متاسفانه در گذشته توسعه استان یزد برنامه محور نبوده است

زمان: 11:01 شب
تاریخ انتشار: 1400/10/30
کد خبر: 1802181

جوکار گفت: متأسفانه در گذشته توسعه استان یزد برنامه محور نبوده و همین نبود برنامه مشکلاتی از جمله آلودگی ایجاد کرده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از یزدرسا ، محمد صالح جوکار نماینده مردم یزد و اشکر در مجلس شورای اسلامی در جلسه شورای راهبردی سپاه الغدیر یزد که امشب در یزد برگزار شد، گفت: ساکن یزد تصمیم به انتقال آب به این منطقه گرفتند.

وی با اشاره به اینکه قنات بر اساس این تصمیم ساخته شد، خاطرنشان کرد: در آن زمان با تکنولوژی و ابزار اندک موجود، حفاری قنات بسیار طولانی بود و تا 100 کیلومتر کار بسیار سختی انجام می شد.

نماینده مردم یزد، اشکذر و ندوشن در مجلس شورای اسلامی افزود: قنات ها برای خود حقوقی دارند و حتی تاکید کردند که هیچ حقی برای ساخت خانه و ساختمان روی این قنات ها وجود ندارد.

جوکار با اشاره به اینکه اکنون در اقصی نقاط استان یزد با تنش آبی مواجه هستیم، گفت: با وجود همه برنامه ها در حوزه مدیریت آب نمی توان به یزد کوچ نکرد و بدون انتقال آب بسیار چالش برانگیز خواهید بود. “ما جدی هستیم.

رئیس کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه راهبرد استان یزد حمل و نقل آب است، گفت: صرفه جویی در مصرف آب، مدیریت مصرف، تغییر الگوی کشاورزی، بستن چاه های غیرمجاز و استفاده از روش های نوین آبیاری و سایر برنامه ها در این زمینه است. منطقه وجود دارد تمام مسائلی که بسیار مهم هستند، اما هیچ کدام منکر انتقال آب نیستند.

وی با تاکید بر اینکه به هیچ وجه نباید به دلیل هزینه های زیاد حمل و نقل آبی را رها کرد، افزود: استان یزد برای توسعه قطعا نیازمند منابع آبی پایدار است تا به این استان منتقل شود.

نماینده مردم یزد، اشکر و ندوشن در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه توسعه استان یزد باید بر اساس برنامه و سند باشد، گفت: متاسفانه در گذشته توسعه استان یزد برنامه ای نبوده است. طرح مشکل ایجاد می کند

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید