مجلس نمایندگان آمریکا طرحی را برای ممنوعیت اسلحه تصویب کرد

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ اعضای مجلس نمایندگان آمریکا صبح شنبه (به وقت تهران) طرح ممنوعیت سلاح های سبک را تصویب کردند.

اگر این طرح اجرا شود، واردات، فروش، ساخت، انتقال یا در اختیار داشتن آگاهانه سلاح نیمه اتوماتیک جرم محسوب می شود.

قطعنامه مجلس نمایندگان که در آن اکثریت کرسی ها در اختیار دموکرات ها است، راه پرپیچ و خم و احتمالاً غیرممکنی برای تبدیل شدن به قانون در پیش دارد. رسانه های آمریکایی می نویسند که بعید است این طرح توسط سنا که کرسی های آن بین 50 تا 50 کرسی بین دموکرات ها و جمهوری خواهان تقسیم شده است، تصویب شود.

این طرح با 217 رأی موافق در مقابل 213 رأی موافق در مجلس نمایندگان تصویب شد. نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، تصویب آن را “گامی حیاتی در مبارزه با اپیدمی مرگبار خشونت اسلحه” خواند.

تصویب این طرح در حالی صورت گرفت که نتایج یک مطالعه اخیر نشان داد که شرکت های تسلیحات کوچک در دهه گذشته بیش از یک میلیارد دلار درآمد جمع آوری کرده اند.

نتایج این مطالعه که توسط مجلس نمایندگان آمریکا انجام شد، روز چهارشنبه در جلسه استماع کنگره ارائه شد. این تحقیقات پس از تیراندازی مرگبار در یووالدی تگزاس آغاز شد که در آن 19 دانش آموز دبستانی و 2 معلم کشته شدند.

آمریکا از نظر آمار خشونت با اسلحه در بین کشورهای جهان کاملاً پرت است. میزان تیراندازی های خشونت آمیز در این کشور بیش از هر کشور دیگری در جهان است. اگرچه ایالات متحده حدود پنج درصد از جمعیت جهان را تشکیل می دهد، اما نزدیک به 31 درصد از کسانی که مرتکب قتل عام با اسلحه می شوند در ایالات متحده هستند.

دیدگاهتان را بنویسید