مبارزه جام تورلیخانف پایان طوفان یزدانی و گاسمپور با طلا / 3 طلا و یک نقره برای تیم 4 نفره ایران


ساعت: 21:27
تاریخ انتشار: 1401/03/15
کد خبر: 1843809

در روزهای 14 و 25 خردادماه در آلماتی قزاقستان رقابت های بین المللی کشتی جام بولات تورلیخانوف و رنکینگ اتحادیه جهانی برگزار شد که تیم 4 نفره کشورمان موفق به کسب 3 مدال طلا و یک نقره شد.

به گزارش راه دانا به نقل از روابط عمومی فدراسیون کشتی، در اوزان 86، 92 و 125 کیلوگرم حسن یزدانی، کامران قاسم پور و امیرحسین زارع به مدال طلا دست یافتند و امیرحسین فیروزپور در 97 کیلوگرم مدال های طلا را از آن خود کرد. نقره ای شد.

نتایج رزمی کاران کشورمان در این رقابت ها به شرح زیر است:

در وزن 86 کیلوگرم حسن یزدانی در دور نخست فتح آردین از ترکیه را با نتیجه 12 بر صفر شکست داد. وی در دور بعد در مرحله نیمه نهایی دولت بکوف قزاقستان را با نتیجه 12 بر یک شکست داد و راهی فینال شد. سوارکاری با 11 بر صفر اسلواکی بوریس ماکویف به پیروزی رسید و مدال طلا را از آن خود کرد.

در دسته منهای 92 کیلوگرم که به صورت دوره ای با حضور 6 مبارز در دو گروه 3 نفره برگزار می شود، کامران قاسم پور در مبارزه نخست ویکی از هند را با نتیجه 10 بر صفر شکست داد. اسلام برای مرحله نیمه نهایی کاسمپور در این مرحله با نتیجه ۱۱ بر صفر عبدی مناف بایگنف از قزاقستان را شکست داد و راهی فینال شد. وی در دیدار پایانی مقابل ادلیت دولومبایف از قزاقستان نیز با نتیجه 11 بر صفر پیروز شد و مدال طلا را به گردن آویخت.

در وزن 97 کیلوگرم امیرحسین فیروزپور پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم آزان آیتبکوف از قزاقستان را با نتیجه 8 بر 3 شکست داد و راهی نیمه نهایی شد. وی در این مرحله 15 بر 4 محمد رسول رحیم اف از ازبکستان را شکست داد و راهی فینال شد. فیروزپور در فینال مقابل باتیربیک چاکولوف اسلواکی با نتیجه 10 بر صفر شکست خورد و به مدال نقره دست یافت.

در وزن 125 کیلوگرم امیرحسین زارع در دور نخست با نتیجه 9 بر 7 اولگ بولتین از قزاقستان را شکست داد. زارع با نتیجه 21 بر 10 یوسف باتیرمرزایف از قزاقستان را شکست داد و به مدال طلا دست یافت.

رده بندی نفرات برتر این مسابقات به شرح زیر است:

57 کیلوگرم: 1- عمان (هند) 2- میرامبک کارتبای (قزاقستان) 3- مری بازاربایف (قزاقستان)
61 کیلوگرم: 1- بکبولات میرزانزار اولو (قرقیزستان) 2- جاسولان تاسکولا (قزاقستان) 3- یلدوس مومبکوف (قزاقستان)
65 کیلوگرم: 1- تومور تولگا اوچیر (مغولستان) 2- عباس رحمانوف (ازبکستان) 3- امیدجان جلالوف (ازبکستان) و باجرانگ (هند)
70 کیلوگرم: 1- ارنازار آکمتالیف (قرقیزستان) 2- رودین آنچوگین (قزاقستان) 3- علیبک عثمانوف (قرقیزستان) و ظفربک اوتاخونوف (ازبکستان)
74 کیلوگرم: 1- تیموراز سالکازانوف (اسلواکی) 2- بیامبادوریوت اردن (مغولستان) 3- امرو حسین (مصر) و نورکیا کایپانوف (قزاقستان)
79 کیلوگرم: 1- بولات ساکایف (قزاقستان) 2- سایکبای یوسوپوف (قرقیزستان) 3- دولت جرگاس (قزاقستان) و احساربک گولایف (اسلواکی)
86 کیلوگرم: 1- حسن یزدانی (ایران) 2- بوریس ماکوویف (اسلواکی) 2- بوبور اسماعیل اف (ازبکستان) و فاتح آردین (ترکیه)
92 کیلوگرم: 1- کامران گاسمپور (ایران) 2- ادلیت داولبایف (قزاقستان) 3- عبدی مناف بایگنف (قزاقستان)
97 کیلوگرم: 1- باتیربک ساکولوف (اسلواکی) 2- امیرحسین فیروزپور (ایران) 3- آکژان آیتبکوف (قزاقستان) و ماگومد ابراگیموف (ازبکستان)
125 کیلوگرم: 1- امیرحسین زارع (ایران) 2- یوسف باتیرمورزایف (قزاقستان) 3- لاخواگرل منختور (مغولستان) و موهیت (هند)

دیدگاهتان را بنویسید