محدودیتی برای ثبت نام متقاضیان زمین و مسکن نداریم / ثبت نام 464 خانوار سه فرزند و بیشتر در مازندران


ساعت: 10:12
تاریخ انتشار: 1380/02/14
کد خبر: 1839440

مهدی رهگشا با بیان اینکه سامانه ثبت نام باز است و مشکلی در روند ثبت نام متقاضیان زمین و مسکن وجود ندارد، گفت: ثبت نام از متقاضیان زمین و مسکن باز است. وی گفت: تاکنون 464 خانوار مازندرانی دارای سه فرزند و بیشتر در طرح جوانان ثبت نام کرده اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش بالا، وزارت راه و شهرسازی بر اساس قانون حمایت از خانواده و جوانان از ثبت زمین یا مسکن برای خانواده های دارای سه فرزند و بیشتر خبر داد.

وزارت راه و شهرسازی در پی اعلام زمین رایگان برای خانواده های دارای سه فرزند در اسفند ماه سال 1400 در حمایت از رشد جمعیت و جوانان در اطلاعیه ای اعلام کرد: یا اکثر آنها بعد از 24 آبان 1400 هستند. می توانید سامانه طرح های کمک مسکن را به نشانی http //: saman.mrud.ir در قالب سرپرستی، با انتخاب گزینه «قانون حمایت از خانواده و جوانان» برای ثبت نام مشاهده کنید.

بدیهی است پس از ثبت نام داوطلبان، در صورت احراز شرایط متقاضی، سایر اقدامات لازم با رعایت ضوابط و مقررات مربوط انجام خواهد شد.

در حال حاضر جزئیات بیشتری از واگذاری زمین و مسکن به خانوارهای واجد شرایط در این طرح وجود ندارد، اما بر اساس اطلاعات موجود، زمین کاملا رایگان نیست، اما قیمت آن بسیار پایین است و در اقساط هشت ساله دریافت می‌شود. متقاضیان فقط برای هزینه های مقدماتی مانند یکسان سازی، جدول بندی، هزینه های کسب دولتی و سایر عناصری که خیلی زیاد نیستند، پرداخت می کنند.

دو سال اول توزیع زمین شامل تنفس و بدون نیاز به پرداخت خواهد بود. از سال سوم متقاضیان هزینه های آماده سازی این رشته ها را به مدت هشت سال پرداخت خواهند کرد.

اما آنچه در گزارش های مردمی در پایگاه اطلاع رسانی بالا آمده نشان می دهد که این مصوبه در استان مازندران اجرایی نشده است.

برای درک سازوکار اجرای این مصوبه در استان مازندران و همچنین پیگیری درخواست های مردم به سراغ سید مهدی رگشا معاون زمین و مسکن اداره کل راه و شهرسازی مازندران رفتیم. .

سید مهدی رهگشا در این باره به خبرنگار بلاغ گفت: سامانه ثبت نام باز است و هیچ مشکلی در روند ثبت نام داوطلبان وجود ندارد.

وی افزود: تنها بخشی از سامانه که در حال حاضر فعال و باز است مربوط به ثبت نام خانواده های دارای سه فرزند و بیشتر است و متقاضیان می توانند با مراجعه به سامانه اعلام شده نسبت به ثبت نام خود اقدام کنند.

معاون زمین و مسکن اداره کل راه و شهرسازی مازندران گفت: ثبت نام از داوطلبان در استان آغاز شده و همچنان ادامه دارد و محدودیتی برای ثبت نام نداریم.

رهگشا اعلام کرد: متقاضیان هر یک از شهرستان های استان در صورت تایید اصالت و عدم وجود مشکل در سامانه ثبت و تحویل زمین از خدمات اعلام شده بهره مند خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه تاکنون 464 خانوار مازندرانی دارای 3 فرزند و بیشتر در این طرح ثبت نام کرده اند، خاطرنشان کرد: وی بیان کرد: البته این طور نیست که متقاضیان انتظار داشته باشند به هر داوطلب یک تابلوی 200 متری داده شود. در عوض به عنوان مثال مجوز زمینی که بتواند 4 واحد مسکونی بسازد به چند متقاضی واجد شرایط داده می شود.

معاون زمین و مسکن اداره کل راه و شهرسازی مازندران گفت: چیزی به نام زمین آزاد نداریم اما این زمین ها در قالب 99 سال بهره برداری در اختیار متقاضیان قرار می گیرد.

رهگشا خاطرنشان کرد: تاکنون محدودیت زمانی برای ثبت نام اعلام نشده است.

به گزارش بالا، طرح حمایت از خانواده و جوانان جمعیت آذرماه سال گذشته به تصویب شورای نگهبان رسید که مزایای قابل توجهی را برای جوانان و زایمان فراهم می کند.

در بخشی از این قانون پرداخت یک میلیون بلاعوض بابت سرمایه گذاری در بورس به نام فرزندان متولد 1400 به بعد، افزایش سقف خرید و ساخت مسکن و جعل برای هر فرزند و افزایش مدت بازپرداخت و دو وام سالانه برای زایمان از اول تا پنجم به بالا به ترتیب 10 تا 50 میلیون تن تنفس شش ماهه ذکر شده است.

همچنین تحویل زمین یا بلوک آپارتمان تا سقف 200 متر به قیمت با 2 سال تنفس و اقساط 8 ساله پس از تولد فرزند سوم، اعطای ودیعه 150 میلیون تنی، خرید یا ساخت مسکن برای خانواده های بی سرپرست با پرداخت 20 سال پرداخت مشروط. تا تولد فرزند سوم به بعد در سال 1399 به بعد، امکان استفاده مجدد از تسهیلات دولتی برای تامین مسکن خانواده ها پس از تولد فرزند سوم، معافیت مالیاتی افراد برای فرزند سوم، هر فرزند 15 درصد مشروط به تصویب در. بودجه سالانه، تسهیلات قرض الحسنه برای تولد فرزندان سوم تا پنجم و بیشتر به ترتیب از 30 تا 50 میلیون تن با وقفه شش ماهه، حق بهره برداری از زمین برای تولید و کشاورزی و اشتغال و 25 درصد. کاهش پنجاه درصدی هزینه های نقل و انتقال در بازپرداخت برای تولد فرزند از 3 سال به بالا افزایش سنوات خدمت به ازای هر فرزند پس از تولد سوم تا پنجم. توتو فرزند و همچنین افزایش سابقه بیمه زنان خانه دار روستایی و عشایری با تولد فرزند چهارم و پنجم فرزند 2 ساله از دیگر مزایای این طرح.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید