محجبه ها باید از خدمات اجتماعی محروم شوند!

دبیر کمیته فرهنگی مجلس می گوید: البته نمی توان گفت همه حجابی که در جامعه می بینیم ساماندهی شده است، اما برخی تحت تاثیر فضای ایجاد شده این روند را آغاز کردند و برخی فکر می کنند که مشکل تمام شده است و می‌توانیم حجاب را برداریم.» بخشی از این چالش به تبلیغات در رسانه‌های خارجی نیز مربوط می‌شود.

لاجوردی می گوید: کشور ما در بحث حجاب سابقه تمدنی دارد که حتی بعد از اسلام هم وارد کشور ما نشد، یعنی قبل از آن هم ایرانیان مقید به عفاف و حجاب و حیا بودند و این چیزی نیست که بعضی ها. تصور کنید با توجه به اختلالاتی که پیش آمده ممکن است ادامه پیدا کند و مطمئناً وضعیت به این شکل نخواهد ماند.

شاید برای بی حجابی برخورد قانونی در نظر گرفته نشود، محرومیت اجتماعی رخ خواهد داد

یکی از نمایندگان فراکسیون زنان در مجلس می گوید: اگر در قوانین ما در بحث حجاب ایراداتی وجود دارد، باید این ایرادات برطرف شود. از طرفی باید برای کسانی که قانون را سرپیچی می کنند مانند بسیاری از کشورها یک سری محرومیت های اجتماعی در نظر بگیرند، زیرا این مشکل جدیدی نیست و شاید فقط این مجازات منجر به این محرومیت اجتماعی شود نه اقدام قانونی. به جای جرم بودن، باید آن را جرمی دانست که برای آن محرومیت اجتماعی در نظر گرفته شده و نیازی به درمان اجباری نیست. البته در این زمینه نمی توان قاطعانه صحبت کرد، زیرا در قانون خلاء وجود دارد.

این چهره اصولگرای مجلس می گوید: حجاب یکی از نیازهای دین است و موضوعی نیست که بخواهیم از آن چشم پوشی کنیم. در سخنان امام و رهبری این سؤال مطرح است، زیرا می خواهند دین اسلام اجرا شود. به نظر من این اغتشاشات پیش آمده بحث حجاب نیست، یعنی مردم آن را بهانه کرده اند و مخالف تبلیغاتی هستند که شبکه های ماهواره ای فارسی زبان انجام می دهند و سال هاست روی این موضوع کار می کنند. و هدف اصلی آنها این است که خانواده محور هستند و می خواهند بنیان خانواده را از بین ببرند، حساسیت هایی را روی مسئله زنان ایجاد کرده اند. بنابراین بحث حجاب موضوعی نیست که حکومت و نظام اسلامی بخواهد از آن کناره گیری کند.

دیدگاهتان را بنویسید