور داشته باشند که برای کنترل و ریشه کن کردن بیماری های ویروسی و تنفسی که خطرناک ترین آنها کرونا است، با استفاده از ماسک و الکل و رعایت فاصله اجتماعی می توانند از بیماری های ویروسی دوری کنند. بنابراین بهتر است مدتی رعایت پروتکل های بهداشتی در قرارداد جمعی را ادامه دهید تا سلامت به جامعه بازگردد. در واقع بهترین راه مقابله و پیشگیری از این بیماری رعایت الزامات بهداشتی است.


بیشتر بخوانید:

خطر لونگیا؛ الزام اطلاع رسانی یا تهدید امنیت روانی؟!

آبله میمون وارد کشور شد!/ آبله میمونی خطر مرگ بالایی ندارد

دیدگاهتان را بنویسید