متکدیان یزد متشکل هستند / تکدی گری در بسیاری از موارد با مبارزه همراه است

ساعت: 15:15
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۲۶
کد خبر: 1800985

دشتیاکیان گفت: حضور متکدیان تنها خلاصه ای از تکدی گری و مبارزه نیست، بلکه تحقیقات نشان می دهد حضور این افراد در چهارراه ها، میادین، اطراف مراکز خدماتی، بیمارستان ها و پاساژها یا رستوران ها تبعات و ناهنجاری های دیگری دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش یزدرسا ، علی محمد دشتکیان معاون دادستان و انقلاب مرکز یزد صبح امروز در جلسه ساماندهی کودکان کار و متکدیان در یزد گفت: برخی مشکلات در حوزه کودکان کار و متکدیان عامل ناهنجاری های اجتماعی و برخی جرایم است. که باید قوانین، مقررات و دستورالعمل های زیادی در مورد ساماندهی این حوزه وجود داشته باشد که نقش و وظایف همه دستگاه ها را مشخص کند.

وی افزود: در این نشست هم اندیشی تعاملی و تحریک آمیز وظایف و ماموریت های تمامی دستگاه ها بر اساس ضوابط و مقررات تشریح و تبیین می شود و انتظار می رود پس از اجرای این طرح تمامی نهادها و سازمان های دخیل در میدان عمل وظیفه

این ضابط قضایی جمع آوری کودکان کار و بی سرپرست و متکدیان را برعهده شهرداری دانست و گفت: طبق قانون شهرداری باید در این زمینه وارد عمل شود و در صورت نیاز پلیس با آنها همراهی کند اما این طرح نیست. محدود به کودکان، برای پاک کردن تصویر شهر از همه مردم خیابان، اعم از کودک یا بزرگسال، مرد یا زن، خارجی، بومی و محلی.

وی پاکسازی چهره شهر را از وجود این افراد ضروری دانست و تصریح کرد: حضور این افراد فقط خلاصه تکدی گری و چمباتمه نیست و بررسی ها نشان داده است که حضور این افراد در چهارراه ها، میادین، اطراف مراکز خدماتی، بیمارستان ها و پاساژها یا رستوران ها پیامدها و ناهنجاری های دیگری دارند.

c8e283b0 a079 4734 b470 7e128eba0e71 خبر خاکستری

معاون دادستان یزد توسعه برنامه های اطلاع رسانی، آگاهی بخشی و فرهنگ سازی را در کنار اقدام عاجل عملیاتی ضروری دانست و گفت: ساخت شهری عاری از متکدیان و دوربرگردان نیازمند مشارکت و همراهی همه آحاد جامعه است.

وی با اشاره به مهربانی و روحیه خیرخواهانه مردم یزد در کمک به مستمندان، بی خانمان ها و بی خانمان ها گفت: این افراد در کلاش گاهی با استفاده از روحیه پاک و صداقت مردم و همچنین سنگ فرش درآمدهای بسیار بالایی کسب می کنند. راهی برای برخی ناهنجاری های دیگر

داشکیان از دستور و پیشرفت این طرح به عنوان روشی اصولی و حرفه ای مد نظر قانونگذار یاد کرد و گفت: شهرداری ابتدا این افراد را جمع آوری و سپس باید در این فرآیند مراقبت اجتماعی ضمن ثبت نام و ثبت نام، آنها را به کمک های اجتماعی تحویل دهد. سوابق افراد جمع آوری شده باید حداکثر ظرف 24 ساعت به اداره اتباع تحویل داده شود و با همکاری کمیته امداد پرونده مستضعفین و مستضعفین واقعی ارائه شود و افراد دیگر طبق فلوچارت های مصوب گرفته شوند.

c6bc3274 049d 4e06 b534 023e783fcc57 خبر خاکستری

وی گفت: بر اساس ضوابط تعیین شده، کل این تقسیم کار بین دستگاه ها برای اولین بار است که صورت می گیرد و در صورت شناسایی مجدد فردی با این گونه اقدامات قبلی، موضوع ارتکاب جرم مطرح می شود و از این پس قوه قضاییه پیگیری خواهد کرد.» این روند آغاز می شود.

معاون دادستان یزد کمک استاندار و استانداری را برای ساماندهی اقشار ضعیف و بی خانمان ضروری می داند و گفت: مشکلات این افراد برنامه ریزی شده است.

وی به اخراج اتباع بیگانه از کشور که در قالب مصوبات قانونی به تکدی گری می پردازند و همچنین بازگشت افراد غیر بومی که با استفاده از احساسات پاک مردم یزد اقدام به فروش برخی اقلام در سر چهارراه یا تکدی گری می کنند، اشاره کرد. و گفت: با اجرای این طرح چهره شهر اصلاحات و کمک خیرین به دست افراد نیازمند واقعی می رسد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید