مبارز ایران حتی خواب 4 طلای جهانی را هم در سر نمی پروراند.

ساعت: 10:06
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۹/۲۹
کد خبر: 1793522

بنا نیازی به حضور در جام جهانی نداشت.

مربی تیم ملی کشتی فرنگی گفت: کشتی ایران حتی خواب 4 مدال طلای جهانی را هم در سر نداشته است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا و به نقل از روابط عمومی فدراسیون کشتی ; رسول جزینی مربی تیم ملی کشتی کشورمان درباره حواشی اخیر گفت: متأسفانه اظهار نظر قهرمانان عزیز و عزیز کشتی ما در رسانه ها و فضای مجازی دیده شده که اصلا شایسته کشتی نیست. در گفت و گو با ویکتور کوزنتسوف، مربی بزرگ کشتی روسیه؛ در عکس این مربی 80 ساله و این کشتی گیر، شاگرد به طور کامل به استاد احترام می گذارد و این موضوع را قطعا سایر شاگردان وی به ویژه الکساندر کارلین افسانه ای مشاهده می کنند. احترام به مربی نه تنها در ایران بلکه در تمام دنیا یک اصل مهم و مورد تاکید است.

وی ادامه داد: اگر به تاریخ و سوابق مبارزات چند دهه اخیر کشورمان نگاهی بیندازیم، کاملا متوجه می شویم که برخی از چهره ها پس از سال ها مدال گرفته اند و از آن زمان تاکنون مبارزات ما به نتیجه نرسیده است. با بیان چنین اظهاراتی، خوب است کمی در مورد تاریخ مبارزه در کشور مطالعه کنید. تا سال 1384 از مسابقات جهانی 2 طلا، 3 نقره و 5 برنز داشتیم که یکی از مدال های نقره محمد بنا سرمربی تیم ملی کشتی کشورمان بود. در المپیک قبل از 2012 فقط یک نقره و یک برنز گرفتیم.

مربی تیم ملی کشتی فرنگی گفت: با تلاش مردی پرتلاش و پرتلاش از سال 2005 تاکنون موفق به کسب مدال رنگی از بسیاری از مسابقات جهانی و بسیاری از مسابقات جهانی شدیم. در بازی‌های المپیک چهار طلا و سه برنز گرفته‌ایم.» در ۱۵ سال گذشته کشتی ایران یکی از بزرگ‌ترین قدرت‌های جهان است و مدال‌های المپیک در اردوهای تیم‌های ملی که به همه چیز پشت کنند و فراموش کنند. سال های گذشته

جزینی در مورد مدال های کشتی گفت: آیا کسی آرزوی کسب 4 مدال طلا در مسابقات جهانی را داشته و در رنگ های مدال بالاتر از سایر تیم ها باشد، پس کشوری مانند روسیه با تمام مدال های کشتی فقط با طلا خداحافظی کند. مدال با این مسابقات؟ مبارزان مطرح زیادی در سرتاسر دنیا هستند که رها شده اند و در کشور ما جنگنده بسیار توانمندی چون کامران قاسم پور سال هاست تلاش می کند اما با صبر و استقامت خود به نتیجه تلاش خود رسیده است. مربیان وظیفه دارند بهترین افراد را به مسابقات بیاورند. زیرا آنها منافع ملی را بر منافع شخصی ترجیح می دهند.

مربی تیم ملی کشتی فرنگی گفت: زمانی که می جنگیدید نظرتان با الان خیلی فرق می کرد و آقای بنا در حالی که انتخابی را از دست دادید یا در مسابقاتی موفق نشدید کنارتان ایستاد و به موفقیت شما اعتقاد داشت. اما خودت هم می دانی که آمادگی انتخاب نداشتی، پس بعد از موفقیت و مدال چه اتفاقی افتاد، حرف هایت عوض شد و همه چیز را فراموش کردی؟ اگر در زمین مرد بودید، پس از مسابقات مقدماتی دفاع کردید. از طرفی دستگاه اجرایی چه ضمانتی دارد که روش هایی که شما می گویید جواب بدهد؟ بسیاری از مردم سال ها در مورد این موضوع صحبت می کنند، اما نتیجه چه شد؟ در نهایت نتایج و عملکرد افراد موفق نشان دهنده کار آنهاست و در واقع کار می کنند. ناگفته نماند!

جزینی در خصوص چرخه انتخابی تیم ملی تاکید کرد: چرخه انتخابی تیم ملی کاملا مشخص است و یک ماه مانده به مسابقات قهرمانی کشور اعلام شد و کشتی گیران کسانی هستند که باید چرخه انتخابی را دنبال کنند و در مسابقات شرکت کنند. به هر حال فیلمی در مورد کشتی ها هست و آقای بنا حتما آنها را می بیند. او مجبور نیست در همه مسابقات شرکت کند و نمایندگانش به عنوان کمیته فنی در مسابقات حضور پیدا کرده اند. از همین جا اعلام می کنم که محکم پای چرخه انتخابی تیم ملی ایستاده ایم و با کمترین بی نظمی برخورد می کنیم چرا که شأن تیم ملی بسیار بالاتر از فردی است.

وی در پایان گفت: محمد واقعا عاشق جنگیدن است و از روزی که با او آشنا شدم شبانه روز در خدمت کشتی بوده و به دلیل برپاستی کشتی حتی برای دیدار با خانواده خود از خانه خارج نشده است. رسم خوبی است که بزرگان و سرمایه های خود را با سخنان غیرمنطقی و نامنظم زیر سوال ببریم و خدای ناکرده موقعیت آنها را متزلزل کنیم. یادت باشد روزی جوان بودی و ادبیات آن زمان با آنچه امروز می گویی بسیار متفاوت بود. همه شما مدیون تلاش مربیان و سایر ذینفعان هستید و صدها نفر برای کسب مدال قهرمانی سخت تلاش می کنند. اما این قهرمانی است که نامش قابل مشاهده است و بقیه گمنام می مانند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید