مجلس آینده بسیار تهاجمی تر از مجلس فعلی خواهد بود/ با این ترکیب احتمال برکناری قالیباف از ریاست مجلس وجود دارد/ در کنار قالیباف، آقا تهرانی و حاجی بابایی هم گزینه های ریاست بعدی مجلس هستند. .

مجلس آینده بسیار تهاجمی تر از مجلس فعلی خواهد بود/ با این ترکیب احتمال برکناری قالیباف از ریاست مجلس وجود دارد/ در کنار قالیباف، آقا تهرانی و حاجی بابایی هم گزینه های ریاست بعدی مجلس هستند. .

حسین کنعانی مقدم، فعال سیاسی اصولگرا درباره رئیس آینده مجلس گفت: به نظر من، کلیباف، آقا تهرانی و حاجی بابایی رئیسان احتمالی مجلس آینده هستند. این سه نفر سابقه طولانی دارند و چندین بار در کرسی های مهم مجلس حضور داشته اند و نام آنها در لیست های مهم نیز دیده شده است. البته بستگی به این دارد که لیست قالیباف چند کرسی در سراسر کشور کسب کند و چه تعداد از نمایندگان فعلی طرفدار قالیباف باشند.

سرویس سیاسی انتخاب: انتخابات مجلس برگزار شد و نتیجه نشان داد که قالیباف همچنان یک رقیب سرسخت است و در این رقابت دست بالا را ندارد. این موضوع در ریاست آتی مجلس نیز مؤثر است و به احتمال زیاد سعی در حذف قالیبافان و نصب یک نماینده ثابت به عنوان رئیس مجلس داریم.

حسین کنعانی مقدم، فعال سیاسی اصولگرا، درباره ریاست آتی مجلس به «انتخاب» گفت: به نظر من، کلیباف، آقا تهرانی و حاجی بابایی رئیسان احتمالی مجلس آینده هستند. این سه نفر سابقه طولانی دارند و چندین بار در کرسی های مهم مجلس حضور داشته اند و نام آنها در لیست های مهم نیز دیده شده است. البته بستگی به این دارد که لیست قالیباف چند کرسی در سراسر کشور کسب کند و چه تعداد از نمایندگان فعلی طرفدار قالیباف باشند.

وی در ادامه در خصوص چالش تیم قالیبافی و پایداری در این دوره مجلس اظهار داشت: تیم پایداری در این مجلس کاملتر شده است و مجلس فعلی مجلس فوق انقلابی است که به پایداری نزدیک شده است. این مجلس بسیار سریعتر از مجلس گذشته خواهد بود. با این ترکیب امکان ترک قالی بافی وجود دارد; کسانی که در انتخابات به قالیبافان رای منفی دادند، در مورد ریاست آتی مجلس حرفی برای گفتن دارند. به نظر من در این مجلس اکثریت نداریم و هماهنگی این فراکسیون ها کار بسیار سختی است و باید ائتلافی در جریان اصولگرایی تشکیل شود تا در طرح ها و لوایح رویکرد واحدی داشته باشیم و از پراکندگی پرهیز کنیم.

وی در خصوص ترکیب مجلس دوازدهم گفت: دولت با مجلس بسیار ناهماهنگی مواجه خواهد شد. شاید همکاری یکسانی که دولت متصور بود دیگر کارساز نباشد و مردمی که رای دادند سعی در بازسازی کابینه دارند. در مورد بحث فشار بر دولت در مسائل اقتصادی، اقدامات شدیدتری در حال انجام است که کمی برای دولت مشکل ساز است.

کنعانی مقدم درباره کاهش حضور مردم گفت: درست است که آرا از نظر کمی کاهش یافته است اما کسانی که پای صندوق های رای آمدند از نظر کیفیت و اعتقاد به این گروه ها بسیار بالا بودند. این تعداد رای نشان می دهد که کیفیت بر کمیت غلبه دارد. اگرچه انتظار نداشتیم بسیاری از سیاستمداران در انتخابات شرکت نکنند. امیدوارم این خطا برطرف شود. این سوال در دل هواداران آنها تردید ایجاد می کند و کسانی که در طیف رای گیری خاکستری هستند با این چیزها به پای صندوق های رای نمی آیند.