محدودیتی برای تولید واگن در کشور نداریم / ساخت اولین واگن باری در واگن پارس اراک


ساعت: 12:35
تاریخ انتشار: 14/12/1400
کد خبر: 1812696

صالحی گفت: هیچ محدودیتی برای تولید واگن های باری در کشور نداریم و تمام تلاش خود را کرده ایم تا با حمایت حداکثری تولید واگن در داخل کشور را افزایش دهیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از دیار آفتاب; سید میعاد صالحی معاون وزیر و مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران امروز در بازدید از واگن اراک با تاکید بر اینکه این شرکت یکی از بزرگترین شرکت ها در زمینه تولید ناوگان ریلی است، گفت: روزهای درخشانی است. در سال‌های او که متاسفانه ۱۰ سال است در مسیر واگذاری به بخش خصوصی، از توان این شرکت استفاده نشده است.

وی با ابراز خرسندی از عملکرد بهتر این شرکت در ماه های اخیر گفت: در دولت سیزدهم تمرکز ما بر تقویت مسائل راه آهن و همچنین تولید داخلی است.

صالحی توجه و تمرکز کارکنان را بر ظرفیت داخلی دانست و افزود: محدودیتی برای تولید واگن های باری در کشور نداریم و تمام تلاش خود را به کار گرفته ایم تا با حمایت حداکثری تولید واگن های باری را در کشور افزایش دهیم.

وی خاطرنشان کرد: شرکت واگن پارس می تواند به گذشته پرافتخار خود برگردد و یکی از کارهای جدیدی که این شرکت در دستور کار خود دارد تولید لکوموتیو باربری است که با تکمیل اولین لوکوموتیو باربری توسط این شرکت امیدواریم بتوانیم تولید این نوع واگن در داخل کشور.

شرکت واگن پارس اراک یک واحد تولیدی تخصصی در زمینه محصولات ریلی خاورمیانه است که از سال 1354 شروع به کار کرد و در سال 1364 با سرمایه گذاری سازمان صنایع و نوسازی ایران به یکی از بخش های آن پیوست..

تاسیسات تولیدی شرکت واگن پارس در زمینی به مساحت 33 هکتار واقع شده و به عنوان بزرگترین تولید کننده لوکوموتیو، واگن باری، واگن مسافری و مترو در خاورمیانه، متولی اصلی سیستم حمل و نقل ریلی ایران می باشد..

پارس اراک تاکنون 12 هزار نوع واگن باری (نصف واگن باری کشور)، 400 واگن مسافری و ترانزیتی و 300 واگن مترو تولید کرده است..

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید