مجلس یازدهم روحیه انقلابی را حفظ کرد/ اولویت‌بندی مشکلات کشور و توجه به خلأها از ویژگی‌های مهم این دوره از مجلس بود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت الاسلام علیرضا سلیمی نماینده مردم دیلیجان و محلات در شورای اسلامی در گفتگو با دیار آفتاب؛ وی ضمن گرامیداشت 19 آذر سالروز شهادت آیت الله مدرس و روز مجلس گفت: مجلس یازدهم دارای چندین ویژگی بارز بود و اولاً روحیه انقلابی بودن را حفظ کرد، به همین دلیل رهبر معظم انقلاب این مدال انقلابی را بر گردن نهادند. سینه مجلس یازدهم سه سال متوالی این کار را کردند و این بزرگترین افتخار است.

وی افزود: انقلابی بودن مجلس یعنی زیر بار ظلم، زورگویی و تقلب قرار نگرفته و صرف خدمت به مردم باشد. انقلابی یعنی مولد بودن و دفاع از مستضعفین و مستضعفین که برنامه جدی مجلس یازدهم بود.»

سلیمی تصریح کرد: مجلس با تمام توان برای حل مشکلات مردم تلاش می کند و این انقلاب در مجلس یازدهم به این معناست که این مجلس به دنبال به حاشیه راندن کشور نیست.

عضو هیأت رئیسه مجلس، نظم و کارآمدی را از دیگر شاخصه های مجلس یازدهم خواند و افزود: در این دوره، نمایندگان مردم منظم ترین دوره مجلس را تجربه کردند و واقعاً می بینیم که مجلس تا امروز بسیار منظم بود که مقایسه می کنیم. “

این معاون گفت: در هیچ دوره ای به خاطر ندارم که نمایندگان مردم اینقدر در کمیته ها و کمیسیون ها و حتی در سالن حضور داشته باشند، قبل از این دوره به جز بررسی برنامه و بودجه دو شیفت نداشتیم اما در مجلس دوره یازدهم مرتباً دو نوبته بود و جالب اینجاست که نمایندگان مردم حضور جدی دارند.

نماینده مردم دیلیجان و محلات خاطرنشان کرد: اولویت بندی مشکلات کشور و رفع خلأها از ویژگی های مهم این دوره از مجلس بود.

وی با تاکید بر اینکه مجلس یازدهم در حوزه نظارتی بسیار قدرتمند عمل کرده است، افزود: در هیچ دوره ای تعداد سوالات و بررسی ها به این اندازه نبوده و در این دوره شاهد جهش قابل توجهی بوده ایم که بسیار جدی بوده است. موضوع نظارت در تعامل با دولت مجلس.

سلیمی اذعان داشت: در دوره یازدهم قوانین جاری تصویب شد و راه را برای دولت و قوه قضاییه هموار کرد و تعداد لوایحی که در این مدت مورد توجه قرار نگرفت و به قوت خود باقی ماند بسیار کم بود.

وی خاطرنشان کرد: در بحث بررسی مجلس یازدهم عملکرد بسیار خوبی داشته و مسیری را طی می کند که مردم با چالش ها و مشکلات کمتری روبرو هستند، البته مجلس در هر دوره فراز و نشیب، ضعف و قوت دارد و نمی گوییم مجلس یازدهم مطلق و بدون نقص است، هیچ نقصی ندارد، اما نسبت به دوره های گذشته مجلس یازدهم توانایی های برجسته تری از خود نشان داده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید