مجدی هنوز برای ریاست فدراسیون فوتبال درخواست نداده است/ عزیزی هادم روند برکناری اش را پذیرفت/ قرارداد 650 هزار یورویی اسکوچیچ را تایید نمی کنیم.


ساعت: 08:54
تاریخ انتشار: 1401/04/15
کد خبر: 1881272

14 باشگاه لیگ برتری تاکنون با سقف قراردادهای خود موافقت کرده اند.

عضو هیات مدیره و سخنگوی فدراسیون فوتبال گفت: قرارداد 650 هزار یورویی اسکوچیچ را تایید نمی کنیم اما باید گفت بخشی از قرارداد کادرفنی از ریالی به دلاری تبدیل شده است.

احسان اصولی، عضو هیأت مدیره و سخنگوی فدراسیون فوتبال در رابطه با آغاز روند انتخابات گفت: از صبح دیروز ثبت نام از کاندیداهای ریاست، نایب اول و دوم فدراسیون آغاز شد. روسای جمهور و نمایندگان کانون ها در ریاست آغاز شده و این تعداد تا 30 تیرماه ادامه خواهد داشت.” 21 روز برای احراز صلاحیت ها حکومت کند، بر اساس قانون اساسی، نامزدهای ریاست جمهوری باید 5 نفر از اعضای مجلس را معرفی کنند و برای سایر سمت ها 2 نفر کافی است.

وی همچنین گفت: تا 30 تیرماه امکان ثبت نام الکترونیکی در سامانه وجود دارد که تا آن زمان باید مدارک معادل اصل بارگذاری شود و پس از آن افراد برای درخواست به فدراسیون مراجعه می کنند. چنانچه پس از گذشت 21 روز از سوی فردی به نتایج اعلام شده اعتراض شود، 2 روز مهلت اعتراض داده شده و کمیسیون استیناف انتخابات 5 روز فرصت دارد تا نظر نهایی را اعلام کند. پس از این روند، ظرف 21 روز نامزدهای نهایی را اعلام کرده و پای صندوق های رای خواهیم رفت.

اصولی درباره افرادی که تاکنون در انتخابات حاضر شده اند عنوان کرد: نمی گویم کدام 2 نفر ثبت نام کرده اند اما یکی از آن 2 نفر سید میرشاد مجدی نیست. شرایط درخواست برای پست ریاست فدراسیون و نامزدی مشخص است و هیچ تناقضی در نامزدی وی وجود ندارد. در صورتی که یکی از اعضای هیئت مدیره به سمت ریاست رای دهد، باید از آن سمت استعفا دهد و سپس برای آن سمت انتخابات برگزار کند. در اساسنامه فدراسیون یک رئیس حداکثر برای 3 دوره فرصت نامزدی دارد. حالا ممکن است شرایط عادی شود و رئیس فدراسیون دوباره بیاید و برای ماموریت جدید ثبت نام کند. حضور ایشان کاملاً مطابق اساسنامه است و بحث های کنترلی کمیسیون های فدراسیون در مورد اهتمام به حقوق برابر نامزدها تصمیم می گیرد.

عضو هیئت مدیره فدراسیون فوتبال درباره وضعیت نایب رئیسی بانوان تاکید کرد: خانم موسوی در فدراسیون حضور ندارد و هیچ یک از پرونده های خالی بسته نشده است. برای خالی ماندن هر صندلی در هیئت مدیره، اساسنامه فدراسیون فوتبال به صراحت بیان می کند که باید یا برکناری، استعفا، فوت یا عدم حضور در بیش از 4 جلسه متوالی باشد. هیچ یک از این شرایط برای آنها اتفاق نیفتاد. البته ما نمی توانستیم قرار بگذاریم. او احتمالا بی فایده ترین فردی است که در مورد استعفای خود اظهار نظر می کند، اما موقعیت او هنوز باز نشده است.

وی در خصوص حمله رئیس تعلیق شده فدراسیون به اعضای هیئت مدیره گفت: اظهارات عزیزی خادم را ساکت نکرده ایم. من علاقه ای به پاسخگویی ندارم اما به دنبال تنویر افکار عمومی هستیم. تمام اتفاقاتی که پیرامون برکناری او افتاد مطابق قانون اساسی و قانون فوتبال بود. ابتدا اعضای هیئت مدیره به این نتیجه رسیدند که اقدامات و مسیر او به ضرر فوتبال و فدراسیون است، بر همین اساس ما ورود اولیه را انجام دادیم و اقدامات ما مورد تایید فیفا و AFC قرار گرفت. اینکه در این زمینه تحت فشار هستیم دروغ است و او دروغ های زیادی می گوید.

اصولی در این خصوص تصریح کرد: کمیته اخلاق به پرونده وی رسیدگی کرد و نقطه به نقطه اتهام به وی تبیین شد. او در این جلسه از خود دفاع کرد. اگر او مدعی اعمال فشار بود، چرا در جلسه حاضر شد و از خود دفاع کرد؟ وی در دفاع از خود نکاتی را بیان کرد و کمیته اخلاق نیز نظر خود را اعلام کرد و عزیزی خادم به این رای اعتراض کرد و این کمیته به درخواست تجدیدنظر وی رسیدگی کرد. او تمام این روند را پذیرفت و از آن دفاع کرد. پیش از برگزاری جلسه 19 خرداد به دلیل عدم حضور عزیزی خادم در جلسه، رئیس کمیته اخلاق فدراسیون ایران جلسه ای 3 ساعته با نماینده فیفا برگزار کرد و وی را قانع کرد.

سخنگوی فدراسیون فوتبال در خصوص تایید فیفا گفت: فیفا کار ما را تایید کرد و از طریق ایمیل رسما اعلام کرد که به پای صندوق های رای برویم. در نهایت مجمع فدراسیون این عزل را تصویب کرد. آیا همه اعضا دچار مشکل و تحت فشار بودند؟ قوه قضائیه آمادگی دارد پرونده خود را در محافل علمی، تخصصی و حقوقی به طور کامل بیان کند تا همه قانونی بودن آن را بدانند. حتی دفاع هم نداشت.

وی در خصوص نهایی شدن بازی تدارکاتی با تیم ملی فوتبال اروگوئه خاطرنشان کرد: قرارداد بازی با اروگوئه هنوز نهایی نشده است و رئیس اتحادیه اروگوئه نظر خود را در مطبوعات اعلام کرد. در این دیدار پیش رو فیفا قطعا یک بازی تدارکاتی خواهیم داشت و با توجه به نکات فنی سرمربی مذاکرات را ادامه خواهیم داد. بازی با اروگوئه قطعی نشده است. در صورت تایید حتما اعلام خواهیم کرد.

اوسلی در خصوص مبلغ قرارداد سرمربی تیم ملی ایران اذعان داشت: قرارداد 650 هزار یورویی اسکوچیچ را تایید نمی کنیم اما باید گفت بخشی از قرارداد کادرفنی از ریال به دلار تغییر کرده است. قرارداد کادر فنی ایرانی به ریال بسته می شود اما غیرایرانی ها دلاری است. اسکوچیچ قطعا سرمربی ما است و این موضوع با آنالیز اعضای کمیته فنی و نفرات فنی فدراسیون قطعی شد. هیچ کس با هیچ سرمربی مذاکره نکرده است. پیشنهادها و نظرات زیادی شده است اما تصمیم و نظر نهایی ما این است که اسکوچیچ تا پایان جام جهانی 2022 قطر سرمربی ما بماند.

عضورئیس فدراسیون فوتبال در پایان گفت: سوال سقف قرارداد بازیکنان برتر لیگ فوتبال از سوی رئیس سازمان لیگ مطرح شد. 14 باشگاه لیگ برتری تاکنون با این موضوع موافقت کرده اند. سازمان لیگ متشکل از باشگاه هاست و تاکنون تنها 2 تیم موافقت خود را اعلام نکرده اند. در نهایت، موضوع باید در شورای حاکم فدراسیون مطرح شود، اما واقعاً همه چیز باید حد وسط یا تعادل داشته باشد. ما باید در این زمینه به این موضوع بپردازیم تا حق هیچکس ضایع نشود. اکثر تیم های ما از نقطه نظر مسئولیت اجتماعی کار می کنند و نباید در یک جنبه زیاده روی کنند. ما باید با تخصص دقیق جلو برویم. برای ثبت قرارداد مشکلی وجود ندارد اما فعلا این روند متوقف شده است. سازمان لیگ این موضوع را اعلام خواهد کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید