محاصره پول ایران در کره خلاف قوانین بین المللی است

ساعت: 09:37
تاریخ انتشار: 14/04/1400
کد خبر: 1802888

نماینده دائم روسیه در سازمان های بین المللی:

نماینده روسیه در سازمان های بین المللی در وین به اظهارات یکی از اعضای لابی صهیونیستی بنیاد دفاع از دموکراسی ها مبنی بر آزادی بخشی از پول های بلوکه شده ایران در کره جنوبی واکنش نشان داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در سازمان ملل در وین به پاسخ ریچارد گلدبرگ، مقام سابق آمریکایی و عضو لابی صهیونیستی بنیاد دفاع از دموکراسی ها مبنی بر آزادسازی بخشی از بدهی کره جنوبی به ایران پاسخ داد. او گفت: «حق با شما بود که پول بلوکه شده متعلق به ایران است. این وجوه با نقض قوانین بین المللی مسدود شده است.

اولیانوف در واکنش به اظهارات گلدبرگ در حساب توئیتری خود گفت: بله، می دانم، بانک مرکزی و شرکت نفت ایران به دلیل تروریسم آمریکا تحت تحریم هستند. اما این کار به صورت غیرقانونی و بر خلاف قوانین بین المللی انجام شد. ارز ایران در نتیجه تهدید کره جنوبی برای اعمال تحریم ها بلوکه شده است. این ظالمانه است. در واقع دزدی بود.

این دیپلمات روسی گفت: با توجه به برنامه های شما برای اوکراین، دیدگاه شما نسبت به تحریم های آمریکا نه تعجب آور است و نه درست. ارتباط ایران و اوکراین چیست؟ برنامه ما برای اوکراین چیست؟ فکر می کنید برنامه های ما را بهتر می دانید. متاسفم، من نمی توانم در چنین بحث بیهوده سطح پایین شرکت کنم. فقط می توانم تکرار کنم که مسدود کردن پول ایران در کره جنوبی غیرقانونی است.

اولیانوف با اشاره به گمانه زنی ها در مورد ارتباط بین سیاست روسیه در قبال ایران و اوکراین گفت: برخی در غرب و ایران می گویند که در سیاست خارجی روسیه پیوندی بین ایران و اوکراین وجود دارد. در واقع این دو هیچ وجه اشتراکی ندارند. من به عنوان رئیس هیئت روسیه در مذاکرات وین از این موضوع مطمئن هستم. اما مطمئناً می توانند به حدس و گمان ادامه دهند.

اظهارات گلدبرگ و اولیانوف درباره آزادسازی وجوه بلوکه شده ایران پس از آن مطرح شد که مجید تهت روانچی، سفیر و نماینده جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل اخیرا تایید کرد که بدهی معوق ایران به سازمان ملل پرداخت شده و در نیویورک دریافت شده است. حق رای کشور ما البته باید از ابتدای هفته شروع شود [دوشنبه] برگشتن.

به گزارش شبکه بلومبرگ، وزارت اقتصاد و دارایی کره جنوبی اعلام کرد این کشور 18 میلیون دلار از دارایی های بلوکه شده ایران را به عنوان معوقات تهران به سازمان ملل پرداخت کرده است.

پیش از این نیز به دلیل تحریم های آمریکا و عدم پرداخت حق عضویت، حق رای ایران به حالت تعلیق درآمد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید