متهم اصلی تجاوز زنجیره ای در مشهد پیدا شد

متهم اصلی تجاوز زنجیره ای در مشهد پیدا شد

مدارس غیرقانونی فوتبال خبرساز شده است

عصر جمعه یکی از خبرنگاران مشهدی که مدیر رسانه ای تیم شهر خودرو نیز بود با انتشار مطلبی در صفحه شخصی خود در اینستاگرام از این اتفاق ناگوار فاش کرد. وی در این ماجرا اعلام کرد که خانواده 15 نفره یک باشگاه و مدرسه فوتبال در مشهد با مراجعه به حراست اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی از یک باشگاه و مربی آن به دلیل تعرض به کودکانشان شکایت کردند.

در بررسی های خبرنگار هممهان مشخص شد مدرسه فوتبال مورد نظر فاقد مجوز بوده و خانواده ها در واقع فرزندان خود را در مدرسه فوتبالی ثبت نام کرده اند که مجوز لازم از نهادهای ذی صلاح را نداشته است. همچنین شهرآرانیوز، یکی از رسانه های فعال در استان خراسان، توضیحات بیشتری در این زمینه ارائه کرد: «طبق اظهارات خانواده این بازیکنان، پس از تغییر رفتار فرزندانشان و ردیابی و بررسی محتویات تلفن همراه بازیکنان. متوجه شدند که مربی باشگاه آنها را مورد آزار و اذیت قرار داده است، این نوزادان از ترس بیان این ماجرا تحت فشار روحی و روانی هستند. مربوط به یکی از مدارس فوتبال است که پیگیر ماجرا هستیم تا ابعاد این موضوع روشن شود، در هر صورت بچه های ما مورد آزار و اذیت قرار گرفتند و من تعجب می کنم که برخی از مسئولان استانی به جای پرداختن به این موضوع، صحت موضوع را تکذیب می کنند. مشکل و محکوم کردن مسئولین.شما اصل ماجرا را تکذیب میکنید که در سالهای اخیر در مدارس فوتبال به کودکان مکرر حمله شده است.یک بار برای همیشه باید مشخص شود که چرا ایجاد شده است. مدارس فوتبال بدون مجوز خانواده فرزندان خود را در اختیار این مدارس و البته افراد بیمار بگذارند.

پدر یکی از افرادی که در این مدرسه مورد آزار و اذیت قرار گرفته بود، درباره نحوه اطلاع والدین از این حادثه گفت: با توجه به اینکه اکثر بچه هایی که در این مدرسه فوتبال ثبت نام می کنند در یک محله هستند، این معضل خشونت توسط این مدرسه گسترش پیدا می کند. شفاهی و خانواده ها شاکیان همدیگر را پیدا کرده و با طرح شکایت، برای روشن شدن موضوع به دادسرا ارسال کردند.»

ادعای متهم

چیز عجیبی است اما جایی وجود دارد که در یک گروه تلگرامی متشکل از صاحبان مدارس فوتبال در مشهد، فردی که متهم به تعرض به نوجوانان این مدرسه فوتبال است، با انتشار متنی طولانی در این گروه تلگرامی، مدعی است این خبر فقط یک سناریو است و از سوی یک اتاق فکر در آمریکا برای تخریب چهره جمهوری اسلامی ایران است. این شخص با نام اختصاری «الف. پ» نیز در گفتگو با خبرنگار کشور مدعی شد: اتفاق ناخوشایندی رخ نداده و شکایتی از سوی این مدرسه فوتبال مطرح شده است تا افرادی که چنین اتهاماتی را مطرح می کنند پاسخگو باشند.

نکته مهم اینکه یکی از اولیای شاکی می گوید تحقیقات آنها نیز تایید می کند که این مدرسه فوتبال از مراجع ذیصلاح مجوز نداشته و خبری از هیات مدیره و مدیرعامل نیست. بازیکن همه جانبه این مدرسه فوتبال همان فردی است که در این گروه تلگرامی بیانیه ای منتشر کرده که به دلیل ثابت نشدن پرونده از سوی مراجع قضایی نامش از روزنامه همیخان دریغ می شود.

آقای بخارج، مدیر این مدرسه فوتبال نیز در مورد رسوایی های پیش آمده به ما گفت: تا لحظه ای که با شما صحبت می کنم هیچ شکایتی به ما نرسیده و این موضوع طرحی از سوی مردم در یونایتد است. کشورهایی که قصد دارند مرز مشخصی بین فوتبال و کشور ایران ایجاد کنند.” مدیر این مدرسه فوتبال در مورد نحوه ثبت نام کودکان و نوجوانان بدون مجوز توسط مدرسه فوتبال پاسخ خاصی نداد و گفت هر چه آقای محسن حیدری دبیر هیات فوتبال استان می گوید صحیح است. دبیر هیات فوتبال استان پیش از این تایید کرده بود که این مدرسه مجوز قانونی ندارد.

رد یک نقل قول عجیب

پس از انتشار این خبر تاسف بار، نقل قولی از دبیر شورای فوتبال خراسان رضوی در رسانه ها و شبکه های اجتماعی منتشر شد که جای تعجب داشت. محسن حیدری خبر داد که اگر زودتر چنین خبری را شنیده بود، این خبر را در غنچه خفه می‌کرد و اجازه انتشار آن را نمی‌داد. حیدری در گفتگو با «همه میهن» اعلام کرد که هرگز چنین جمله ای را بر زبان نیاورده و در هیچ مصاحبه ای نیز نگفته است که از انتشار چنین خبری جلوگیری خواهد کرد. حیدری ادامه داد: مطمئن باشید در صورت اثبات مشروعیت این امر، او تمام تلاش خود را برای مجازات فرد یا افراد مقصر به کار خواهد گرفت. البته منطقی است و آن این است که موضوع آنطور که در رسانه ها ادعا می شود نیست، بلکه یک دعوای سیاسی بین دو جناح است که عده ای برای به دست آوردن آرای لازم در هیئت فوتبال قصد تخریب گروه مقابل را دارند. . از این 15 خانواده شاکی، اکثر آنها اصلاً موضوع تجاوز به فرزندان خود را مطرح نکردند. باز هم تاکید می کنم که این موضوع در درجه اول سیاسی است». انتشار این خبر علاوه بر واکنش گسترده در فضای مجازی، واکنش مسئولان را نیز در پی داشت. علی اکبر هاشمی جواهری، مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی گفت: پس از دریافت اخبار اولیه حراست، به اداره کل ورزش و جوانان دستور داده شد تا تمامی جوانب این مشکل را به دقت بررسی کنند تا صحت و سقم این موضوع مشخص شود. باید مشکل و ابعاد آن مشخص شود و در مبارزه با فساد شکست نخواهیم خورد.

10 سال دیگر تکرار کنید

چنین اتفاقاتی در مدارس فوتبال بی سابقه است. در سال 1391 تجاوز جنسی در مدرسه فوتبال در مصاحبه ناصر فریادشیران مطرح شد. این پرونده بدون اینکه فرد یا گروه خاصی مجرم شناخته شود، بدون نتیجه پایان یافت. ناصر فریادشیران در همان زمان در گفت و گو با رادیو ورزش اعلام کرد که شورای اسلامی شهر نیز از وی خواسته است مستندات صحبت هایش در مورد تجاوز در مدارس فوتبال را ارائه کند اما این موضوع بعداً پیگیری نشد. فریادشیران همچنین در ادامه گفت: مربی تیم اول 15 فوتبالیست جوان را مجبور به رفتار غیراخلاقی با یکدیگر کرد. فریادشیران می گوید بسیاری از این افراد سالم نیستند. تصور کنید بازیکنی از شهرستان به تهران بیاید، در خانه ای با او چای سرو شود و آن فرد از هوش برود. سپس مورد تجاوز قرار گرفت و از او فیلم و عکس گرفته شد. این انتقاد به هیئت فوتبال استان خراسان وارد می شود که چگونه یک مدرسه فوتبال با هر نام و اصالتی که سال هاست بدون مجوز فعالیت می کند و نام نوجوانان را می نویسد. محسن حیدری در این خصوص می گوید خانواده ها باید نظارت کنند که آیا مدرسه فوتبال مجوز دارد یا خیر! پاک کردن مشکل موضوعی است که باعث می شود بعد از 10 سال یک اتفاق ناگوار دوباره رخ دهد.

دیدگاهتان را بنویسید