محتوای تولید شده در این رویداد حرف مردم و نسل جدید است/ استفاده از فضای مجازی برای انتقال مفاهیم اسلامی و انقلابی ضروری است.

ساعت: 16:41
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۸/۱۳
کد خبر: 1781652

در سومین رویداد تولید محتوای دیجیتال بسیج فارس:

کسب مهارت و دانش لازم و آموزش و آموزش نیروهای متخصص و جوان در فضای مجازی نیاز ضروری هر کشوری است چرا که امروزه فضای مجازی در همه ابعاد زندگی، کار و همه جا حضور دارد و اگر از این فضا رها شویم تبدیل می شود. دشمنانی که همیشه قصد کمین در این مرز و بوم را دارند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش شیرازه ، با پیشرفت تکنولوژی و ظهور فناوری های جدید، زندگی بشر دستخوش تغییراتی شده است که به هیچ وجه نمی توان از آن اجتناب کرد.

به گونه ای که این جهانی شدن فناوری منجر به شکل گیری بسیاری از فعالیت ها، علوم و فناوری های مختلف، گفت و گوها، دوستی ها، تجارت، روابط سیاسی بین کشورها و حتی جنگ و صلح در فضایی به نام فضای مجازی شده است که به وجود آمده و تحت تأثیر قرار گرفته است. این فناوری ها

فضایی که اگرچه به دلیل چهره به چهره نبودن نام مجازی دارد اما از واقعیت فراتر رفته و باعث تغییر در شیوه زندگی مردم شده است، بنابراین توجه به این فضا و آموزش های علمی مرتبط نیاز اساسی مردم دنیاست. . .

در سال‌های اخیر، دشمنان ملت‌ها برای دفاع از سرزمین‌های خود جنگ‌های تن به تن، سخت‌افزاری و تن به تن زیادی به راه انداخته‌اند و افراد بی‌شماری در آن جنگ‌ها جان باخته‌اند. بدون جنگ و خونریزی به جنگ هایی می پردازند که تلفات زیادی خواهد داشت.

به همین منظور کسب مهارت ها و علوم لازم و تربیت نیروهای متخصص و جوان در این فضا نیاز اساسی هر کشوری است چرا که امروزه فضای مجازی در همه ابعاد زندگی، کار و همه جا حضور دارد و اگر این را رها کنیم. فضا به جولانگاه دشمنانی تبدیل می شود که همیشه قصد حمله به این مرز و بوم را دارند.

دشمنی که تنها با ایجاد یک محتوا و یک تصویر می تواند ذهن میلیون ها نفر را در سراسر جهان تسخیر کند، بسیار خطرناک تر از دشمنی با تفنگ است.

عدم حضور و شناخت فضای مجازی به این صورت است که فرماندهان ما برای ایجاد امنیت در یک منطقه در پادگان ها مستقر هستند اما در مناطق مختلف منطقه حضوری ندارند و جغرافی دانان منطقه در دست آنها نیست که در این صورت. امنیت شناسایی نشده است زیرا این میدان به کانون عناصر تروریسم تبدیل شده و ناامنی ایجاد می کند.

امروز هم اگر فعالانه وارد فضای مجازی نشویم و از محتوای خارجی استفاده نکنیم قطعا با مشکل مواجه خواهیم شد، حضور و ورود به فضای مجازی برای تولید محتوا مهمترین رسالت افراد متخصص در این زمینه و کار کردن است.

بنابراین رویدادهای تولید محتوا که توسط بسیج و سایر نهادها برگزار می شود می تواند به شناسایی گروه ها و تیم های مختلف و استفاده از این نیروهای متخصص برای مقابله با دشمن و پیشبرد علم کمک کند.

قاسم علیپور معاون هماهنگ کننده سپاه فجر فارس در همین راستا در حاشیه بازدید از مرحله مسابقات استانی محتوای رویداد سوم

بسیج دیجیتال در گفت و گو با بت شیراز گفت: رویدادی که امروز شاهد آن هستیم سومین رویداد محتوای دیجیتال بسیج در مرحله استانی است که با حضور چند تیم از رده های سنی مختلف و با حوزه های محتوایی متفاوت برگزار می شود.

وی افزود: کارهای فاخری که در قالب ماراتن به صورت شبانه روزی و در فضایی بسیار خوب و دوستانه اجرا می شود.

علیپور ادامه داد: طبق نظر داوران، کیفیت تیم ها بسیار خوب است و این همان ظرفیتی است که در استان داریم و همچنان می توان بخشی از ظرفیت ها را به این گروه اضافه کرد.

معاون هماهنگ کننده سپاه فجر فارس گفت: انتظار داریم این ارتباط و فعالیت به شکل صحیح و آبرومندانه ادامه یابد تا در آینده شاهد اتفاقات و اتفاقات قوی تری در سطح کشور باشیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: این دختران و پسران شرکت کننده محتوای بسیار ارزشمندی ایجاد کرده اند که می تواند برای ما، مردم و نسلی باشد که دیگران ممکن است متفاوت فکر کنند.

باید از ظرفیت فضای مجازی و فناوری های دیجیتال و دنیای رسانه در همه عرصه هایی که انقلاب اسلامی نیاز دارد استفاده کنیم

اسماعیل گزل سفلی مسئول بسیج سازندگی استان فارس وی در حاشیه حضور در این مراسم استفاده از فضای مجازی برای انتقال مفاهیم اسلامی و انقلابی را ضروری دانست و بر استفاده از رسانه ها برای تحقق ادعای گام دوم انقلاب اسلامی تاکید کرد.

وی افزود: شرکت کنندگان در این رویداد جوانانی بالغ و با انگیزه برای تلاش برای انقلاب اسلامی هستند.

گسل سفلی به نقش فضای مجازی در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: در گام دوم انقلاب در شرایطی هستیم که عرصه دیجیتال برای انتقال مفاهیم اسلامی و انقلابی بسیار ضروری است. دانش و باید در همه عرصه های انقلاب باشد اسلام به ما نیاز دارد که از ظرفیت فضای مجازی و فناوری های دیجیتال و دنیای رسانه استفاده کنیم.

وی افزود: در مجموعه بسیج سازندگی تلاش می کنیم از بستر فضای مجازی برای انتقال فرهنگ جهاد و به ویژه کسب و کارهای نوپا که در بستر دنیای مجازی و دیجیتال اقتصاد مقاومتی در حال حرکت هستند استفاده کنیم. “

مسئول بسیج سازندگی استان فارس گفت: امروز سه عنصر را دیدم که دوستان جوان ما با قوت و پویایی در این مراسم دنبال کردند و امیدوارم در آینده بتوانیم از این بستر و ظرفیت فضای مجازی در مناطق محروم استفاده کنیم. و استفاده از عرصه اقتصاد مقاومتی، کسب و کار و به ویژه در بحث انتقال فرهنگ جهادی که امروز دستاورد انقلاب اسلامی است و برای گام دوم انقلاب اسلامی برای رسیدن به اهداف عالیه گام برداریم. انقلاب برای تمدن اسلامی

شایان ذکر است شرکت کنندگان در این رویداد در حوزه های مختلف از جمله جهش تولید، مهارت افزایی و تکیه بر انرژی داخلی و کسب و کار الکترونیکی، کنترل تاج و واکسیناسیون انبوه در برابر این ویروس رسوایی و نگاه ویژه به ظرفیت و معرفی خود استان ها با یکدیگر رقابت می کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید