مبارزه با فقر یکی از برنامه های جدی دولت/دولت همراه با گروه های جهادی و مردمی مبارزه با فقر است.


ساعت: 18:45
تاریخ انتشار: 14/12/1300
کد خبر: 1812888

رئیس جمهور با اشاره به وحدت مثال زدنی مردم استان گلستان بر حفظ این مهم تاکید کرد و گفت: باید قدر این وحدت را بدانیم و اتحاد مردم این استان توطئه های دشمن را خنثی می کند. مبارزه با فقر یکی از برنامه های جدی دولت است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از گلستان ما آیت الله سیدابراهیم رئیسی امشب در جمع نخبگان، خانواده شهدا و مردم استان گلستان اظهار داشت: استان گلستان به عنوان استان عشایری شناخته می شود و شاهد انسجام دلچسبی بین طوایف این استان هستیم.


رئیس جمهور ادامه داد: قهرمانان استان گلستان از میرداماد و میرفندرسکی تا حکم گرجستانی و سرداران جان باخته و مدافعان حرم و چهار هزار شهید که مایه افتخار استان و ملت بزرگ ایران هستند را گرامی می داریم.


رئیسی گفت: شهدا و خانواده های شهدا منشأ خیر برای نظام جمهوری اسلامی هستند و باید از رهنمودهای آنان استفاده کنیم.


وی با گرامیداشت یاد و خاطره محروم آیت الله طاهری گفت: این عالم فقید در مسیر انقلاب اسلامی در محاکمات مختلف این استان نقش آفرینی کرد. شهدای زیادی از فارس، ترکمنستان و سیستان از مظاهر مهم استان هستند. “


این مسئول گفت: در این جلسه نکات مهمی بیان شد و آمادگی شنیدن این سخنان از طوایف مختلف شاهرودی و نیشابور و شهرهای مختلف که رنگین کمان استان هستند وجود دارد.


رئیسی افزود: استان گلستان یکی از استان هایی است که به مردم آن علاقه مند هستم و معتقدم مردم این استان نیز به ما وفادار هستند.


وی بابیان اینکه ظرفیت های زیادی در استان وجود دارد که باید از این ظرفیت استفاده کنیم، بیان کرد: باید از آن امکانات استفاده کنیم، انسان در این دنیا باید روی ظرفیت هوایی و فضای آن استان کار کند تا زمین را توسعه دهد. .


رئیس جمهور با بیان اینکه در قانون اساسی توسعه بخشی از محیط زیست است، افزود: جامعه ما باید توسعه پیدا کند اما اگر کارخانه سازی به محیط زیست آسیب وارد کند نباید آن را بپذیریم.


این مسئول افزود: کشاورزی یکی از موضوعات مهم استان است و بخش کشاورزی گلستان قطب کشاورزی است و اگر کشاورزی را در استان توسعه دهیم روستاییان ما دیگر در حاشیه شهرها زندگی نخواهند کرد.


رئیس جمهور گفت: اقتصاد روستایی باید فعال شود و در صورت وجود تسهیلات به دهقانان پرداخت شود و جاذبه ای برای کشاورزان و دهقانان ایجاد شود.


رئیسی با افزایش ظرفیت های مختلف دهستان گلستان افزود: باید دید چند سواحل داریم و در صورت استفاده صحیح باعث توسعه می شود.


وی گفت: امروز از منطقه آشوراده و بندر آن بازدید کردیم اما بسیار متاسفیم و می توان از این منطقه به درستی استفاده کرد.


رئیس جمهور گفت: این استان گذرگاه زائران امام رضا (ع) است و باید در نظر داشت که امروز یکی از صنایع مهم استان بحث گردشگری است که به دلیل پیچیدگی های اداری باقی مانده است. سیستم.


رئیسی افزود: منطقه آزاد ظرفیت بالایی دارد و باید این سوال را مطرح کرد که چه مواردی باید مورد توجه قرار گیرد، منطقه آزاد باید فعال شود و من از بازارچه مرزی بازدید کرده ام و ظرفیت بالایی دارد.


وی بر روابط کشورهای همسایه تاکید کرد و گفت: حکمرانی صحیح می تواند مشکل استان را حل کند.


رئیس جمهور گفت: باید نظام مشکلات استانی تعریف شود و روی مشکلات کار شود، راه حل های علمی ارائه شود و دانشگاه ها نیز مانند اتاق های فکر در حل مشکل کمک کنند.


رئیسی افزود: اگر دانشگاه بتواند در این مسیر نقش آفرینی کند، استقبال می کنیم.


وی مبارزه با فقر را یکی از برنامه های جدی دولت دانست و گفت: نباید فقر به ویژه فقر مطلق را در جامعه داشته باشیم زیرا به هیچ وجه زیبنده دولت نیست و دولت باید با فقر مبارزه کند.


رئیس جمهور گفت: ما از ظرفیت مردم در مبارزه با فقر استقبال می کنیم و خیرین زیادی در ایام ولیعهدی تلاش زیادی کرده اند و کمک های مردمی در ایام ولیعهدی باعث آرامش مردم شده است.


رئیسی بابیان اینکه از گروه های جهادی حمایت می کنیم، خاطرنشان کرد: گروه های جهادی در مناطق روستایی و دورافتاده در تلاش هستند تا از آلام مردم بکاهند و دولت بر عهده آنهاست و با تشکیل شورای عالی جهاد و بسیج این اقدامات جوانان را بسازند. مردم این مناطق آماده کمک هستند.


وی خاطرنشان کرد: کاهش آسیب های اجتماعی می تواند بسیاری از مشکلات را کاهش دهد و باید مورد تاکید کارشناسان فرهنگی استان قرار گیرد.


رئیس جمهور به تنش آب اشاره کرد و گفت: به دلیل اینکه بارندگی کمتری داریم با مدیریت صحیح توانسته ایم آب شرب و آب منابع کشاورزی و دامی را تامین کنیم.


رئیسی افزود: بخشی از صنعت می تواند مشکل پساب خود را حل کند و می توان از آب کشاورزی به این ترتیب استفاده کرد.


وی افزود: مشکلی که باید به آن اشاره کنم این است که این استان می تواند در حوزه اقتصادی به جایگاهی که باید برسد برسد، الان در نقطه ای هستیم اما این نقطه جایی نیست که ما را قانع کند.


رئیس جمهور افود: ما می توانیم در استان کار زیادی داشته باشیم و باید برنامه ریزی کنیم و مصوبات در حال نظارت است تا بتوانیم از آنها استفاده کنیم.


این مسئول افزود: یکی از برنامه های جدی دولت این است که بتوان صنایع تبدیلی را در استان گلستان و برخی استان های کشور تقویت کرد.


رئیسی گفت: آیات درخشان قرآن می گوید پیامبر از مردم بود و مردمی بود و با مردم بود و مدیر در نظام اسلامی باید با مردم در مردم و با مردم باشد. و مردم باید این را احساس کنند.


وی به حضور پررنگ مدیران در مساجد اشاره کرد و گفت: درب اتاق مدیران باید باز باشد و به ارزش های انقلاب اسلامی توجه شود.


رئیس جمهور گفت: هر کار زشتی در جامعه باید برای مدیران کشوری زشت تر باشد و هر کار خیری برای کارمندان کشور بهتر باشد.


وی افزود: اگر امروز کار را برای فردا بگذارند بد است و این موضوع باید حل شود و مردم از دولت این انتظار را دارند.


این مقام مسئول گفت: انجام کار برای مردم، عدالت و مبارزه با فساد باید محور کار دستگاه های اجرایی باشد و بی عدالتی اجتماعی، اقتصادی و سیاسی زیبنده دولت نیست و مورد قبول دستگاه های اجرایی نیست.


رئیسی گفت: دفاع از مرکز استان یکی از ظرفیت هاست و مرکز استان جنگل، معدن، کشاورزی و بسیاری از فرصت های موجود است اما نیروهای جوان و تحصیلکرده بزرگترین سرمایه استان هستند و این نیروها باید همیشه به حساب آورده شود. “


وی گفت: یکی از سرمایه های مهم استان وحدت، انسجام و امنیت است و یکی از سرمایه های مهم استان که بسیار حائز اهمیت است، دینداری و توجه به فرهنگ این مردم است و این یکی است. از دارایی‌هایی که نمی‌توانیم با هیچ چیز مبادله کنیم.»


وی گفت: در تابستان امسال قطعی برق و گاز نداشتیم. استان گلستان ظرفیت های زیادی دارد که باید در نظر گرفته شود.
رئیس جمهور با تاکید بر اینکه استان گلستان از نظر مهاجران مساعد است و باید مورد توجه قرار گیرد، افزود: موضوعی که باید به آن اشاره کنم این است که این استان می تواند در حوزه اقتصادی به جایگاهی که باید داشته باشد برسد، در حال حاضر در این نقطه هستیم اما این نکته است. جایی برای متقاعد کردن ما نیست


رئیسی ادامه داد: ما می توانیم در استان کار زیادی داشته باشیم و باید برای آن برنامه ریزی داشته باشیم، بحث آسیب های اجتماعی در استان رنج است و در این جلسه به برخی از آنها اشاره شد و به برخی از آنها پرداخته نشد. “


وی افزود: دینداری یکی از مسائلی است که باید به آن توجه شود و برای ما مهم است. مشکلات کشاورز باید با حضور مردم حل شود. دوستان ما مسائل اولویت دار استان را برنامه ریزی کردند و من برای این استان اعتبار گرفتم و هیئت اداری استان این طرح ها را تصویب کرد.


رئیسی گفت: پروژه های بزرگی در استان در حال بررسی است و برخی مشکلات از جمله پتروشیمی برطرف می شود.


انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید