مجمع کشورهای صادرکننده گاز فرصت خوبی برای رشد است


ساعت: 11:33
تاریخ انتشار: 14/03/1400
کد خبر: 1810452

رئیس ششمین اجلاس سران کشورهای صادرکننده گاز:

رئیس جمهور گفت: مجمع کشورهای صادرکننده گاز فرصت خوبی برای هم افزایی به ما می دهد و ما به عنوان کشورهایی که دارای ذخایر عظیم گاز طبیعی هستند باید برای این هم افزایی تلاش کنیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ آیت الله سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهور کشورمان صبح امروز طی سخنانی در ششمین اجلاس سران کشورهای صادرکننده گاز گفت: از دولت دوست و ملت قطر برای میزبانی از این دیدار و میهمان نوازی گرم هیئت اسلامی تشکر می کنم. قدردانی و امیدواریم که از طریق این مجمع بتوانیم به اهداف خود در این زمینه دست یابیم و گاز طبیعی را که یک سرمایه ملی است حفظ کنیم.

وی ادامه داد: همبستگی خوبی در این مجمع بین دولت های حاضر داریم و برای رسیدن به اهداف تعیین شده در سال 1380 در تهران تلاش خواهیم کرد.

رئیس جمهور تصریح کرد: هدف از برگزاری این مجمع، حفاظت از حاکمیت کشورهای عضو و همکاری بیشتر در زمینه مطالعات گاز طبیعی است.

وی ادامه داد: این مجمع فرصت خوبی برای هم افزایی به ما می دهد و ما به عنوان کشورهای دارای ذخایر عظیم گاز طبیعی باید برای این هم افزایی تلاش کنیم.

رئیسی افزود: گاز طبیعی یک سرمایه بسیار مهم برای کشورها و سوختی پاک و ایمن است و در دهه های آینده به راحتی می توانیم از آن استفاده کنیم.

وی تاکید کرد: در شرایطی که دنیا به دلیل تکثیر همراه اوست ویروس کرونا من پیشنهاد می کنم که گاز طبیعی در مرحله بعدی به اقتصاد جهانی خدمت کند ویروس کرونا بودن.

در جریان …

دیدگاهتان را بنویسید