مجوزها صادر نمی شود/ ساماندهی جمع آوری زباله مستلزم تعیین مدیر و نهادهای مسئول است

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش عصرترک، رفت و روب، کوچه ها و خیابان ها در محلات شهری و همچنین جمع آوری زباله از جمله خدماتی است که شهرنشینان از شهرداری ها انتظار انجام این تعهد را دارند.

شهرداری ها از مردم انتظار دارند زباله های خود را به موقع از منازل خارج کنند تا جمع آوری کنند و همچنین از ریختن انواع زباله در خیابان ها خودداری کنند.

این توقع متقابل از یکدیگر قطعا به نظافت معابر و زیباسازی منظر شهری کمک خواهد کرد و رضایت متقابل مردم شهرداری و شهرداری را برای مردم به همراه خواهد داشت.

اما زمانی که دو سوی تاریخ (شهرداری و مردم) به دلایل مختلف این انتظار متقابل را برآورده نمی‌کنند، پاکیزگی و زیبایی مناطق شهری مختل می‌شود و سلامت انسان‌ها در معرض خطر قرار می‌گیرد.

متاسفانه در چند سال اخیر شهر بوینورد (مرکز خراسان شمالی) گرفتار هرج و مرج و بی نظمی در معابر شهری، پاره شدن کیسه های زباله در مسیر توسط زباله، زباله های خشک پراکنده در میان شمشادها و کوچه ها و خیابان های … نقاط مختلف شهر به ویژه در حومه شهر با این وضعیت مواجه بود، اما این وضعیت آشفته در زمان شیوع تاج به دلیل ماسک و دستکش های پراکنده در راهروها و خیابان ها بیشتر به چشم می آمد.

اگرچه این آسیب قطعاً دلایلی دارد اما در چند سال اخیر این وضعیت نابسامان باعث نارضایتی شدید مردم شده و شهرداری منتظر نبود تا مردم بروند و درست نظافت کنند. از خیابان ها و کوچه های این شهر به هم می رسند.

در همین رابطه یکی از شهروندان ساکن یکی از محلات حاشیه شهر بوینورد در گفت و گو با عصرترک گفت: وضعیت.

این شهروند می گوید: از سال گذشته با تماس های پیگیر با سامانه 137 شهرداری بوینورد وضعیت نابسامان کوچه های این منطقه را تشریح می کنیم که از جمله با اصرار و درخواست پاکسازی معابر همراه است. خیابان ها.” این ناحیه را ارسال کنید، اما بیشتر تماس‌ها ناموفق باقی می‌مانند.

سایر شهروندان از دیگر نقاط بوینور نیز می گویند که در بیشتر خیابان های شهر مغازه داران زیادی هستند که مغازه ها، مغازه ها و بوتیک هایی دارند که زباله های خشک زیادی تولید می کنند. وضعیت پراکنده زباله در میان شمشادها و سنگفرش خیابان ها نشان می دهد که شهرداری مانند چند سال اخیر به نظافت و منظر شهری اهمیتی نمی دهد و نظافت کوچه ها، محله ها و خیابان ها بر عهده شهرداری است و این نهاد عوارض دریافت می کند. مالیات برای این خدمات


استفاده از بخش خصوصی برای پاکسازی معابر در مرکز خراسان شمالی

در همین راستا مجید شادکام معاون شهردار بوینور در گفت و گو با عصرتراک در خصوص علت آشفته شدن اوضاع بویینور و نارضایتی مردم از این موضوع گفت: سال ها پیش افراد متدین زیادی در شهرداری بوینور منصوب شدند که بسیاری از آنها هستند. الان بازنشسته

شادکام افزود: از سال 98 تعداد زیادی از متدینین شاغل در شهرداری بوینورد بازنشسته شدند و در حال حاضر تعداد افراد متدین شاغل در شهرداری بوینورد کمتر از 100 نفر است.

وی با یادآوری اینکه سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور اجازه جذب نیرو به شهرداری های کشور را نمی دهد، گفت: شهرداری ها موظفند حذف معابر را به بخش خصوصی واگذار کنند.

قائم مقام شهرداری بویینور همچنین بیان کرد: البته شهرداری بوینور در سال های اخیر توان مالی برای جذب پاکبان و یا مشارکت بخش خصوصی در تردد در مناطق شهری بوینور را نداشته است.

وی در عین حال تصریح کرد: در نهایت در بودجه سال 1401 شهرداری بوینورد مصوب کرد 12 میلیارد تومان برای جذب بخش خصوصی برای پاکسازی معابر و معابر بخشی از شهرک بوینورد اختصاص یابد.

شادکام اعلام کرد: مراحل مناقصه به پایان رسیده و شرکت برنده اوایل خردادماه امسال مشخص و معرفی می شود.

وی گفت: شرکت برنده مجاز به جذب 100 نفر برای جارو و جمع آوری زباله در 4 میلیون متر مربع منطقه بوینورد خواهد بود.

معاون خدمات شهری شهرداری بوینور یادآور شد: از افراد متدین استخدام شده شهرداری بوینورد نیز برای نظافت محلات این منطقه به شهرداری بوینور 1 مراجعه می شود.

وی به اجرای طرح تفکیک زباله از مبدا در شهرک بوینور اشاره کرد و گفت: اجرای این طرح که به تازگی آغاز شده است به منظور پاکسازی محیطی و شهری، زیبایی منظر شهری و درآمدزایی شهرداری بوینور است. و نیروهای فعال در اجرای این طرح. کمک خواهد کرد.

شادکام خواستار شد: مردم در اجرای این طرح شهرداری بوینور را همراهی کنند تا وضعیت نابسامان و نابسامان معابر بوینور تغییر و بهبود یابد.

وی همچنین با بیان اینکه زباله گردها در ایجاد این وضعیت آشفته بسیار موثر بوده اند، گفت: شهرداری بوینور به تنهایی نمی تواند زباله گردها را مدیریت کند و رهبری این افراد نیازمند همکاری بخشداری، بخشداری و سایر دستگاه های اجرایی ذیربط است.

مهدی معلم رئیس کمیسیون خدمات و محیط زیست شهری شورای اسلامی شهر بوینورد نیز در گفت و گو با عصر اترک اظهار داشت: طی سه سال آینده تمامی افراد متدین که همچنان در شهرداری بوینورد مشغول به کار هستند بازنشسته می شوند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید