مجوز شورای عالی انقلاب فرهنگی برای افزایش ظرفیت پذیرش دانشجویان پزشکی و دندانپزشکی


ساعت: 22:24
تاریخ ارسال: 1401/04/14
کد خبر: 1881248

شورای عالی انقلاب فرهنگی به وزارت بهداشت اجازه داد تا اقدامات لازم را برای افزایش ظرفیت جذب دانشجوی پزشکی و دندانپزشکی انجام دهد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، آیت الله سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهور عصر سه شنبه در ابتدای جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی با گرامیداشت روز قلم با اشاره و تاکید بر اهمیت جایگاه، رسالت و نقش قلم در ارتقای سطح بینش، دانش و کمال فکری انسان. : قلم‌های باوقار و ماندگار در جامعه بشری، قلم‌هایی هستند که در مسیر تشخیص حق، اقامه اخلاق و ایجاد جامعه خدامحور و در تحریک فطرت‌های پاک نقش داشته‌اند.

رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی ابراز امیدواری کرد که صاحبان قلم و اندیشه به وظیفه مهم خود در راه حفظ ارزش های انقلاب و جامعه اسلامی عمل کنند.

رئیسی همچنین با توجه به دستور کار امروز شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص موضوع حجاب و عفاف، دبیرخانه شورا را موظف به توجه لازم به اجرای قانون مصوب شورای اسلامی و قانون شورای عالی انقلاب کرد. شورای انقلاب فرهنگی 1383. با مساعدت کلیه نهادها و نهادهای فرهنگی و اجرایی.

رئیس جمهور ترویج فساد در جامعه اسلامی و انقلابی را اقدامی سازماندهی شده و برنامه ریزی شده می داند که هدف آن تضعیف و تخریب بنیان معنوی و ارزش های دینی با سرمایه گذاری عظیم استکبار و دشمنان ملت ایران است.

رئیسی با اشاره به اینکه دشمنان ایران و اسلام با استفاده از شبکه های گسترده و متعدد ماهواره ای و مجازی با ترویج فساد، استقامت فرهنگی و مبانی دینی جامعه را هدف قرار داده اند، تصریح کرد: باید برای مقابله با این هجمه سازمان یافته و گسترده اقدامات لازم صورت گیرد. باید جلوی آن گرفته شود و نهادهای مسئول باید اقدامات سیستماتیک و منسجمی را در این زمینه انجام دهند.

اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی در این دیدار گزارش های نهادهای مختلف در خصوص وضعیت اجتماعی مرتبط با موضوع حجاب و عفاف را بررسی کردند.

بر اساس این گزارش ها که حاکی از نگرانی و مطالبه گسترده مردم در خصوص وضعیت سلامت خانواده، فرزندان و نسل جوان است، اعضا بر لزوم انجام وظایف و مسئولیت های پیش بینی شده برای نهادهای مختلف در قوانین و مقررات مصوب تاکید کردند. مربوط به حجاب و عفاف

همچنین در این جلسه اعضا با تصویب یک نفر به وزارت بهداشت اجازه دادند با هماهنگی سازمان برنامه و بودجه و همچنین سازمان امور اداری و استخدامی اقدامات لازم را در جهت تقویت نیروی انسانی و مالی انجام دهند. زیرساخت ها با هدف افزایش ظرفیت جذب دانشجویان پزشکی و دندانپزشکی.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید