محبوبیت فرماندار فلوریدا از ترامپ پیشی گرفته است

ران دیسانتیس فرماندار فلوریدا که هنوز نامزدی خود را برای انتخابات ریاست جمهوری آینده آمریکا اعلام نکرده است، بار دیگر در فلوریدا به راحتی پیروز شد.

به نظر می رسد که در نهایت ممکن است چنگ آهنین ترامپ بر پایگاه جمهوری خواهان از بین برود. آخرین نظرسنجی یاهو نشان داد که دیسانتیس با 47 درصد برتری قابل توجهی در میان جمهوری خواهان در مقایسه با 42 درصد به نفع ترامپ پیشی گرفته است.

بر اساس نظرسنجی مشابهی که در اواسط اکتبر انجام شد، که در آن 45 درصد از حامیان ترامپ، 10 درصد بیشتر از 35 درصدی که از دیسانتیس حمایت کردند، شاهد تغییر چشمگیری در محبوبیت این دو سیاستمدار ما جمهوری خواه هستیم.

دیسانتیس در میان رای دهندگان جمهوری خواه که در انتخابات مقدماتی سال 2016 شرکت کردند، پیشی گرفت و به راحتی ترامپ را با 51 درصد به 40 درصد شکست داد.

با این حال، ترامپ همچنان از لطف کسانی برخوردار است که خود را جمهوری‌خواه می‌دانند، و با نسبت 53 درصد به 39 درصد از حامیان دیسانتیس رهبری آن گروه را برعهده دارد.

این نظرسنجی که روز پنجشنبه منتشر شد، نظر 1653 بزرگسال را بین 1 تا 5 دسامبر به دنبال داشت.

همچنین به نظر می‌رسد که بخشی از حمایت دسانتیس از سوی جمهوری‌خواهانی است که در پی شکست‌های سیاسی متعددی هستند (شکست‌های بزرگ دو نامزد مورد حمایت ترامپ، مهمت اوز در پنسیلوانیا و بلیک مسترز در آریزونا، هر دو ایالت کلیدی) مانند برخوردهای برجسته او با افرادی که جمهوری خواهان نظر مساعدی درباره آنها ندارند (به دلیل شام با نیک فوئنتس منکر هولوکاست) و کانیه وست (رپر آمریکایی که اخیراً نام “YE” را برای خود انتخاب کرده است. نظر او که یک یهودی ستیز است گفت: “او نازی ها را دوست دارد”. آنها دیگر از رئیس جمهور سابق جمهوری خواه راضی نیستند.

به نظر می رسد همین چیزها (شکست های سیاسی و رفت و آمد با حاشیه ها) باعث شده است که اکثریت رأی دهندگان بلاتکلیف در انتخابات اکتبر از دیسانتیس در نظرسنجی های جدید حمایت کنند.

دیدگاهتان را بنویسید