مجلس سنای فرانسه به ممنوعیت حجاب در ورزش رای داد

مجلس سنای فرانسه به ممنوعیت حجاب در ورزش رای داد

روز جدید : سنای فرانسه به ممنوعیت حجاب در ورزش رای داده و بی طرفی را لازمه این حوزه می داند.

– مجلس سنای فرانسه به اصلاح قانون پیشنهادی منع استفاده از «نمادهای برجسته مذهبی» برای شرکت در رویدادها و مسابقاتی که توسط فدراسیون های ورزشی برگزار می شود، رأی مثبت داد و رعایت حجاب را تهدیدی برای ایمنی ورزشکاران دانست!

پارلمان فرانسه با 160 رای اصلاحیه ممنوعیت داشتن حجاب در ورزش را تصویب کرد. این اصلاحیه توسط حزب راستگرای فرانسه پیشنهاد و با اکثریت آرا تصویب شد. هنوز مشخص نیست که او پس از ترک این سمت چه خواهد کرد.

در این اصلاحیه آمده است: «امروز در مورد استفاده از نمادهای مذهبی بلاتکلیفی قانونی وجود دارد و دولت باید قوانین را شفاف کند. سناتورهای فرانسوی گفتند که همه شهروندان در انجام وظایف دینی خود آزادند و گفتند که اگر حجاب ممنوع نشود، می‌توانیم شاهد ظهور باشگاه‌های ورزشی اجتماعی باشیم که نمادهای مذهبی خاصی را تبلیغ می‌کنند.

فدراسیون فوتبال فرانسه پیش از این حکمی علیه اسلام هراسی صادر کرده بود و زنان را از پوشیدن روسری در مسابقات رسمی منع کرده بود. این تصمیم اعتراضات و انتقاداتی را به دلیل نقض آشکار آزادی مذهبی در پی داشت.

امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه، از زمان آخرین حملات تروریستی در این کشور، بر مبارزه با افراط گرایی اسلامی تمرکز کرده است. با این حال بسیاری بر این باورند که فرانسه در این زمینه زیاده روی کرده است.

در ماه های اخیر، پاریس رویکرد ضد اسلامی خود را افزایش داده است. یک معلم لبنانی اخیراً به دلیل داشتن حجاب از مدرسه ای وابسته به یک آژانس سکولار فرانسوی اخراج شد. اخراج معلم عواقب زیادی داشت و بسیاری با آن مخالفت کردند. گفتگوی وزیر فرانسوی درباره حجاب نیز جنجال به پا کرد. وزیر فرانسوی در بیانیه ای اعلام کرد که قصد دارد ممنوعیت حجاب برای دختران زیر 18 سال را قانونی کند.

دولت فرانسه که به رویکرد ضد اسلامی شهرت دارد، پس از ترور ساموئل بتی، معلم افراطی که کاریکاتورهای تحقیرآمیز دانش آموزانش را به نمایش می گذاشت، قانونی به نام «افراط گرایی اسلامی» به تصویب رساند. این قانون شامل نظارت دقیق بر تأمین مالی انجمن های اسلامی و مجازات افرادی است که از طریق اینترنت به سخنان نفرت انگیز دست می زنند.

دیدگاهتان را بنویسید