مبارزه با مفاسد و تبعیض شأن مسلم یک کارمند در نظام اسلامی است/ لزوم احداث مزارع بزرگ میوه در گیلان

ساعت: 12:12
تاریخ انتشار: 14/08/08
کد خبر: 1779699

وزیر کشور با اشاره به مشکلات و معضلات موجود در استان گیلان گفت: مشکلات استان باید در زمان مشخصی حل شود. صادرات مثل این کشور است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از 17 دی ماه، احمد واحدی صبح پنجشنبه در مراسم تودیع و معارفه استاندار گیلان با بیان اینکه منطقه گیلان با تمدن چند هزار ساله و فرهنگی غنی و با وجود اقوام و مذاهب مختلف نگاهی به وحدت دارد، گفت: : گیلان مهد بزرگان بسیاری هستند، گروهی از علمای بزرگ مانند آیت الله بهجت که حتی نامشان معنویت دارد و مایه افتخار ایران و مکتب ماست.

میرزا کوچک در خفقان و تاریکی حماسه ای بزرگ ابداع کرد

وی گیلان را منطقه کشور سردار غریب، مظلوم و حماسی ایران، میرزا کوچک جنگلی دانست که در خفقان و تاریکی حماسه بزرگی را رقم زد و گفت: اینها به نوعی خود را برای انقلاب آماده کردند و به ما دادند. مبارزه با استبداد بیرونی و داخلی. «یاد بگیرید.

معدود لشکرهایی که بیش از ظرفیتشان در جنگ نیروی انسانی داشتند، لشکر قدس گیلان بود.

وزیر کشور با تاکید بر اینکه اگر امروز کشور ما با استکبار مواجه است و جلو می رود نتیجه تداوم حرکت میرزا کوچک است، گفت: گیلان 8 هزار شهید مانند سردار املاکی دارد و از معدود لشکرهایی است که در جنگ از ظرفیت خود فراتر می رود. نیروی زنده داشت و سپاه قدس گیلان بود.

واحدی با تاکید بر صیانت از بزرگان و عبادت کنندگان عالم معنوی و طبیعی و مواهب گیلان گفت: کوه ها، جنگل ها و تالاب ها از نعمت های الهی است و اگر در حفظ آن کوتاهی کنیم، ظلم کرده ایم.

وی ادامه داد: بیش از 80 درصد مساحت گیلان شامل باغات و مزارع جنگلی است که حفظ این نعمت های الهی بسیار مهم است و همه در این زمینه مسئول هستند و در گستره چنین فضایی نباید با پدیده هایی مانند فقر، محرومیت و آسیب. «بیایید با فرهنگ روبرو شویم.

وزیر کشور تاکید کرد: با توجه به توانمندی های گیلان نباید فقر فرهنگی در استان وجود داشته باشد. دلها جان و مال خود را برای انقلاب داده اند. شرایط خاصی دارد و همه باید برای خدمت به مردم تلاش کنند.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود با بیان اینکه کشور ما ایران دارای ارزش های الهی و مادی است، گفت: باید در مسیر انقلاب قدرتمندانه پیشرفت کنیم و دولت و مسئولان باید دارای فضایل مختلف مادی، معنوی و کارکردی باشند.

واحدی گفت: عده ای معتقدند انقلاب تمام شده و با نظام ناسازگار است و سعی در خفه کردن آرمان های انقلاب دارند. برای مدت معینی بودن.

وزیر کشور تاکید کرد: استانداران باید به این فکر کنند که جریان انقلابی در همه سطوح حکومتی چگونه پیش می رود و دچار روزمرگی نشوند.

ظرفیت بالای گیلان از نظر ظرفیت بومی

وی با اشاره به مشکلات و معضلات موجود در استان گیلان گفت: مشکلات استان باید در زمان مشخصی حل شود، مردم گیلان از نظر هوش، توانایی و توانایی های بومی دست کمی از کشوری مانند کشور ندارند. هلند و حتی بالاتر، پس چرا در زمینه صادرات مثل این کشور نباشیم.

واحدی گفت: کمک های مرکز گیلان پذیرفته شده است اما فرهیختگان و بزرگان بدانند که باید ظرفیت گیلان استخراج و احیا شود که در این صورت نه تنها گیلان را ارتقا می دهد بلکه به سایر استان ها نیز کمک می کند.

گیلان 10 میلیارد دلار ظرفیت صادرات دارد

وزیر کشور با بیان اینکه گیلان 10 میلیارد دلار ظرفیت صادراتی دارد و باید به تدریج ظرفیت ها شکوفا شود، گفت: باید از ظرفیت دریای خزر برای توسعه گیلان استفاده شود.

وی با تاکید بر لزوم احداث چندین مزرعه بزرگ میوه در استان گیلان، با بیان اینکه استان ظرفیت بالایی در زمینه آبزی پروری دارد که باید چندین برابر شود، گفت: سرمایه گذاران زیادی به خارج از استان یا کشور رفته اند. باید دعوت شود کارهای زیادی باید انجام شود و مسئولان استانی باید تلاش مضاعف خود را برای فراهم کردن بستر سرمایه گذاری در گیلان مضاعف کنند.

وزیر کشور با بیان اینکه رانت و تبعیض معنایی ندارد، گفت: رانت ظلم است و اگر بکنیم بر خلاف اسلام و خلاف میل امام زمان(عج) عمل کرده ایم پس برای مومنین و مومنین مقدور نیست. شیعیان را اجاره می دهند و این یک دروغ عملی است.

مبارزه با فساد و مبارزه با تبعیض، شأن مسلم کارمند نظام اسلامی است

وی با بیان اینکه مسئولان نباید با اجیر و جنگیدن در مقابل امام زمان بایستند، افزود: فساد ستیزی، تبعیض ستیزی و حمایت از مظلوم شأن مسلم یک مسئول در نظام اسلامی است. از این رو طهارت عملی همراه با طهارت عقلی است.» و اخلاق سه عنصری است که باید در مسئولان متجلی شود.

وزیر کشور با تاکید بر اینکه دولت تمام تلاش خود را برای حل مشکلات به کار گرفته و هیچ قصدی برای انتخاب افراد از سمت خاصی ندارد، گفت: افراد حاضر در کابینه بر اساس شایسته سالاری و جوانگرایی انتخاب می شوند. جوانان انقلابی امروز دارند متفاوت می شوند و باید به آنها فرصت داد تا مسیر انقلاب را توسعه دهند.

اجرای سیاست های پیشگیری از موالید یکی از وظایف مهم استاندار گیلان است

وی در بخشی دیگر از سخنان خود با توجه به اهمیت مدیریت پسماند و احیای تالاب انزلی گفت: تالاب انزلی یکی از منابع زیست محیطی است و یکی از موضوعات مهمی است که باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

وزیر کشور در پایان اجرای سیاست های تحریک زاد و ولد را یکی از وظایف مهم استاندار گیلان دانست و خاطرنشان کرد: استاندار جدید باید با استفاده از ظرفیت های بومی در این راستا تلاش کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید