ما کیفیت فردی سپاهان را خدشه دار کرده و از دست داده ایم

ساعت: 20:27
تاریخ انتشار: 1300/10/18
کد خبر: 1798958

سرمربیان سپاهان و فولاد در نشست خبری پس از دیدار هفته چهاردهم که با برتری سپاهان به پایان رسید صحبت کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محرم نویدکیا سرمربی تیم فوتبال سپاهان پس از پیروزی مقابل فولاد در نشست خبری گفت: در خصوص مسابقه باید بگویم که با تیم سختی بازی کردیم. تیمی که به راحتی گل نمی خورد و سخت کوش بود. آنها در ابتدای بازی پرس خوبی داشتند و به ما اجازه بازی ندادند. آنها سعی کردند فشار زیادی به کناره ها و دفاع چپ وارد کنند. بیست دقیقه اول موفقیت آمیز بود اما نبض بازی را در دست گرفتیم، موقعیت های خوبی داشتیم و حتی توانستیم گل های خوبی هم بزنیم. از فضاهای پشت تیم به خوبی استفاده کردیم و 20 تا 45 دقیقه خوب بازی کردیم.

وی افزود: در نیمه دوم بازیکنان فولاد سعی کردند با تعویض بازی را کنترل کنند اما کمی بعد از گل دوم به سرعت صاحب یک پنالتی شدند و گل به ثمر رسید که تیم ما ناخواسته آن را پس گرفت. در این شرایط در مقابل حملات موقعیت خوبی داشتیم اما عجولانه عمل کردیم. فضاهای خوبی در اختیار ما گذاشتند که بتوان از آن استفاده کرد، اما ما نکردیم. از بازیکنانم بسیار سپاسگزارم. اگر تیمی در ایران یا خارج از کشور، وقتی 3 باخت متوالی داشته باشد، دور هم جمع شدن سخت است.

سرمربی سپاهان یادآور شد: بازیکنانم زحمت کشیدند، زحمت کشیدند، اما بگذریم 3 بازی بد را باختیم. بارها گفته ام تیمی که می تواند موقعیت ایجاد کند نگران نباشد. همه چیز به هفته آینده بستگی دارد، بازی سختی در اراک داریم. آلومینیوم سخت امتیاز می دهد بچه ها برای بازی خوب در اراک باید خوب ریکاوری کنند. بازیکنانم در این 2 هفته فداکاری کردند تا شرایط تیم بهتر شود تا بتوانیم از آن شرایط خارج شویم.

نویدکی درباره اینکه چرا حسینی اعتراض زیادی دارد و کارت می گیرد، گفت: من به شما حق می دهم چون بازی را از بیرون می بینید، به بازیکنانم حق می دهم چون با 3 باخت تحت فشار بودند. همه بچه ها باید بپذیرند که با یک اخطار، اگر تیم نداشته باشند، کار سخت می شود. آنها باید در شرایط سخت کنترل شوند. اگر به این نتیجه برسد که غیبت بازیکن به تیم آسیب می زند، بیشتر مراقب خود خواهد بود. ما نباید حتی یک بازیکن را از دست بدهیم.

وی در پاسخ به صحبت های نکونام مبنی بر اینکه سپاهان چند مهره و ستاره دارد، خاطرنشان کرد: بحث مفصل است چون 4-5 بازیکن درجه یک را از دست دادیم و 4 بازیکن گرفتیم اتفاق خاصی در تیم ما نیفتاد. یک دروازه بان خارجی آوردیم که مشکل را حل کند، 3 بازیکن هم گرفتیم. ما کار پیچیده ای انجام نداده ایم، اما تیم خوبی داریم که خیلی ها آرزوی آن را دارند. من مربی خوشحالی هستم که آغوش باز دارد تا بتوانم جابجایی کنم. به خاطر همین مسائل مهم تاکتیکی 11 نفر در صحنه حضور دارند. بازیکنان ما این کار را بهتر از سایر تیم ها انجام می دهند و این به ما شانس موفقیت بیشتری در آینده می دهد.

سرمربی سپاهان درباره تغییرات نیم فصل گفت: بازیکن نمی خواهم، از روز اول برنامه ریزی کرده ام و تیم در شرایط خوبی است. اگر بازیکنی بخواهد از تیم برود می توانیم بازیکن بگیریم اما باید تا نیم فصل صبر کنیم. تا اینجای کار نیازی به بازیکن نداریم و شرایط در تیم خوب است. فکر نمی کنم بتوانم بازیکن بهتری در لیگ پیدا کنم تا بازیکنی بگیرم.

* نکونام: به کیفیت شخصی سپاهان آسیب رسانده ایم و از دست داده ایم
جواد نکونام سرمربی تیم فوتبال فولاد در نشست خبری پس از دیدار مقابل سپاهان گفت: می دانستیم سپاهان در خانه فرصت ایجاد می کند بنابراین این راه ها را بستیم. ما نمی توانیم کیفیت بازیکنان را پیش بینی کنیم، سپاهان هم به این موضوع واقف است، بنابراین بهترین بازیکنان را می خرد و این به مدعیان بستگی دارد.

وی افزود: به سپاهان که تیم خوب و مهربانی است تبریک می گویم. از نظر تاکتیکی هم می دانستیم که سپاهان مقابل تیم های مختلف موقعیت ایجاد می کند. شرایطی که با گل ها به وجود آمد، موقعیتی بود که فقط از دست این بازیکنان می آمد. شوت زدیم و رفتیم اوت، با کیفیت بازیکنی که می تواند 3 بازیکن را جلوی ما بگیرد، توپ را زدند. ما نمی توانیم این شرایط را پیش بینی کنیم زیرا این شرایط فنی و کیفیت بازیکنان است.

نکونام با اشاره به شرایط تیم سپاهان خاطرنشان کرد: سپاهان سال هاست که بهترین بازیکنان و ستاره های ایرانی را می خرید تا از مدعیان عقب نماند. برای اینکه بتوانیم با این تیم ها بجنگیم و در کورس قهرمانی باشیم، برای مبارزه با استقلال، سپاهان، پرسپولیس، گل گهر و مس باید یک بازیکن ستاره داشته باشیم. سپاهان سال هاست که در حال برنامه ریزی و گرفتن ستاره است. برای قهرمان شدن و بردن جام به یک بازیکن بزرگ نیاز دارید. در بازی های تیمی، بازیکنان بزرگ امتیاز را تغییر می دهند. از روزی که آمدم سعی کردم تغییراتی را در تیم ایجاد کنم تا شرایط تیم را بهبود ببخشم و با تیم های رقیب که مورد احترام هستند بازی کنم.

سرمربی فولاد با اشاره به وضعیت تیمش گفت: تیم ما محترمانه بازی کرد و می توانستیم مقابل هم پیروز شویم. وقتی مقابل بازیکنانی مثل نورافکن، ریگی، رفیعی و حسینی بازی می کنی که هر لحظه می توانند نتیجه را عوض کنند، اشتباهات باید کمتر باشد، در یکی دو صحنه اشتباهات وحشتناکی داشتیم و نتوانستیم به نتیجه مطلوب برسیم.

وی درباره تغییرات پیش از بازی گفت: قبل از بازی متاسفانه بازیکن ما از تیم جدا شد و مجبور شدیم تغییر اساسی ایجاد کنیم. یک بازیکن از لیست حذف شد و یک بازیکن را نیمکت نشین کردیم. سعی کردیم با بازیکنانی که کمک می کنند بازی کنیم اما متاسفانه به کیفیت شخصی سپاهان لطمه زدیم و گل هایی زدیم که فقط از این بازیکنان می آید.

نکونام گفت: امیدوارم در نیم فصل ستاره بگیرم نه بازیکن ثابت چون بازیکن ثابت داریم. نقاط ضعف آنها را هم می دانم. ببینید فرشاد احمدزاده که از تیم ما رفت خیلی به ما کمک کرد، امروز دیدید چطور در سپاهان بازی کرد. بنابراین این نشان می دهد که بازیکنان با کیفیت چقدر می توانند موثر باشند. این فوتبالی است که در ایران حاکم است. اگر می خواهیم نتیجه بگیریم باید به جذب بازیکنانی توجه کنیم که در نیم فصل دوم کمک کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید