ما هیچ تصمیمی برای حذف واکسن برای مدارس نداریم

ساعت: 15:14
تاریخ انتشار: 14/10/10
کد خبر: 1796644

معاون بهداشتی وزارت بهداشت با بیان اینکه تصمیمی مبنی بر حذف شرط واکسیناسیون و تست تاج منفی حضور در مدرسه اعلام نشده است، گفت: برای حضور افرادی که واکسن دریافت نکرده اند آزمایش PCR منفی باشد. مکان هایی مانند مدرسه ضروری است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ دکتر کمال حیدری معاون بهداشتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به انتشار مصاحبه ای در فضای مجازی برای رفع نیاز به واکسیناسیون و منفی بودن تست تاج به عنوان شرط ورود به محیط مدرسه گفت: جلسات متعددی با معلمان و مسئولان برگزار شده است که اگر سیستم مراقبتی در مدارس راه اندازی شود، وزارت بهداشت کمتر دغدغه مدیریت و کاهش عوارض دانش آموزان مدارس را خواهد داشت.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه هنوز این امر محقق نشده است، بنابراین نسخه صفر 7 نوتیفیکیشن همچنان باقی است و وجود تست PCR منفی برای افرادی که واکسن دریافت نکرده‌اند، مراجعه به مکان‌هایی مانند مدرسه ضروری است.

معاون وزیر بهداشت ادامه داد: حضور یا حضور مجازی در کلاس های غیر از واکسینه یکی از مواردی است که در جلسات متعدد با نزدیکان آموزش و پرورش مطرح شد.

دکتر حیدری تصریح کرد: تاکنون هیچ تصمیمی مبنی بر عدم نیاز به انجام آزمایش PCR از سوی ستاد ملی تاج و تخت به دست ما نرسیده است، البته تاکید شد که اگر تصمیمی وجود دارد باید رعایت شود. موضوع در کمیته تخصصی ستاد کرونا مطرح شده و همچنان منتظر تایید هستیم.

وی گفت: از سوی دیگر وزارت کشور نیز طی نامه‌ای به وزارت بهداشت اعلام کرد که با توجه به اینکه سامانه امید برای رفع هوشمند محدودیت‌ها در تمامی سازمان‌ها، نهادها و جامعه، به سوال تست PCR ابلاغ شده است. مناسب است، هر چند با توجه به عدم استقرار کامل این سامانه در تمامی مدارس، این سوال همچنان باید با وسواس پیگیری شود تا انشالله مسئولین مدارس مراقب ورود این عزیزان باشند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید