مجردها بدون ازدواج میزبان می شوند

ساعت: 10:51
تاریخ انتشار: 1400/10/17
کد خبر: 1798555

در حالی که یکی از شروط میزبانی مردان مجرد در نهضت ملی ازدواج این است که داوطلبان مجرد بتوانند بدون این شرط در طرح مذکور خانه دار شوند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ قرار است ثبت نام مردان مجرد در نهضت ملی مسکن از دوشنبه هفته آینده 20 دی ماه 93 آغاز شود.معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به ثبت نام 2 میلیون و 456 هزار خانوار در نهضت ملی مسکن گفت: همه این افراد ثبت نام کرده اند. این نامزدها به استثنای حدود 100000 نفر، پالایش شده اند.

وی با بیان اینکه لیست داوطلبان تکمیلی به پرونده استان ها و سازمان های مربوطه ارسال شد، افزود: پس از این مرحله کنترل فیزیکی مدارک و شرط پنجم یعنی 5 سال اقامت در نظر گرفته می شود.

وی گفت: همچنین امروز آخرین مهلت ثبت نام نامزدهای نهضت ملی مسکن است.

معاون مسکن و ساختمان وزیر مسکن ادامه داد: بر این اساس در دوره جدید ثبت نام مردان مجرد بالای 23 سال می توانند از دوشنبه آینده 20 دی ماه در سامانه نهضت ملی مسکن (سامان) ثبت نام کنند.

مدیرکل اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی همچنین از ثبت نام 2 میلیون و 500 هزار داوطلب در نهضت ملی مسکن خبر داد و از ثبت نام دو ماهه در سایر شهرها خبر داد.

پروانه اصلانی با یادآوری اینکه ثبت نام نهضت ملی مسکن برای 640 شهر آغاز شده و به مرور زمان بر تعداد شهرها افزوده شده است، افزود: پرونده شهرهایی که ثبت نام از 7 مهر آغاز شده بود، 24 آذرماه به پایان رسید.

وی با اشاره به اینکه ثبت نام 720 شهرستان از روز دوشنبه 20 دی ماه آغاز می شود، تصریح کرد: ثبت نام از آقایان مجرد در دستور کار است و دستورالعمل هنوز نهایی نشده است.

اگرچه ازدواج یکی از شروط اصلی واگذاری واحدهای نهضت ملی مسکن به مردان مجرد است، اما این داوطلبان می توانند در صورت عدم ازدواج به موقع، هرچند به قیمت روز، واحدهای طرح را تحویل بگیرند.

محمودزاده معاون مسکن و ساختمان گفت: در صورتی که داوطلبان در موعد مقرر ازدواج نکنند، تمامی امکانات رفاهی و تخفیفی که برای آنها در نظر گرفته شده حذف شده و واحد مسکونی با قیمت روز تحویل داده می شود.

وی تصریح کرد: در صورت عدم ازدواج مجردان در زمان تحویل، علاوه بر قیمت زمین، هزینه های ساخت، کلیه تخفیفات مربوط به پروانه ساختمانی، تسهیلات، مالیات و … کلیه هزینه های مربوطه حذف می شود. واحد مسکونی بر اساس قیمت روز محاسبه و توسط متقاضیان مجرد دریافت می شود.

میانگین قیمت هر واحد آپارتمان ساخته شده در تهران در آذرماه امسال به 32 میلیون و 560 هزار تن رسیده است. در صورتی که متراژ بلوک ها در نهضت ملی مسکن 100 متر مربع باشد، متقاضیان بدون احتساب یارانه دولتی بیش از 3.2 میلیارد تن پرداخت خواهند کرد. قطعاً تا دو سال آینده که بلوک های نهضت ملی مسکن تحویل می شود، این مبلغ افزایش چشمگیری خواهد داشت.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید