متاتریدر چیست؟ MetaTrader را بارگیری کرده و شاخص های تجزیه و تحلیل فنی را بارگیری کنید

زمان: 20:54
تاریخ انتشار: 1400/07/22
کد خبر: 1776199

یکی از مزایای پیشرفت فناوری دسترسی آسان به همه کالاها است و مهمتر از همه ، روند سرمایه گذاری بسیار آسان تر از قبل شده است. اما یک مشکل وجود دارد و آن جهان رو به رشد سرمایه گذاری و البته پیچیدگی آن است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ در گذشته نه چندان دور ، ما مجبور بودیم برای همه کارها در یک مکان حضور فیزیکی داشته باشیم و کارهایمان را انجام دهیم. به عنوان مثال ، برای خرید طلا ، شما باید به یک طلا فروشی بروید ، دلار را در صرافی خریداری کنید و حتی هر روز با رفتن به غارها خرید کنید. اما با پیشرفت تکنولوژی ، دیگر نیازی به ترک محل کار برای کار ندارید. یکی از مزایای پیشرفت فناوری دسترسی آسان به همه کالاها است و مهمتر از همه ، روند سرمایه گذاری بسیار آسان تر از قبل شده است. اما یک مشکل وجود دارد و آن جهان رو به رشد سرمایه گذاری و البته پیچیدگی آن است.

با سهولت دسترسی به دارایی های سرمایه گذاری متعدد ، سهام یک شرکت آلمانی که قبلاً فقط در بورس اوراق بهادار آلمان فهرست شده بود (به عنوان مثال) اکنون به راحتی در دسترس شما است و می توانید آنها را با چند کلیک خرید یا فروش کنید. این تنوع فرصت های سرمایه گذاری باعث شده است که سرمایه گذاران به دانش بیشتر و درک عمیق تری از ماهیت دارایی های قابل فروش نیاز داشته باشند. اولین قدم برای ارتباط با دنیای سرمایه گذاری ، استفاده از یک بستر تجاری قابل اعتماد و به دنبال آن شاخص هایی است که روندها و اطلاعات بازار را در اختیار شما قرار می دهد. در این مقاله ما سیستم عامل های اصلی تجارت جهانی را بررسی می کنیم و همچنین نکاتی را در مورد شاخص ها و کاربرد آنها به شما آموزش می دهیم.

متاتریدر چیست؟

متاتریدر یکی از اولین پلتفرم های معاملاتی جهانی بود که مورد استقبال قرار گرفت و در کمتر از یک دهه به عنوان پلت فرم معاملاتی شماره یک جهان تبدیل شد. MetaTrader توسط MetaQuotes طراحی شده است و وظیفه اصلی آن ایجاد سابقه معاملاتی از تمام دارایی های جهانی و علاوه بر آن قابلیت خرید و فروش است. Metacots به سرعت به انتخاب همه کارگزاران بین المللی تبدیل شده است و حتی امروزه اکثر کارگزاران جهانی از همان بستر استفاده می کنند تا مشتریان آنها به همه دارایی های قابل معامله دسترسی داشته باشند (نمودار تغییرات قیمت و حجم معاملات را در هر زمان مشاهده کنید). دارایی هایی که از خدمات یک کارگزار استفاده می کنند.

Metacots از سال 2000 پلتفرم های تجاری مختلفی را ارائه کرده است که FX Charts یکی از اولین نسخه های موفق است. این پلتفرم در آن زمان یکی از جدیدترین پلتفرم ها بود و توانست انقلابی در دنیای تجارت آنلاین ایجاد کند. سه سال بعد ، اولین پلتفرم های معاملاتی تلفن همراه با نام MetaTrader معرفی شد.

اما در سال 2005 ، نسخه ای از سیستم عامل های تجاری Metacots معرفی شد که هنوز (با وجود بیش از 16 سال) یکی از گزینه های معمول معامله گران است. MetaTrader 4 آنقدر قدرتمند ، سریع ، راحت ، ایمن و غیره بود که بسیاری از معامله گران قدیمی برای رفتن به پلتفرم جدیدتر همان شرکت به نام MetaTrader 5 ظاهر نشدند. از نظر این معامله گران ، MT4 واقعاً منحصر به فرد و هیچ کمبودی وجود ندارد که نیاز به تغییر پلت فرم داشته باشد.

متاتریدر 4 و متاتریدر 5

در سال 2010 ، Metacots نسخه جدیدتری از پلتفرم خود را با نام MetaTrader 5 معرفی کرد. از نظر قدرت و سرعت و همچنین انواع دارایی های قابل فروش و در نهایت تعداد شاخص هایی که می توان از آنها استفاده کرد ، MetaTrader 5 با استفاده از آن بسیار بیشتر به پایان رسید. سلف، اسبق، جد. شاید مهمترین تغییر در این پلتفرم نسبت به نسخه قبلی اضافه شدن بخش عمق بازار باشد که برای بسیاری از معامله گران حرفه ای سیگنال مهمی است. انتخاب بین MT4 یا MT5 بستگی به سرمایه گذار دارد و اکثر کارگزاران هر دو نسخه را به کاربران خود ارائه می دهند. برای آگاهی از تفاوتهای بین این دو سیستم عامل ، مقاله ای متاتریدر خواندن.

تفاوت MetaTrader با کارگزاران مختلف

تقریباً همه کارگزاران جهان از پلتفرم تجاری MetaTrader (MT4 و MT5) برای ارائه خدمات خود به مشتریان استفاده می کنند. با این حال ، تفاوت هایی بین نسخه های ارائه شده توسط کارگزاران به مشتریان وجود دارد که س questionsالاتی را در ذهن مخاطب ایجاد کرد.

MetaTrader را بارگیری کنید

اگرچه کارگزار Metatrader را به صورت رایگان به مشتریان خود ارائه می دهد ، اما همه کارگزاران باید ماهانه هزینه ای را برای استفاده از Metatrader به Metacots پرداخت کنند. بنابراین ، برخی از کارگزاران فرصت های کاهش هزینه خرید یا اجاره این بستر تجاری را کاهش می دهند. به عنوان مثال نمودارها شاخص دلار ایالات متحده ، که یکی از شاخص های مهم برای تجزیه و تحلیل فنی است ، کمتر در کارگزار نمایندگی می کند و به نظر می رسد که فقط کارگزار آلپاری این شاخص مهم را در متاتریدر خود ارائه کرده است. بنابراین ، دلیل تفاوت گزینه های ارائه شده در این شاخص ها فقط به دلیل نوع قرارداد کارگزاری با Metacots است.

اندیکاتور چیست؟

با رشد بازارهای سرمایه گذاری و همچنین اتصال بازارهای مختلف در یک زمان و امکان خرید و فروش از یک واسطه (از طریق متاتریدر) ، ریسک سرمایه گذاری افزایش یافت. از آنجایی که دارایی ها در حال حاضر در سطح جهانی معامله می شوند و رفتار تابع قوانین و شرایط یک کشور خاص نیست ، تجزیه و تحلیل آن دشوار شده و بنابراین به نقطه مناسب برای ورود و خروج از بازار رسیده است. در طول سالها ، معادلات ریاضی ، همراه با اقتصاد و در نهایت روانشناسی ، گرد هم آمدند تا ابزارهای قدرتمندی به نام شاخص ایجاد کنند. عملکرد اصلی شاخص ها استخراج اطلاعات از نمودارها برای تغییرات قیمت هر دارایی است. مهمترین کاربرد آنها در تجزیه و تحلیل فنی بازار سرمایه است ، اما در برخی از آنها در تحلیل بنیادی نیز استفاده می شود.

شاخص ها تنها دو مورد را در نظر می گیرند: اول ، تغییر قیمت ها و دوم ، حجم تجارت. اما این دو پارامتر مهم (اساس تجزیه و تحلیل فنی) اطلاعات و سیگنال هایی از بازار را نشان می دهد که اساس تجزیه و تحلیل فنی را تشکیل می دهند. با توجه به اتکا به این دو پارامتر ، می توان از تجزیه و تحلیل فنی و ابزارهای آن (شاخص ها) صرف نظر از نوع بازار و نوع دارایی برای دسترسی به برخی از داده های مهم استفاده کرد:

  • کانال قیمت
  • روند قیمت
  • سطوح پشتیبانی
  • سطوح مقاومت
  • احتمال بازگشت به بازار

همه داده های فوق به معامله گر کمک می کند تا در نقطه مناسب وارد بازار شده و بازار را در نقطه مناسب ترک کند. اگرچه اخبار ناگهانی (مانند اعلامیه فدرال رزرو ایالات متحده) می تواند تغییرات فوری قیمت را تحت تأثیر قرار دهد ، این تجزیه و تحلیل ها می تواند آینده دارایی را بسیار ارزیابی کند. بسیاری از افرادی که می خواهند وارد بازار سرمایه گذاری شوند در اولین گام دوره های آموزشی با شاخص ها آشنا می شوند. جالب است بدانید که تعدادی شاخص به طور پیش فرض برای همه MetaTrades ارائه شده است. اما برخی از شاخص های تخصصی باید از وب سایت های معتبر بارگیری و سپس به متاتریدر اضافه شوند. برای مشاهده لیست شاخص های تخصصی فارکس نشانگر بارگیری می توانید به این مقاله مراجعه کنید.

نشانگر بارگیری

هر شاخص دارای یک هدف اصلی است و معمولاً باید در ترکیب با سایر شاخص ها استفاده شود. معامله گران حرفه ای زمانی وارد تجارت می شوند که حداقل چند شاخص مهم سیگنال مثبتی برای خرید یا فروش داده باشند. برای کسب اطلاعات بیشتر به وب سایت تخصصی بروکر ایران مراجعه کنید.

انتهای پیام /

دیدگاهتان را بنویسید