مجلس از ابلاغ طرح یکسان سازی حقوق بازنشستگان جلوگیری کرد

مجلس از ابلاغ طرح یکسان سازی حقوق بازنشستگان جلوگیری کرد

سعید شمس: ابوالقاسم رئوفیان با انتقاد از اجرا نشدن افزایش حقوق بازنشستگان به رویداد۲۴ گفت: رئیس مجلس از اعلام وصول طرح حقوق دائمی بازنشستگان که در سال ۱۳۸۸ با امضای ۲۰۸ نماینده به وی رسید، خودداری کرد. پارلمان و به باخمن 1400 که رئیس جمهور تحت عنوان اصلاحیه از پارلمان دریافت می کند، در کشوی میز خود نگهداری می کند. این بدان معناست که آنها مرتکب عمل انحرافی شده اند. با این توضیح که مستمری بگیران فهیم، صبور و نجیب ما این کار را نکرده اند و نخواهند کرد.

ادور دبیرکل جامعه اسلامی فرهنگیان می گوید: ریاست محترم مجلس فرمودند به اعتراضات جناح راست که خلاف هنجارها نیست پاسخ عملی خواهند داد. من می خواهم به چند نکته درباره اظهارات آقای قالیباف بپردازم. اولاً هیچ شرطی برای پاسخ عملی به ایرادات مشروع لازم نیست. مطالبه و مخالفت با حق از مقوله ای است که بر عهده مراجع مسئول است و هنجارشکنی مقوله دیگری است که پاسخ کافی از سوی مراجع ذیربط را می طلبد. اگر اعتراض به حقی با تخطی از هنجارها مطرح شود که البته آن هم عمل مذموم است، مسئولان باید به آن اعتراض به حق پاسخ دهند. زیرا تخطی از هنجار مانع از تخطی کننده از حق شنیدن و پاسخگویی نیست.

و افزود: اما از آنجایی که بیش از 10 ماه از دریافت لایحه تناسب توسط رئیس جمهور از مجلس می گذرد، ظاهراً این بار در کشوهای دولت دفن خواهد شد. همچنین با این گرانی ها، مشکلات مربوط به مستمری بگیران بسیار حاد و سخت می شود و در صورت تصویب، ابلاغ و صدور احکامی برای یکسان سازی حقوق این قشر عاقل، با کارگران تا یکی دو ماه دیر می شود. و غفلت از آن که غفلت از قانون است، از مصادیق بارز هنجارشکنی است. به همین دلیل هم دولت و هم مجلس باید توجه داشته باشند و بدانند که رعایت نکردن تکلیف قانونی و حتی تاخیر در آن رفتاری پرهزینه هم برای جامعه بازنشستگان و هم برای نظام است. لازم به ذکر است این بلاتکلیفی در حالی است که بر اساس ماده 30 قانون برنامه ششم توسعه که دوره زمانی 1395 تا 1395 را در بر می گیرد، دولت موظف است همه ساله در بودجه برای بازنشستگان وام پیش بینی، تخصیص و اجرا کند. روند.. اما به دلایل نامعلومی از این موضوع غفلت می شود، بنابراین وقتی مشکلاتی برای مستمری بگیران پیش بیاید، جامعه دچار تنش شده و نظام با چالش مواجه می شود.

رئوفیان با بیان اینکه برخی کسری بودجه را دلیل اجرای نشدن همسان سازی 90 درصدی حقوق بازنشستگان و کارگران می دانند، قطعاً می دانند که از صندوق دولتی پرداخت نمی شود و منبع این طرح نیز صندوق بازنشستگی است. که مستمری بگیران 9 درصد از حقوق 30 ساله خود را دریافت می کنند و کمک هزینه ماهانه خود را به این صندوق واریز می کنند و طبق قانون باید ماهانه 13.5 درصد به حساب دولت واریز شود تا در دوران بازنشستگی از پس انداز آن برخوردار شوند.

وی می گوید: تعجب می کنم که 10-12 تشکل فرهنگی – صنفی – سیاسی در کشور وجود دارد و یکی از آنها بیانیه ای مبنی بر یکسان سازی حقوق بازنشستگان از آموزش و پرورش بیرون نیاورده است! چرا طبق اصل 27 قانون اساسی که از طریق ماده 26 قانون اجرا می شود به تعهد سازمانی خود عمل نمی کنند؟ لذا ضمن تأسف از انحطاط تشکل ها، به عنوان مؤسس و دبیر کل جامعه اسلامی بدنسازان کشور و دبیر کل حزب اسلامی ایران، از این فرصت استفاده کرده و از وزارت محترم یک کشور برای صدور مجوز تجمع بازنشستگان فرهنگی از سراسر کشور با درخواست اجرای لایحه دائمی، برابری حقوق بازنشستگان با زحمتکشان را ارائه و سپس درخواست خود را مطرح خواهم کرد. در نوشتار.

دیدگاهتان را بنویسید