محبوبیت بایدن به 39 درصد کاهش یافت

در نظرسنجی اخیر در فوریه، 44 درصد از آمریکایی ها با بایدن مخالفت کردند.

بر اساس یک نظرسنجی که روز جمعه منتشر شد، تنها 16 درصد از شرکت کنندگان به طور کامل از عملکرد او حمایت می کنند. اما 71 درصد گفتند که کشور “در مسیر اشتباه” قرار دارد و 16 درصد گفتند که ایالات متحده در مسیر درستی قرار دارد.

چندین مطالعه دیگر، از جمله مطالعه این هفته رویترز- Epsus و مطالعه هفته گذشته Morning Consulting، نشان می دهد که بایدن کمتر از 40 درصد در بین آمریکایی ها محبوبیت دارد.

این مطالعه همچنین نشان داد که محبوبیت بایدن برای سومین هفته متوالی در حال کاهش است و ماه سختی را برای رئیس جمهور آمریکا در بحبوحه افزایش تورم رقم می زند.

به گزارش ایرنا، جو بایدن رئیس جمهور آمریکا پنجشنبه شب به وقت محلی در گفت و گو با آسوشیتدپرس اظهار داشت: مردم آمریکا پس از دو سال پرتلاطم شیوع ویروس کرونا، نوسانات اقتصادی و اکنون افزایش قیمت بنزین به بودجه خانواده ها واقعا افسرده شده اند.

او گفت که رکود اقتصادی قریب الوقوع نیست و با ادعای قانونگذاران جمهوری خواه مبنی بر اینکه برنامه او برای نجات ولیعهد در سال گذشته دلیل اصلی افزایش تورم ایالات متحده به بالاترین سطح 40 سال اخیر بوده است، مخالفت کرد و این استدلال را عجیب خواند.

بایدن با اشاره به هشدارهای اقتصاددانان مبنی بر اینکه ایالات متحده به سمت رکود پیش می رود، گفت: ابتدا باید بگویم که این امر اجتناب ناپذیر نیست. ثانیاً ما نسبت به هر کشور دیگری در جهان در موقعیت قوی تری برای غلبه بر این تورم هستیم.

رئیس جمهور آمریکا خاطرنشان کرد: نرخ بیکاری 3.6 درصدی و قدرت نسبی آمریکا در جهان باعث خوش بینی نسبت به اقتصاد شده است.

فدرال رزرو آمریکا روز چهارشنبه 15 ژوئن نرخ بهره را 75 واحد پایه (سه چهارم واحد درصد) افزایش داد که بالاترین نرخ بهره در این کشور از سال 1994 است.

کمیته بازار آزاد فدرال، کارمند بانک مرکزی مسئول تعیین نرخ های بهره در ایالات متحده، گفت که محدوده نرخ بهره بانکی پایه را از 1.5 درصد به 1.75 درصد افزایش می دهد که از 0.75 درصد در گذشته افزایش می یابد.

دیدگاهتان را بنویسید