مجموعه نورباران; مکانی برای میدان دادن به جوانان مومن انقلاب


ساعت: 19:21
تاریخ انتشار: 1401/05/18
کد خبر: 1888819

90 درصد هیئت نورباران را جوانان تشکیل می دهند و افراد باتجربه همیشه از آنها قدردانی می کنند و حتی از آنها برای حضور و گرم کردن هیئت دعوت و حمایت می کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش صاحب نیوز؛ مشارکت جوانان، نوجوانان و حتی کودکان در کلیه امور اجرایی هیأت ها بسیار مهم است. مسجد نورباران واقع در خیابان بزرگمهر اصفهان از جمله مساجدی است که این اصل را سرلوحه کار خود قرار داده است، به گفته بزرگان این مسجد، بچه هایی که در کوچکترین کاری مثل پذیرایی امروزی شرکت می کنند همین هستند. بزرگان این هیئت مسجد که وظیفه پذیرایی از مهمانان را بر عهده دارند.

این صرفاً مشارکت نیست، بلکه جوانانی که شاید تحت تأثیر هجمه های فرهنگی از نهضت عاشورا مطلع نبوده اند، با حضور در این هیئت ها به آن علاقه مند شده و به مخاطبان ثابت هیئت های مذهبی تبدیل شده اند.

در تمام مدتی که هیئت امام حسین (ع) در این مسجد ایستاده است، 90 درصد جمعیت آن را جوانان تشکیل می دهند و افراد مجرب همواره از آنها قدردانی می کنند و حتی برای حضورشان دعوت و حمایت می کنند و هیئت را گرم می کنند.

در هیئت نورباران بزرگان هیئت پذیرای مهمانان و هیئت ها، نظارت و راهنمایی و انجام امور اجرایی می باشند. این مسجد از گذشته تاکنون همواره در ورودی یکی از خیابان های مهم شهر قرار داشته است.

در این مسجد با حفظ سنت ها، برخی ارزش ها گرامی داشته و زنده نگه داشته می شود. در اینجا سعی می شود جوانانی را قانع کنند که از اهداف نهضت عاشورا آگاهی چندانی ندارند و به ظاهر مردم اهمیت کمتری داده می شود چرا که همه نمازگزاران این مسجد مهمان امام حسین (ع) هستند.

هيئت هاي مذهبي محل فرهنگ سازي هستند و با توجه به حضور گسترده مردم در هيات هاي مذهبي در اين 10 شب، هيئت ها با وجود دغدغه ها و مشكلاتي كه در زندگي دارند، مي توانند به مكاني براي فرهنگ سازي و آموزش مردم تبديل شوند و اين خوب است. فرصتی برای تبیین آرمان های امام حسین (ع) برای مردم

پس از حضور جوانان، مهمترین نکته تلاش این مسجد برای ارائه فرهنگ زیبای ایرانی-اسلامی به همگان اعم از شهروندان اصفهانی، ایرانیان و حتی گردشگران است.

این مسجد قدمت زیادی دارد و در تمام این سال ها احیای آرمان های عاشورا و اسلام با به کارگیری سنت ها مهم بود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید