مبادله ارزی 593 میلیون دلاری بنیاد مستضعفان از محل صادرات به مدت 8 ماه

ساعت: 14:36
تاریخ انتشار: 14/01/1400
کد خبر: 1794227

معاون اقتصادی بنیاد مستضعفان با اعلام جزئیات فعالیت های اقتصادی این بنیاد در سال جاری از برآورد 593 میلیون دلاری این بنیاد برای صادرات کشور در 8 ماهه امسال خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از روابط عمومی بنیاد مستضعفان ، سید محمد اتابک با اشاره به جزئیات فعالیت شرکت های بنیاد در 8 ماهه نخست سال جاری گفت: در روز یکم از سوی دیگر تامین برق در صنایع، از سوی دیگر تولید در کشور در شرایط سختی قرار داشت. خوشبختانه شاخص های تولید در شرکت های مرتبط با بنیاد مستضعفان نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته است.

معاون اقتصادی بنیاد مستضعفان افزود: بر این اساس حجم تولید در 8 ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته 7.2 درصد افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه در این مدت بهره وری گروه بنیاد نیز بهبود یافته است، افزود: بیشترین سهم از رشد تولید بنیاد در بین شرکت های تابعه مربوط به هلدینگ انرژی با 3 درصد، صنایع غذایی با 1.9 درصد و هلدینگ کاوه پارس با آن است. 1.3 درصد بود.

اتابک از رشد صادرات در 8 ماهه اول سال 1400 در گروه شرکت های بنیاد مستضعفان و مبادله 593 میلیون دلاری این بنیاد برای کشور در این مدت خبر داد.

وی گفت: در این مدت هلدینگ کاوه پارس با 69 درصد، انرژی گستر 16 درصد و پیامامن با 7 درصد در بنیاد مستضعفان بیشترین سهم را از صادرات گروه بنیاد به خود اختصاص دادند.

به گفته معاون اقتصادی بنیاد مستضعفان، در هشت ماهه امسال 45 محصول به بیش از 42 کشور در چهار قاره آسیا، اروپا، آفریقا و اقیانوسیه صادر شده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید